کد خبر: ۸۳۴۹۴
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۵ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۴

نگرانی سیب زمینی کاران خرم بید از عدم فروش محصول تولیدی

در حالی که بیش از سه ماه از پایان برداشت محصول سیب زمینی می گذرد، کشاورزان از عدم فروش بخش عمده ای از محصول تولیدی خود نگران هستند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از بام فارس، در حالی که بیش از سه ماه از پایان برداشت محصول سیب زمینی توسط کشاورزان سیب زمینی کار خرم بیدی می گذرد کشاورزان از عدم فروش بخش عمده ای از محصول تولیدی خود که تا کنون در انبارهای سنتی نگه داری می کردند نگران هستند.


با توجه به افزایش درجه حرارت هوا از نیمه بهمن ماه به بعد و عدم امکان نگه داری محصول سیب زمینی در انبارهای سنتی و هم چنین به لحاظ کاهش قیمت محصول در میادین میوه و تره بار در طی هفته های اخیر به لحاظ ورود سیب زمینی های تولیدی مناطق گرم، نگرانی کشاورزان دوچندان گردیده که ضرورت دارد مسئولین امر چاره ای برای نماندن محصول روی دست کشاورز و جلوگیری از ضرر و زیان آنان بیندیشند.


 لازم به ذکر است که با توجه به تحقیقات میدانی صورت گرفته توسط بام فارس، برآورد می شود بیش از 4 هزار تن محصول سیب زمینی در انبارهای کشاورزان موجود باشد.


با وجود اینکه سیب زمینی یکی از محصولات اصلی کشاورزان شهرستان خرم بید می باشد متأسفانه تا کنون پیش بینی لازم برای ساخت انبار و سردخانه مناسب جهت نگهداری محصولات کشاورزان و همچنین ایجاد صنایع تبدیلی نشده است. امید است مسئولین شهرستان برای این امر و کاهش مشکلات چاره جویی کنند.

 


نویسنده :
برهانی
نظرات بینندگان