کد خبر: ۸۲۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳:۴۱ - ۱۹ دی ۱۳۹۴
رئیس دادگستری آباده:

رسانه ها باید زمینه ساز حضورحداکثری مردم در انتخابات و یاور دستگاه قضا باشند

حجت الاسلام نورالدینی گفت: در ایامی که کشور دو انتخاب سرنوشت ساز را در پیش رو دارد رسانه ها باید بستر حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم نمایند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از آباده نما، رئیس دادگستری آباده بر وظیفه خطیر رسانه ها در انتخابات پیش رو تاکید کرد و گفت: در ایامی که کشور دو انتخاب سرنوشت ساز را در پیش رو دارد رسانه ها باید بستر حضور حداکثری مردم در انتخابات را فراهم نمایند و خدایی نکرده زمینه ی تهمت و افترا را با قلم خود که خداوند به آن قسم یاد کرده را فراهم ننمایند.

حجت الاسلام والمسلمین نورالدینی که در جلسه مشترک اصحاب رسانه و ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی آباده صحبت می کرد، عملکرد رسانه های شهرستان را در تنویر افکار عمومی مردم بسیار تاثیرگذار دانست و گفت: رسانه ها علاوه بر اینکه باید تقوای الهی را رعایت کنند، در عرصه انتخاباتی خوشتندار نیز باشند.

*گزارش های فعالیت های کاندیداها بصورت منظم رصد می شود.

در این جلسه که جمالی دادستان عمومی و سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیز حضور داشتند، رئیس دادگستری شهرستان آباده  هدف از برگزاری این جلسه را تعامل و همفکری بین اعضای ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی و رسانه ها عنوان کرد و با بیان اینکه دستگاه قضایی شهرستان در انتخابات قطعا بی طرف عمل می کند، گفت: گزارش های فعالیت های کاندیداها بصورت منظم رصد می شود و در صورت بروز تخلف یا جرم توسط هر کدام از نامزدها، در برخورد قاطع، هیچگونه مماشات و اغماضی صورت نخواهد گرفت.

*پوشش اخبار مربوط به نماینده فعلی و هر کسی که در گذشته سمتی داشته و امروز داوطلب انتخابات است نیز تخلف محسوب می شود.

رئیس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی شهرستان آباده با بیان اینکه تازمانی که تایید صلاحیت ها مشخص نشده و موعد قانونی تبلیغات فرا نرسیده کاندیدا حق هیچگونه تبلیغات در رسانه ها و مطبوعات را ندارند افزود: دادگستری آباده با تشکیل ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی هر گونه فعالیت غیر قانونی در زمینه انتخابات را رصد می کند.

نورالدینی با اشاره به ممنوعیت انتشار اسناد محرمانه در رسانه ها گفت: جلوگیری از افترا به مقامات، نهادها و توهین به اشخاص از مواردی است که باید در رسانه به خصوص در ایام انتخابات مد نظر قرار گیرد.

وی افزود: انتخابات باید با کمترین تنش برگزار شود تا مردم بتوانند انتخابی اصلح که پیرو ولایت فقیه و جمهوری اسلامی باشد را داشته باشند و تا بار دیگر مسایل سال 88 تکرار نشوند واین امکان پذیر نیست مگر با تمکین به قانون .

امام جمعه موقت آباده رسانه ها را عناصر در میدان انتخابات برشمرد که باید در چهارچوب قانون حرکت کنند و افزود: از زمان آغاز نام نویسی ها حتی پوشش اخبار مربوط به نماینده فعلی و هر کسی که در گذشته سمتی داشته و امروز داوطلب انتخابات است نیز تخلف محسوب می شود.

*دادستان آباده: آمار جرایم اینترنتی در شهرستان آباده نسبت به دیگر شهرستان های استان فارس بیشتر است.


در ادامه این نشست، دادستان آباده نیز در سخنانی از بالا بودن آمار جرایم اینترنتی در شهرستان آباده نسبت به دیگر شهرستان های استان فارس انتقاد کرد و گفت: به دلیل نگاه فرهنگی مردم آباده، درصد گسترش بستر اینترنت و به تبع آن جرایم سایبری در شهرستان بسیار بالا است و در آینده نزدیک با استقرار پلیس فتا در شهرستان آباده با همکاری نیروی انتظامی، چتر امنیت بر فضای مجازی شهرستان های شمال فارس گسترده خواهد شد.

مهدی جمالی دستگاه های رصد و گزارش تخلف فضای مجازی را یکی از وظایف دستگاه های امنیتی دانست  و گفت: دستگاه های امنیتی شهرستان موظفند تخلفات رصد شده در فضای مجازی را در بازه های زمانی مشخص به ما اعلام کنند.

وی در ادامه به تشریح مصادیق تخلف و جرم اشاره کرد و هشدار داد: این طور نیست که افراد در فضای مجازی یله و رها باشند و هرگونه مطالبی را که باعث تشویش اذهان عمومی می شود انتشار دهند و بدانید که هر گونه شکایت از سوی اشخاص حقیقی یا حقوقی در شبکه های موبایلی، به راحتی قابل پیگیری می باشد.

*در برخورد با اشخاص خاطی همه کاندیداها برای ما یکی هستند و فرقی بین نماینده مجلس و فرد نه چندان مطرح وجود ندارد

دادستان آباده فعالیت رسانه های بدون مجوز را غیرقانونی خواند و افزود: اداره ارشاد موظف بوده از فعالیت رسانه ها و سایت های بدون مجوز جلوگیری کند و به دادگستری نیز گزارش دهد تا برخوردهای لازم صورت پذیرد و این در حالی است که تا کنون گزارشی از غیرقانونی بودن فعالیت رسانه ای از این اداره گزارش نشده است.

وی برخورد دستگاه قضا را با مصادیق تخلف و جرائم انتخاباتی بدون اغماض و قاطع دانست و گفت: در برخورد با اشخاص خاطی همه کاندیداها برای ما یکی هستند و فرقی بین نماینده مجلس و فرد نه چندان مطرح وجود ندارد.

دادستان آباده در پایان از اصحاب رسانه خواست که با قلم خویش زمینه برگزاری انتخابات پرشور و سالم را در شهرستان فراهم نمایند و جرایم و تخلفات انتخاباتی را از طریق رسانه های خود به مردم انعکاس دهند.

در پایان این نشست، حضار اقدام رژیم آل سعود در شهادت رهبر شیعیان عربستان را محکوم کردند و به پویش مردمی #همه_ما_ شیخ_ نمر_ هستیم پیوستند.


انتهای پیام/


سالاد

نویسنده :
رسول اقلیدی
نظرات بینندگان