کد خبر: ۸۱۱۳۹
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۸ - ۲۹ آذر ۱۳۹۴

گفتگو با افرادی که با تغذیه سالم شفا یافته اند/تا زمانی که گرسنه نشده اید غذا نخورید

غذا خوردن بخشی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و میزان و کیفیت خوراکی های انسان می تواند به بیماری یا سلامتی افراد منجر شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، غذا خوردن بخشی از زندگی انسان را تشکیل می دهد و میزان و کیفیت خوراکی های انسان می تواند به بیماری یا سلامتی افراد منجر شود. سایت خبری مرودشت نا با چند نفر از افرادی که با تغذیه سالم و طبیعی توانسته اند بر بیماری های خود غلبه کنند گفتگو کرده است که متن آن در ذیل آمده است:

تا زمانی که گرسنه نشده اید غذا نخورید

احمد دهقانی عضو انجمن تغذیه طبیعی شیراز در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: حدود بیست سال است که شیوه تغذیه ای جدیدی را شروع کرده ام و زندگی ام رو به راه شده است.

دهقانی افزود: بیماری های نظیر آپاندیس، یبوست مزمن و سینوزیت داشتم و ظرف این مدت که با تغذیه طبیعی آشنا شدم، یاد گرفتم چطور غذا بخورم، چه غذایی بخورم، چگونه با خود رفتار کنم. به طور کلی درسی را که در کتاب های مقدس در خصوص تغذیه گفته شده است یاد گرفتم و در زندگی به کار گرفتم و هم به لحاظ معنوی و روحی و هم به لحاظ جسمی و روابط اجتماعی و .. جواب گرفتم.

احمد دهقانی عضو انجمن تغذیه طبیعی و خام گیاهخوار

وی اظهار داشت: توصیه من به مردم این است که به گفته های تغذیه ای قرآن و پیامبر(ص) واقعا عمل کنند. این راه کارها گرچه ساده است اما عمیقا جوابگو هست و می تواند جامعه ای سالم ایجاد کند که در ان افراد دیگر از زندگی لذت خواهند برد و دچار بیماری نخواهند شد.

وی تصریح کرد: کسانی که تازه می خواهند این شیوه تغذیه ای را شروع کنند در وهله اول باید یکی از کتاب های تغذیه ای را مطالعه کنند تا با مطالب بیشتری آشنا شوند و سوالات شان پاسخ داده شود. در وهله اول چاشنی هایی نظیر سس ها، سوسیس و کالباس و غذاهای صنعتی و تجاری شده کاملا استریلیزه شده را از زندگی شان حذف کنند چون این غذاها واقعا طبیعی نیست و ما باید مثل نسل های پیشین مان غذاهای ساده بخوریم تا آرام آرام بدن خودمان را بشناسیم و متوجه بشویم که بدن ما فقط این غذاها را می تواند هضم کند و این غذاها را می تواند جذب کند و وقتی که این ها را آرام آرام حذف کنیم ذائقه ما بیدار می شود و متوجه می شود که غذای اصلی اش چیست.

احمد دهقان عضو انجمن تغذیه طبیعی شیراز

وی بیان داشت: تازمانی که گرسنه نشده اید، ساده ترین غذا را هم نخورید. ما باید از ماه مبارک رمضان درس بگیریم و بعضی وقت ها در طول روز غذا نخوریم یا خیلی کم بخوریم یا زمان گرسنگی مصرف کنیم تا بدن بتواند یک نفس راحتی بکشد و بتواند مشکلاتش را بیرون بریزد و دستگاه گوارش تمیز بشود تا ما بتوانیم سلامتی مان را به دست بیاوریم. هر کسی می تواند قدم به قدم این شیوه غذایی را شروع کند.

وی افزود: بهترین توصیه من به هموطنان و دوستانم این است که حتی الامکان از مصرف نمک، شکر و روغن که سم های کاذب هستند فرار کنند چرا که انسان در طول روز به کمک همین سموم صدها نوع غذا مصرف می کند. بهتر است که انسان به جای این سه سم، توت، خرما، عسل، سماق، زرشک، لیمو و .. مصرف کند.

وی تصریح کرد: انسانها دارند به بیراهه می روند و به همین دلیل مشکلات زیادی دارند. مفاسد اجتماعی زمانی پیش می آید که بدن انسان بیمار است و اگر بدن سالم باشد خود به خود دروغ نمی گوید و فقط شکر می کند.

حاضرم از لذت خوردن بگذرم اما حاضر نیستم سلامتی ام به خطر افتد

رقیه زارعی یکی از بانوانی است که یک سال و یک ماه است که خام گیاهخواری را در پیش گرفته است و توانسته است بر بسیاری از مشکلات و بیماری های خود غلبه کند.

رقیه زارعی در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: من حدود 21 سال دیابت داشتم و حدود 16 سال دیابت من وابسته به قرص بود و بعد به انسولین وابسته شدم و از روزی 15 واحد انسولین شروع و در نهایت به 70 واحد انسولین در روز رسید.

رقیه زارعی شفا یافته تغذیه طبیعی و خام گیاهخوار

زارعی افزود: در دوران قبل از خام گیاه خواری، ناراحتی ها و مشکلات عدیده ای مثل پادرد و بیماری های عضلانی داشتم و همیشه سرم سنگین بود اما در 21 روز اول خام گیاه خواری متوجه شدم همه این مشکلات در حال حل شدن است.

وی اظهار داشت: قبلا اصلا نمی توانستم پیاده روی کنم و برای طی یک مسیر صد متری، یک یا دوبار باید می نشستم اما الان مسافت های طولانی تر را طی می کنم و هیچ مشکلی هم برایم پیش نمی آید. با شروع خام گیاه خواری دوست داشتم فعالیت زیادی داشته باشم و الان هم به همین صورت است

وی افزود: مشکلات عصبی ای که داشتم و اینکه کل زندگی ام تحت تاثیر بیماری بود سبب شد این راه را در پیش بگیرم. از طریق یکی از دوستان با دکتر امامی فوق تخصص تغذیه طبیعی آشنا شدم و در تماس تلفنی که داشتیم راهکارهایی به من ارائه دادند و من هم شروع کردم و تا الان هم ادامه دادم و راضی هم هستم.

وی تصریح کرد: به هیچ وجه حاضر نیستم به عقب برگردم و لذت خوردن را با لذت سلامتی نمی توان مقایسه کرد. حاضرم از لذت خوردن بگذرم اما حاضر نیستم سلامتی ام به خطر افتد.


زارعی بیان داشت: افراد زیادی با من تماس می گیرند و می گویند می خواهند این روش تغذیه ای را شروع کنند و توصیه من به آنها این است که خیلی اصولی این کار را شروع کنند و با اساتید مشورت و از آنها راهکار بگیرند و بی گدار به آب نزنند. کسی که این راه را در پیش می گیرد متوجه می شود زندگی قبلی اش به بیهودگی گذشته است و من اکنون به این اصل پی برده ام و می دانم که تغذیه سالم در زندگی تاثیر بسزایی دارد.  

در گذشته تغذیه مردم سالم بود، نه مریضی بود و نه دارویی

حسین کارگر یکی دیگر از شفایافتگان در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: حدود 15 سال دیابت نوع دو داشتم و از قرص های مختلف استفاده می کردم که این قرص های چاقی بی رویه و تورم بدن را به دنبال داشت و حدود 130 کیلوگرم وزن داشتم. پادرد داشتم و کف پاهایم داغ می شد و یک بار هم مشکل قلبی پیدا کردم که مدت سه هفته در بیمارستان بستری شدم و این ها فقط به خاطر بیماری دیابت من بود.

کارگر افزود: با کمک استاد دهقانی و جزوات و کتاب هایی که معرفی شد شیوه غذایی ام را عوض کردم و موادی نظیر برنج، نان، گوشت، نمک، روغن، مواد نارس و موادی که به صورت مصنوعی ساخته می شد، استفاده نکردم و از میوه جات و سبزیجات و تره بار استفاده کردم و الان بیماری من خوب شده است و قند من بعد از شش ماه کاملا نرمال شده است، قرصی استفاده نمی کنم و پاهایم دیگر درد نمی کند و وزن من حدود 34 کیلو کم شده است، راحت می خوابم و اخلاقم خیلی خوب شده است و عصبانی نمی شوم. در آن زمان به خاطر بیماری ام همیشه عبوس و گرفته بودم اما الان شادتر هستم.

حسین کارگر شفا یافته به وسیله تغذیه طبیعی و گیاهخوار

وی بیان داشت: اکثر بیماری ها از شکم است و موادی که مصرف می کنیم در بدن ما سم هایی تولید می کنند که این سم ها اختلالاتی را در بدن ما ایجاد می کنند.

کارگر تصریح کرد: سالانه مقادیر زیادی ارز از مملکت به خاطر قرص و دارو خارج می شود واین در حالی است که مصرف این داروها عوارضی دارد و مصرف یک آسپرین گرچه سردرد را خوب می کند اما معده را ناراحت می کند.

وی بیان داشت: خداوند همه چیز را برای ما در طبیعت قرار داده و اگر ما از طبیعت استفاده کنیم مریض نمی شویم و هیچ حیوانی را نمی توان یافت که مریض باشد و این بدین خاطر است که حیوان می داند چه بخورد و چه نخورد، وقتی گرسنه است می خورد و وقتی سیر است نمی خورد اما اگر همین حیوانات را در جایی نگهداری کنیم و هر نوع غذایی به آنها بدهیم مریض می شوند. ما انسان ها آزاد بودیم اما با خوردن غذاهای معین و تغییر داده خود را گرفتار کردیم.

وی اظهار داشت: بهتر است از خوردن نان که نوعی سم است خودداری کنیم و اگر خواستیم بخوریم به مقدار کم و از نان سبوس دار استفاده کنیم و نان را به تنهایی و بدون برنج و نوشابه و ... استفاده کنیم.

وی افزود: تمام اسیدهایی که در دنیا شناخته شده اند و کشف خواهند شد در معده ما وجود دارد و هر غذایی اسید مخصوص دارد و معده اسید مخصوص غذا را روی آن می ریزد و غذا را هضم می کند. وقتی ما چند غذا را با هم مصرف می کنیم برای معده، نوع اسید قابل تشخیص نیست.

وی اذعان داشت: در زمان های قدیم نه دارویی بود و نه افراد مریض می شدند و این به خاطر تغذیه سالم آنها بود.

کارگر گفت: ما وقتی به قصابی می رویم گوشت گوسفند جوان می گیریم چرا که گوسفند جوان استخوان نازک تر و گوشت نرم تری دارد و گوسفند پیرتر استخوان درشت تر و گوشت سفت تری دارد اما انسان ها به خاطر غذاهایی که مصرف می کنند استخوان شان پوک می شود.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان