کد خبر: ۸۰۵۵۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۲ - ۱۶ آذر ۱۳۹۴

نشست یک مجتمع مسکونی 21 واحدی در جهرم ساکنان آن را خانه به دوش کرد + تصاویر

فرونشست یک مجتمع مسکونی خودمالکی در جهرم سبب تخلیه و ترک 21 خانواده ساکن در آن شده است.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، تکمیل نبودن زیرساخت های برخی پروژه های مسکن مهر و خودمالکی، ساکنان آن را کلافه کرده به طوری که عدم تکمیل تجهیزات با وجود اسکان یافتن خانواده ها در مجتمع های مسکونی آسایش ساکنان را سلب کرده است.

گرچه در کلان شهرها و حتی برخی شهرهای کوچک نیازهای اساسی مردم در این مجتمع ها لحاظ شده اما گویا در شهرستان جهرم هدف این پروژه ها تنها ایجاد مسکن ارزان قیمت بوده است.

فرونشست یکی از مجتمع های خودمالکی در شهر جهرم مشکلات ساکنان را دوچندان کرده و آنها را مجبور به تخلیه و ترک منازل خود کرده است.

زارعیان از ساکنان این مجتمع مسکونی به خبرنگار پسین جهرم می گوید: با گذشت 12 ماه از تحویل این مجتمع به ساکنان و به علت شکستگی لوله های فاضلاب با فرونشست واحدهای طبقه همکف روبه رو شده و مجبور به تخلیه و ترک ساختمان شدیم.

وی با بیان اینکه استفاده از مصالح نامرغوب در ساخت این مجتمع سبب فرونشست هفت واحد مسکونی شده است، بیان می کند: یکی از واحدهای این مجتمع سه بار نشست داشته و صاحب‌خانه پس از ترمیم در آخر مجبور به تخلیه آن شده است.

زارعیان با بیان اینکه سیستم فاضلاب این مجتمع اصولی اجرا نشده است، گفت: تاکنون به چند ارگان مراجعه کردیم اما کسی به داد ما نرسیده است.

خبرنگار پسین جهرم برای پیگیری مشکل ساکنان مجتمع مبعث به سراغ فرماندار ویژه و رئیس اداره راه و شهرسازی جهرم رفت که این تقاضا سبب بازدید آنها از این مجتمع شد.

علیرضا صحرائیان، فرماندار ویژه جهرم در جریان بازدید از این مجتمع مسکونی گفت: با توجه به نشست پی ساختمان و وجود تَرَک های عمیق در آن، همچنین وجود مشکلات در تاسیسات، شناژ و فنداسیون، این مجتمع قابل سکونت نیست.

وی افزود: بر اساس دستور مقام قضایی ساکنان ساختمان به دلیل خطرات بسیار که ممکن است به وجود بیاید منازل خود را ترک کردند.

فرماندار ویژه جهرم با بیان اینکه در این زمینه باید بررسی های بیشتری انجام شود، گفت: حتماً موضوع را به دفتر فنی استانداری و نظام مهندسی استان منعکس کرده تا با اعزام کارشناسان عالی رتبه، مسائل فنی و شناژبندی ساختمان بررسی و طرح مقاوم سازی متناسب با وضعیت سازه های موجود شناسایی شود.

صحرائیان ادامه داد: اداره راه و شهرسازی شهرستان نیز موظف است این امر را پیگیری کرده و ناظران و مجری ساختمان را جهت بررسی موضوع احضار و با هر فردی که سبب بروز تخلف و ایجاد مشکل برای مردم شده است برخورد کند.

وی با بیان اینکه فرمانداری ویژه جهرم این موضوع را با جدیت دنبال می کند، خاطرنشان کرد: لازم است هر چه سریع تر به حال اهالی این مجتمع رسیدگی و تکلیف آن در اسرع زمان مشخص شود.

عبدالله سعادت رئیس اداره راه و شهرسازی جهرم نیز در گفتگو با خبرنگار پسین جهرم گفت: در بازدید از این پروژه مشخص شد که ساختمان اصولی ساخته نشده مشخصات فنی در آن رعایت نشده است.

وی افزود: در این راستا باید طرح مقاوم سازی مجتمع تهیه شده و پیمانکار و یا ناظر این پروژه برای بر طرف شدن این مشکل پیگیری کنند.

رئیس اداره راه و شهرسازی جهرم با بیان اینکه این ساختمان جزو پروژه های مسکن مهر نیست و به طور خودمالکی احداث شده است، اظهار کرد: وظیفه اداره راه و شهرسازی در پروژه های خودمالکی اعطای تسهیلات ساخت بوده و نظارت بر ساخت و سازها بر عهده نظام مهندسی است.

وی گفت: ناظر این پروژه باید با اجرای طرح مقاوم سازی در برطرف کردن مشکلات ایجاد شده اقدام و پیمانکار نیز خسارت وارد شده به ساکنین مجتمع را جبران کند.

روند ساخت، تکمیل، اسکان و بهره‌برداری برخی از مجتمع های خودمالکی در سطح شهرستان جهرم هنوز به سرانجام نرسیده و بسیاری از واحدها تحویل داده نشده‌ اند.  برخی از این پروژه ها نیز نیمه‌تمام هستند و با وجود اینکه نزدیک به یک سال از تحویل آن به مردم می گذرد با مشکلات زیرساختی و یا مشکل در نصب انشعابات دارند. برخی از این واحدها نیز با توجه به سرمای شدید هوا در شهرستان جهرم و به علت عدم نصب انشعاب گاز مجبور به استفاده از کپسول گاز هستند.


سالاد

نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
ناشناس
Iran (Islamic Republic of)
دوشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۴
0
لعنت بر سو استفادگران