کد خبر: ۸۲۲۳۴
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۹ - ۱۹ دی ۱۳۹۴

جلسه شوراها و دهیاران بخش سیدان برگزار شد

بخشدار سیدان بیان داشت: ما وظیفه داریم انتخاباتی سالم را در دستور کار خود قرار دهیم و بر رعایت اصل بی طرفی و رعایت قانون اهتمام ورزیم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا از سیدان، بخشدار سیدان در جلسه دهیاران و شوراهای اسلامی بخش سیدان بیان داشت: با در نظر گرفتن شرایط اقتصادی موجود، در بخش سیدان در حوزه های مختلف کارهای خوبی انجام شده و امید است با بهبود وضعیت اقتصادی کشور و معیشت مردم شاهد کارهای بهتری در سطح بخش و روستاها باشیم.

محمد روستا به اهمیت انتخابات مجلس شورای اسلامی و خبرگان رهبری اشاره و بیان داشت: در بحث انتخابات دهیاری ها و شورای روستاهای بخش سیدان باید دست به دست هم بدهند و با استفاده از ظرفیت های نیروی انسانی و سخت افزاری خود به برگزاری انتخاباتی بهتر کمک نمایند.

روستا مشارکت حداکثری مردم را یکی از وظایف اصلی مردم در خصوص انتخابات دانست و بیان داشت: انتخاب اصلح که با فکر و تحقیق به دست می آید از دیگر وظیفه های مردم است.

بخشدار سیدان بیان داشت: انتخاب اصلح آینده کشور را در مسائل مختلف سیاسی، اقتصادی و ... تحت تاثیر قرار می دهد و اگر افراد اصلح انتخاب شوند کشور و مردم از این انتخاب بهره می برند.

روستا تصریح کرد: رهبری، مکتب و مردم سه ضلع مسلم جمهوری اسلامی ایران محسوب می شوند. در زمان شاه دو ضلع رهبری و مکتب وجود داشت هرچند رژیم در خصوص مسائل دینی بر مردم فشار می آورد اما با حضور مردم در صحنه انقلاب پیروز شد و این نشان از نقش پر رنگ مردم دارد.

وی افزود: ما وظیفه داریم انتخاباتی سالم را در دستور کار خود قرار دهیم و بر رعایت اصل بی طرفی و رعایت قانون اهتمام ورزیم.

وی بیان داشت: اگر در انتخابات وظیفه خود را به خوبی انجام ندهیم اعتماد مردم سلب می شود و مردم بزرگترین سرمایه های این نظام هستند.

وی در خصوص جلوگیری از تبلیغات غیرقانونی بیان داشت: دهیاران باید مد نظر داشته باشند کسانی که برای تبلیغات در روستاها حاضر می شوند باید در مهلت قانونی تبلیغات، این کار را انجام دهند.

رییس شورای اسلامی بخش سیدان بیان داشت: تعداد روستاهای استان فارس در گذشته حدود 8 هزار روستا بوده و اکنون به 4 هزار روستا رسیده است و حدود پنجاه درصد روستاهای استان فارس خالی از سکنه شد اند و اگر ما تلاش نکنیم ممکن است در آینده روستاهای بخش سیدان هم به این معضل دچار شوند.

کاظم زارع افزود: هر دولتی که طرحی را با خود می آورد دولت بعدی آن را ادامه می دهد و هیچ دولتی نتوانسته طرح های دولت قبل را لغو کند و به طور مثال بحث اشتغالزایی در دولت خاتمی اجرا شد و در دوره احمدی نژاد هم به نحو بهتری اجرا شد و الان هم در حال پیگیری است.

زارع که معتقد است شرکت تعاونی های روستاهای سیدان باید در قالب شرکت سهامی توسعه و عمران روستاهای بخش سیدان فعالیت کنند افزود: تقریبا زمین های شهرک صنعتی انجیره تکمیل شده است و ما به یک شهرک صنعتی دیگری هم نیاز داریم و مراحل اولیه کار انجام شده است.

وی افزود: یکی از طرح هایی که در شورای بخش تصویب شده است طرح توسعه کشت های گلخانه ای در اطراف روستاهای بخش سیدان است.  


نویسنده :
رضا مردانه
برچسب ها: اخبار مرودشت
نظرات بینندگان