کد خبر: ۸۱۰۱۹
تاریخ انتشار: ۲۲:۴۷ - ۲۵ آذر ۱۳۹۴
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آباده:

درآمد موقوفات شهرستان آباده بیش از سه میلیارد ریال در سال است

عمده نیات واقفین شهرستان کمک به بیماران نیازمند، کمک به مستمندان، هزینه های عمرانی مساجد، و ابن سبیل و برگزاری مجالس عزاداری اهلبیت عصمت و طهارت علیهما السلام بوده است.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، هفته ای که گذشت به نام وقف نامگذاری شده بود. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آباده در گفتگویی با آباده نما، وقف اموال در شهرستان آباده را قابل ستایش ذکر کرد و گفت: عمده نیات واقفین شهرستان کمک به بیماران نیازمند، کمک به مستمندان، هزینه های عمرانی مساجد، و ابن سبیل و برگزاری مجالس عزاداری اهلبیت عصمت و طهارت علیهما السلام بوده است.

مرتضی رنجبر تعداد وقف های سال 94 تا کنون را 8 مورد و با ارزش 12 میلیارد ریال عنوان کرد و افزود: در آمد موقوفات در طی این مدت یک میلیارد و هشتصد میلیون ریال و بقاع متبرکه شهرستان دو میلیارد و دویست میلیون ریال بوده است.

وی عمده موقوفات ثبت شده در شهرستان آباده را از سال 87 تا کنون 65 مورد ذکر کرد و افزود: خوشبختانه طی سال های اخیر در بحث وقف رشد چشمگیری در شهرستان آباده داشته ایم و در حال حاضر جزء شهرستان های پیشرو در استان فارس هستیم.

وی ادامه داد: درآمد موقوفات این شهرستان از 100 میلیون ریال درسال 87 به بیش ازسه میلیارد ریال در حال حاضر افزایش یافته است.

رنجبر با بیان اینکه شهرستان آباده و خرمبید در امور وقفی و موقوفات زیر نظر این مجموعه اداره می شود، آماری از مجموعه موقوفات دو شهرستان داد و گفت: دو شهرستان دارای 483 موقوفه، 864 رغبه ، 96 مسجد در آباده ، 45 مسجد در خرمبید و 3 حوزه علمیه برادران و 2 حوزه خواهران می باشند.

*یکی از نیات واقفین شهرستان آباده برگزاری برنامه های فرهنگی است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آباده به تشریح فعالیت های عمرانی این اداره پرداخت و گفت: دو شهرستان آباده و خرمبید میزبان 9 بقعه متبرک امامزادگان واجب التعظیم هستند که طی سال های 93 و 94 مرمت و بازسازی کامل تعدای از این بقاع را در دستور کار خود داشته ایم.

 وی به تخریب و بازسازی کامل سه امامزاده سید علی ایزدخواست و امامزاده داوود بخش عشایر نشین رودخانه رحیمی این شهر، بقعه سلطان سید احمد در منطقه عشایری ساریتن آباده اشاره کرد و گفت: کاشیکاری زیر گنبد آستانه امامزادگان احمد و جعفر(ع) شهر بهمن و سید محمد (ع) شورجستان و گلزار شهدای شهر بهمن نیز در شُرف اتمام است.

رنجبر از اداره متنوعش به عنوان متولی فعالیت های فرهنگی در شهرستان نام برد و گفت: سعی ما بر این بوده که حامی برنامه هاهی فرهنگی در سطح شهرستان باشیم و بر همین اساس برنامه ها و مراسم های مختلفی که عمدتا در جوار بقاع متبرکه بوده است برگزار کرده ایم.

وی یکی از نیات واقفین را برگزاری برنامه های فرهنگی دانست و گفت: از محل درآمد موقوفات و بقاع متبرکه در برگزاری برنامه های مناسبتی استفاده می شود و همچنین در طول سال نیز برنامه های فرهنگی در قالب طرح های مناسبتی نیز اجرا می کنیم.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان آباده فعالیت های قرآنی را یکی از مهمترین بخش عملکردی اوقاف دانست و گفت: در فعالیت های قرآنی طرح تربیت حافظان قرآن و اجرای محافل انس با قرآن جز مهمترین برنامه های ما می باشد که در طول سال در مساجد و بقاع متبرکه در حال برگزاری است و همین جا از دارالقرآن نور شهرستان آباده تشکر ویژه ای می کنیم که همکاری خوبی داشته اند.

نظرات بینندگان