کد خبر: ۸۰۹۲۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۴۶ - ۲۴ آذر ۱۳۹۴
مدیر آموزش و پرورش شهرستان خنج خبر داد

دارالقرآن ویژه دانش آموزان بزودی در خنج آغاز بکار می کند

منصور غفوری اظهار داشت: در برنامه درسی مدارس، ساعتی بنام زنگ نماز گنجانده شده که همزمان با اذان ظهر، دانش آموزان در صفوف نماز حاضر می شوند.
به گزارش سرویس شهرستانهای شیرازه، 18 لغایت 24 آذرماه به عنوان هفته قرآن و عترت نامگذاری شده و هر ساله در این هفته برنامه هایی با موضوعات قرآنی در سطح مدارس اجرا می شود. به همین مناسبت، پایگاه خبری تحلیلی خنج کهن به سراغ مدیر آموزش و پرورش شهرستان خنج رفته تا در این زمینه گفتگویی با وی داشته باشد.

منصور غفوری به برنامه های مرتبط با هفته قرآن و عترت در شهرستان خنج اشاره نمود و گفت: برنامه های هفته قرآن و عترت آموزش و پرورش شهرستان خنج شامل مسابقات قرآن مرحله آموزشگاه در 9 رشته، دعوت از قاریان برتر شهرستان و مدارس و همچنین ایجاد شور و نشاط قرآنی در مدارس و برنامه های جنبی و ابتکاری مدارس بود.

از مدارس برتر در امر اقامه نماز تجلیل می شود/ دارالقرآن ویژه دانش آموزان، بزودی در خنج آغاز بکار میکند

وی با اشاره به اقدامات آموزش و پرورش خنج در جهت تقویت و توسعه اقامه نماز جماعت در مدارس، اظهار داشت: در برنامه درسی کلیه مدارس، ساعتی بنام زنگ نماز گنجانده شده که همزمان با اذان ظهر، دانش آموزان همراه با اولیاء مدرسه در صفوف نماز جماعت حاضر و نماز را به جای می آوردند. زنگ نماز در برنامه روزانه مدارس، اجباری است و این ساعت در برنامه کلاسی گنجانده شده است. اگرچه در خواندن نماز اجباری نیست اما همه با شور و شوق در کنار آموزگاران و دبیران در نماز جماعت مدرسه شرکت می کنند. در همین راستا نیز، هر ساله در پایان سال از مدارس برتر در امر اقامه نماز تجلیل می شود.

مدیر آموزش و پرورش خنج ادامه داد: از مشکلات در این زمینه میتوان به کمبود نمازخانه در مدارس اشاره کرد که باعث شده اجباراً در مدارس مجاور و یا در حیاط مدرسه، نماز اقامه شود. از همینجا دست خیرین بزرگوار را جهت احداث نمازخانه در مدارس به گرمی میفشاریم و این زمینه را به عنوان یکی از فرصت های ارزنده جهت تحقق نیت خیرشان معرفی می کنیم.

منصور غفوری در پاسخ به این سؤال که در زمینه حفظ قرآن از سوی دانش آموزان، چه برنامه هایی از سوی آموزش و پرورش طراحی شده، گفت: حفظ، یکی از رشته های مسابقات قرآن می باشد که به 3 روش حفظ عمومی، حفظ موضوعی و حفظ ترتیبی از مرحله آموزشگاه تا مرحله شهرستان و مراحل استانی و کشوری برای دانش آموزان متوسطه اول و دوم اجرا می شود. لازم است این نکته نیز عرض کنم که طرح حفظ آیت الکرسی نیز در تمامی مدارس اجرا می گردد.

وی در خصوص دارالقرآن های شهرستان عنوان کرد: در آموزش و پرورش شهرستان خنج، دارالقرآن وجود نداشته که پس از حضور اینجانب، به شدت پیگیر امر بودم که الحمدلله به تازگی مجوز مربوطه دریافت و دارالقرآن جدید با نام معراج و یادبود یکی از همکاران فرهنگی فقید، بزودی افتتاح و فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

این مسئول فرهنگی ادامه داد: این دارالقرآن فعالیت خود را در رشته های متعدد قرآنی شروع و در خدمت اولیاء محترم و دانش آموزان عزیز جهت آموزش و تربیت قرآنی خواهد بود.

مدیر آموزش و پرورش خنج در مورد مدارس قرآنی نیز افزود: در حال حاضر مدارس قرآنی به شکل سابق وجود ندارد و تمام وظایف و ﻣﺄموریت ها ان شاءالله در دارالقرآن انجام خواهد شد.

غفوری همچنین اظهار داشت: ان شاءالله در فروردین ماه 95، آموزش و پرورش شهرستان خنج برای سومین بار میزبان مسابقات قرآن با شرکت دانش آموزان شهرستانهای جهرم، قیر و کارزین، خنج و بخش خفر خواهد بود که در این مسابقات حدود 700 دانش آموز رقابت قرآنی خواهند داشت که جزئیات آن در آینده اعلام خواهد شد.



انتهای پیام/

سالاد



نظرات بینندگان