کد خبر: ۸۴۳۶۱
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۳ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۴

بیشترین نقاط حادثه‌ خیز در کدام جاده های فارس است؟

رئیس پلیس‌راه شمال فارس گفت: نصب 100 دوربین‌های سیار در محورهای شیراز – اصفهان - شیراز - فسا و شیراز به سپیدان و مهم‌ترین محورهای حادثه‌خیز جاده‌ای برای امنیت جان مسافران نوروزی از جمله طرح‌های در دست اجرا است.
به گزارش شیرازه به نقل از فارس، رئیس پلیس‌راه شمال فارس گفت: نصب 100 دوربین‌های سیار در محورهای شیراز – اصفهان - شیراز - فسا و شیراز به سپیدان و مهم‌ترین محورهای حادثه‌خیز جاده‌ای برای امنیت جان مسافران نوروزی از جمله طرح‌های در دست اجرا است.

سرهنگ کسری سیروسی روز گذشته در حاشیه همایش بین‌المللی کاهش سوانح ترافیکی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تقویت ترافیک و عملیات نیروهایی که در حوزه ستادی هستند با حضور 24 ساعته، استفاده از دوربین‌های ثابت، سیار، کنترل ترافیک از طریق بالگرد، استفاده از نیروهای نامحسوس در اتوبوس‌های برون‌شهری برای کنترل تخلف رانندگان ازجمله برنامه‌های نوروزی است.

وی خاطرنشان کرد: توقیف روزانه رانندگان ناوگان برون‌شهری مبتلا به موادمخدر، جلوگیری از تردد کامیون‌های با بارهای مازاد که موجب تصادف در تعطیلات نوروز می‌شود و نیز کنترل 200 نقطه حادثه‌خیز در شمال این استان مورد توجه پلیس راهور است.

رئیس پلیس‌راه شمال فارس تصریح کرد: بیشترین نقاط حادثه‌خیز در محورهای درودزن، قائمیه به نورآباد و محور جدید کازرون است که با تمهیدات صورت گرفته شاهد کاهش تصادفات در این مسیر هستیم.

سیروسی بیان داشت: کنترل موارد فنی شامل داشتن کپسول آتش‌نشانی، جعبه کمک‌های اولیه و رعایت دیگر موارد فنی هنگام خارج شدن ناوگان برون‌شهری به‌ویژه در پلیس‌راه و نیز راه‌اندازی کلاس‌های آموزشی برای رانندگان از دیگر فعالیت‌های پلیس راهور است.

وی سهم کشته‌های تصادفات جاده‌ای را در کشور 49 درصد اعلام کرد و افزود: بیش از 40 درصد آمار کشته‌ها و نیز هشت درصد تصادفات جاده‌ای و شهری کشور در استان فارس روی می‌دهد که برای برون‌رفت از این معضل نیاز به فرهنگ‌سازی است.


نظرات بینندگان