کد خبر: ۸۱۲۸۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۰ - ۳۰ آذر ۱۳۹۴

مدیر آموزش و پرورش آباده: تربیت دانش آموزان پژوهشگر را وظیفه خود می دانیم

به مناسبت هفته پژوهش، دبیرستان های دخترانه تیزهوشان فرزانگان 1 و 2 شهرستان آباده میزبان برگزاری برنامه های ویژه ای بمناسبت این هفته بودند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، به مناسبت هفته پژوهش، دبیرستان های دخترانه تیزهوشان فرزانگان 1 و 2  شهرستان آباده میزبان برگزاری برنامه های ویژه ای بمناسبت این هفته بودند.

در این برنامه ها که مهرابی مدیرآموزش وپرورش و تنی چند از کارشناسان اداری نیز حضور داشتند ابتدا زنگ پژوهش در دبیرستان فرزانگان2 به صدا درآمد. سپس با همکاری پژوهش سرای استاد مهندسی مسابقه نجات تخم مرغ در فضای آموزشگاه برگزار گردید که مورد استقبال حاضران قرار گرفت.

همچنین از نمایشگاه های  فیزیک، شیمی ، زیست شناسی،گل های تزیینی کاکتوس ، اریگامی(ساخت شکل های هندسی کاغذی) ، بازی های فکری و مقالات پژوهشی دبیران و دانش آموزان آموزشگاه  بازدید بعمل آمد.

در دبیرستان فرزانگان1 نیز از دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان و آزمایش های آنان در زمینه های مختلف فیزیک،شیمی،زیست شناسی، قرآن پژوهی و ...بازدید بعمل آمد و درادامه تعدادی از دانش آموزان به شاهنامه خوانی پرداختند.

مدیر آموزش وپرورش شهرستان آباده در جمع دبیران و سایر عوامل اجرایی این آموزشگاه ها حاضر شده و ضمن تحسین کارهای ارائه شده گفت: ما می خواهیم استعدادهای خدادادی و بالقوه دانش اموزان را شکوفا شود و هدف پژوهش در تعلیم و تربیت رسیدن به این مقصود است.

وی ادامه داد: معلم بدون اتکا به پژوهش نمی تواند کاری انجام دهد. معلم یک انسان متفکر است که هر روز با پدیده های جدیدی روبروست و برای حل آن باید پژوهشگر باشد.

مهرابی با بیان اینکه امروزه تربیت دانش آموزان پژوهش گر از مهمترین اهداف آموزش و پرورش است، خاطرنشان کرد: برای برخورداری از یک جامعه پژوهش گر باید آموزش و پرورشی پژوهش محور داشت ،به همین دلیل آموزش و پرورش ،تربیت دانش آموزان آینده ساز ایران اسلامی در زمینه پژوهش و پرسشگری را وظیفه خود می داند.

 

انتهای پیام/


سالاد

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان