کد خبر: ۸۰۴۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۴۶ - ۱۵ آذر ۱۳۹۴

بازگشت 2 یوسف گمگشته به فارس/ پیکر شهید شیربند پس از 27 سال و شهید جوکار پس از 32 سال به وطن بازمی گردد

پیکر پاک شهید محمدرضا شیربند مظفری پس از 27 سال به زادگاهش مظفری کوار باز می گردد.

به گزارش شیرازه به نقل از بهارکوار، پیکر این شهید که از رزمندگان هشت سال دفاع مقدس می باشد و در تفحص اخیر شهدای گمنام شناسایی شده است، به همراه 5 شهید گمنام ابتدا در شیراز تشییع و سپس به کوار و روستای مظفری منتقل می‌شود.

محمدرضا شیربند فرزند شیرمحمد در تاریخ سوم آذر 1339 در روستای مظفری دیده به جهان گشود و در تاریخ 31 تیرماه 67 در سن 28 سالگی در منطقه عملیاتی میمک به شهادت رسید.

هویت این شهید تازه تفحص شده توسط ستاد کمیته جستجوی مفقودین و شهدای گمنام ستاد کل نیروهای مسلح، بر اساس وسایل و بقایای همراه با شهید و همچنین آزمایش تشخیص هویت DNA شناسایی شده است.

تاکنون زمان قطعی تشییع و خاکسپاری این شهید مشخص نشده است منتهی گویا قرار است پیکر مطهر شهید شیربند روز پنج شنبه 19 آذر همزمان با سالروز رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، در زادگاهش روستای مظفری شهرستان کوار تشییع و به خاک سپرده شود و مراسم یادبود نیز بعد از ظهر همان روز در حسینیه شهدای مظفری برگزار می‌شود.

شایان ذکر است روستای مظفری دارای 23 شهید می باشد که 2 تن از این شهدا مفقودالاثر بوده و اکنون یکی از این عزیزان شناسایی و به زادگاهش باز می گردد.

شهید محمدرضا شیربند مظفری


همچنین سایت نخل بیدار نوشت:  پیکر پاک شهید سهراب جوکار متولد 1338 از شهر نوجین که در عملیات والفجر 2 در تاریخ 5/1/ 1362 در منطقه حاج عمران کردستان به درجه رفیع شهادت نائل آمد پس از 32 سال به دیار خود بازخواهد گشت.

شهید سهراب جوکار فرزند غلامحسین در عملیات والفجر سال 1362 در منطقه پیرانشهر  توسط نیروهای بعثی عراق دستگیر و وارد خاک عراق شد که پس از 32 سال بی خبری از وضعیت این شهید، پیکر مطهر وی توسط گروه های تفص شهدا شناسایی و به دیار خود، شهر نوجین باز خواهد گشت.

قابل ذکر پیکر مطهر این شهید صبح پنجشنبه در شهرستان شیراز تشییع و سپس عصر پنجشنبه وارد شهر فراشبند خواهد شد و  پس از مراسم استقبال پیکر مطهر این شهید به حوزه مقاومت بسیج سپاه فراشبند انتقال خواهد یافت تا مردم عزیز فراشبند ضمن برگزاری دعای کمیل بتوانند پیکر این شهید والا مقام را زیارت نمایند و صبح جمعه پس از قرائت زیارت عاشورای امام حسین (ع)  به سوی زادگاه خود، شهر نوجین جهت تشییع و تدفین انتقال خواهد یافت.

از عموم مردم شهید پرور فراشبند جهت حضور باشکوه در مراسم استقبال و تشییع این شهید دعوت به عمل  می آید.


سالاد

نظرات بینندگان