کد خبر: ۸۲۰۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۳ - ۱۶ دی ۱۳۹۴

آغاز اکران فیلم های جشنواره عمار در پاسارگاد/ بیش از 50 فیلم اکران می شود

متقی پیشه موضوع های جشنواره فوق را بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی، جهان اسلام، فتنه 1388، جنگ نرم، تاریخ معاصر و قالبهای اکران فیلمهای آن را انیمیشن و مستند ذکر کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، ابوذر متقی پیشه رابط جشنواره فیلم عمار در شهرستان پاسارگاد در گفتگو با طنین پاسارگاد با اشاره به آغاز اکران جشنواره فیلم عمار دراین شهرستان گفت: فتنه سال ٨٨ از قوي ترين و سخت ترين اقدامات براندازانه در ٢٩سال حاكميت نظام مقدس جمهوري اسلامي بود.

وی افزود: حضور ددمنشانه فتنه گراني كه براي رسيدن به مطاع و جاه دنيوي دست در دست دشمن نهادند و ظلم بزرگي بر نظام تحميل كردند،تا جايي كه فرياد «أين عمار» امام المسلمين هم برآمد و با عنايت سيدالشهدا، حضور و اقدام به موقع خواص جبهه حق و روشنگري هاي لازم و نيز تشخيص و حضور امت حزب الله پس از ٨ماه نفس گير فتنه و آشوب، حماسه عظيم هشتم و نهم دي ماه در اقصي نقاط ميهن اسلامي مان شكل گرفت و نظام از شر شروران خلاصي يافت.

متقی پیشه ادامه داد: از آنجا كه دشمني استكبار تمامي ندارد و نياز به استمرار بصيرت افزايي تا پايين ترين لايه هاي جامعه احساس مي شود،از اولين سالروز حماسه٩دي، جشنواره مردمي فيلم عمار آغاز به كار كرد.

وی ابراز داشت: امروز پس از ٦سال كه از بنيان گزاري جشنواره مي گذرد، جاي خود را در بين مردم باز كرده و توانسته است ارتباط عميقي ايجاد کند.

متقی پیشه گفت: بنا به تكليف انقلابي مان و نيز نياز شهرستان شهيد پرور پاسارگاد به فعاليت هاي فرهنگي ارزشي بر آن شديم تا جشنواره را براي دومين سال متوالي اجرا کنیم و در اين راستا آيين افتتاحيه جشنواره، همزمان با همايش بزرگداشت نهم دي در مصلاي نمازجمعه سعادت شهر با اكران دو مستند انجام شد.

 متقی پیشه از خصوصیات مهم جشنواره عمار را مردمی بودن آن ذکر کرد و افزود: گروههای مختلف اجتماعی مانند مردم، دانشجویان، طلاب و فعالان فرهنگی و هنری شهرستان پاسارگاد متقاضی اکران عمومی فیلم های آن هستند.

وی موضوع های جشنواره فوق را بیداری اسلامی، انقلاب اسلامی، جهان اسلام، فتنه 1388، جنگ نرم، تاریخ معاصر و قالبهای اکران فیلمهای آن را انیمیشن و مستند ذکر کرد و گفت: در مدت برپایی آن 50 فیلم با موضوعهای فوق به نمایش در می آیند.

متقی پیشه گفت: این فیلمها در قالب دی وی دی هایی به نقاط مورد نظر و مورد تقاضا ارسال و طبق سنوات گذشته از مکانهای مختلفی نظیر مساجد، حسینیه ها، مدارس، روستاها و حتی سالن همایش ادارات برای اکران فیلم های جشنواره عمار بهره گرفته می شود.

وی تقدیر از خانواده معظم شهدا از بخشهای مهم حاشیه ای اکران فیلمهای جشنواره فیلم عمار در شهرستان پاسارگاد دانست.

کسانی كه مايل به اكران فيلم هاي جشنواره در اماكن مختلف از جمله:  ادارات، مدارس، دانشگاه ها، مساجد، حسينيه ها، بانك ها، مراكز درماني و ...هستند مي توانند از طرق زير هماهنگي هاي لازم را انجام دهند.


١- تماس تلفني يا پيامكي با شماره تلفن:
٠٩٠١٣٣٢٦٨٦٩
٢- ارتباط تلگرامي:
@yar_e_emam

سالاد

نظرات بینندگان