کد خبر: ۸۲۸۸۳
تاریخ انتشار: ۱۳:۵۵ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۴

امام جمعه جهرم: در تایید صلاحیت‌ها، اصل قانون اولویت باشد

امام جمعه جهرم گفت: ناظران انتخابات باید با دقت بسیار تلاش کرده تا در صلاحیت ها حق کسی تضییع نشود و فردی که لایق نیست نیز به کرسی مجلس تکیه نزند.

امام جمعه جهرم: در تایید صلاحیت‌ها، اصل قانون اولویت باشدبه گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از پسین جهرم، آیت‌الله لطف‌الله دژکام در خطبه‌های نماز جمعه امروز جهرم  با یادآوری انتخابات مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی در اسفندماه گفت: باید تلاش کرد تا بهترین ها در این انتخابات به مجلس بروند و بتوانند وظیفه خود را در قبال ملت انجام دهند.

وی با اشاره به توصیه امام علی(ع) به مالک اشتر مبنی بر اینکه انتصاب تو بر حکومت طعمه نیست بلکه امانت در اختیارت است، افزود: کسی که به مجلس راه پیدا می کند امانت بر دوشش است و باید آن را ادا کند چرا که روز قیامت از او سوال می شود.

امام جمعه جهرم با اشاره به سخنان رهبری مبنی بر اینکه کسی را به مجلس بفرستید که خودش را سپر بلای مردم بداند، بیان کرد: مجلس در جامعه اسلامی باید این رنگ و بو را داشته باشد.

وی با اشاره به جریان تایید صلاحیت های انتخابات نیز گفت: احراز صلاحیت ها یک کار سنگین است و در این جریان نهادهای نظارتی تلاش های بسیار کرده و به فرموده رهبری انقلاب اجرای قانون باید عملی شود.

امام جمعه جهرم با بیان اینکه کار مسئولان نظارت بر انتخابات سنگین است، بیان کرد: ناظران انتخابات باید با دقت بسیار تلاش کرده تا در صلاحیت ها حق کسی تضییع نشود و فردی که لایق نیست نیز به کرسی مجلس تکیه نزند.

وی با یادآوری اجرای رفع تحریم ها علیه ایران در راستای برنامه جامع اقدام مشترک به سخنان رهبری انقلاب در این زمینه اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند؛ در اجرای برجام همه آن چیزی که می خواستم به ما نداده اند اما همین مقدار نیز به شرط اجرایی  شدنش خوب است؛ رهبری فرمودند هیئت مذکرده کننده، وزیر خارجه و رئیس جمهور در این راستا زحمت کشیدند و این بی انصافی است که زحمت آنها را نادیده بگیریم.

امام جمعه جهرم با اشاره به تاکید رهبری انقلاب مبنی بر مراقبت جدی بر اجرایی شدن رفع تحریم ها، بیان کرد: به فرموده مقام معظم رهبری، آمریکایی ها سر حرف خود نمی ایستند.

وی با اشاره به حرکت قهرمانانه پاسداران انقلاب اسلامی در خلیج فارس و جلوگیری از نفوذ سربازان آمریکایی به آب های خروشان کشور، خاطرنشان کرد: رهبری فرمودند سیاست مداران نیز مانند پاسداران کشور رفتار کرده و قهرمانانه عمل کنند.

امام جمعه جهرم با اشاره به سالروز شهادت سردار عرصه دفاع مقدس شهید خلیل مطهرنیا نیز گفت: کاری کنیم که قهرمانان شهر ما فراموش نشوند.

آیت‌الله دژکام با تاکید به لزوم تهیه و ساخت مستند شهدای جهرم و پخش آن از رسانه ملی، گفت: از توقع شورای نامگذاری شهرداری جهرم نیز توقع داریم تا دو خیابان مهم شهر به نام شهید حاج علی اکبر رحمانیان و خلیل مطهرنیا نام نهاده شوند.

وی در خطبه‌ نخست نماز جمعه امروز جهرم نیز با تشریح اصل نخست ابلاغی رهبری انقلاب در خصوص اقتصاد مقاومتی گفت: تاکید مقام معظم رهبری در این مسئله بسیار است و ایشان در سخنرانی اخیرشان در جمع برگزار کنندگان انتخابات تصریحاً فرمودند با اجرایی شدن برجام و رفع تحریم ها مشکل اقتصاد ایران برطرف نمی شود جز اینکه اقتصاد مقاومتی اجرا شود.

وی با بیان اینکه تاکید صریح و مکرر رهبری انقلاب در باب اقتصادمقاومتی باید همه را بیدار کند، افزود: در خصوص اقتصاد مقاومتی در ابتدا باید آن را شناخت و بعد از آن عملی کرد؛ برخی مسئولین نمی دانند اقتصاد مقاومتی چیست و می خواهند آن را اجرا کنند.

امام جمعه جهرم با یادآوری اینکه رهبری انقلاب در اصل اول اقتصاد مقاومتی دو جهت را بیان کردند، بسیج شدن امکانات کشور در فعالیت اقتصادی و افزایش تولید و نقش طبقات کم درآمد و متوسط در این راستا را از اصول مورد تاکید رهبری انقلاب در اصل نخست دستورالعمل اقتصادمقاومتی دانست.

وی با اشاره به رعایت اصل عدالت در جامعه، بیان کرد: قرآن کریم در این راستا تحقق عدالت را بر سه پایه قوانین عادلانه، مجری عادل و نظارت مردم بر اجرای عادلانه قوانین می داند.

امام جمعه جهرم آگاه بودن جامعه از قوانین را لازمه نظارت مردم بر عملکرد مسئولان دانست و اظهار کرد: هر کس تلاش کند در جامعه اسلامی عدالت برقرار شود به خدا و پیامبر (ص) کمک کرده است.

وی گفت: تمام حیثیت اسلامی ما در دنیا وابسته به آن شده که اجرای دین اسلام در جامعه سبب تحقق عدالت می شود.


سالاد


نظرات بینندگان