کد خبر: ۸۴۴۵۰
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸:۰۳ - ۰۲ اسفند ۱۳۹۴

پنجمین پاتوق فعالین دانشجویی در مرودشت برگزار شد

پاتوق مطالبه گری فعالین دانشجویی شهرستان مرودشت، از کاندیدای مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد دعوت کرده و دیدگاه های آنها را در حوزه های مختلف جویا می شود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، محمد علی قوهستانی یکی از کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد، پس از دو بار خلف وعده و عدم وفای به عهد نسبت به حضور در پاتوق فعالین دانشجویی مرودشت، سرانجام روز چهارشنبه 28 بهمن با یک ساعت و نیم تاخیر پاتوق حاضر شد.

وی سخنان خود را اینگونه آغاز کرد: از اینکه ما دو مرتبه خلف وعده کردم و نتوانستم خدمت تان برسم عذرخواهی می کنم.

قوهستانی که متولد 1355 است بیان داشت: اصالتا عشایر زاده منطقه سرپنیران سعادتشهر هستم. دکترای علوم سیاسی روابط بین الملل دارم که لیسانسم در تهران، فوق لیسانسم در دانشگاه آزاد بوده، دکترا هم در دانشگاه ملل روسیه گرفتم که در سال 2008 دانشجو بودم و در سال 2015 فارغ التحصیل شدم. تاکنون در کارشناس حوزه امنیتی و انتظامی وزارت کشور بودم و بازرس ویژه وزیر در انتخابات ریاست جمهوری نهم بودم. عضو دبیرخانه هیات مرکزی بازرسی انتخابات ریاست جمهوری بودم و با مرکز مطالعه و تدوین اسناد وزارت کشور همکاری داشتم، چند سال هم هست که در حوزه معاونت بین الملل شهرداری تهران به عنوان عضو شورای راهبردی بین الملل شهرداری تهران و مدیر پروژه دیپلماسی شهری فعالیت می کنم و معاون اجرایی و عضو کمیسیون سیاست گذاری مجمع شهرداران آسیایی هم هستم. عضو انجمن علوم سیاسی ایران و عضو انجمن روابط بین الملل ایران نیز هستم. مولف کتاب هستم و یادداشت هایی هم در روزنامه ها و سایت های کشوری می نویسم.

قوهستانی تصریح کرد انتخابات در نظام های مردم سالار یکی از نمودهای مشارکت مردم در تعیین حق سرنوشت خودشان است. مردم از طریق انتخابات در تمام عرصه های زندگی شان می توانند تاثیر گذار باشند. ما به انتخابات باید از دو منظر نگاه کنیم اولین منظر داخلی است که ما می خواهیم آینده سیاسی، آینده فرهنگی، آینده اقتصادی و تمام اموراتی که با زندگی ما در ارتباط است را مشخص کنیم، همان طور که کار مجلس شورای اسلامی قانون گذاری و نظارت بر اجرای قانون است و در حدود این امور قانون تصویب می شود، ما بتوانیم انتخابی داشته باشیم که در نهایت قوانین خوبی داشته باشیم و در نهایت به رشد و توسعه جامعه در سطح داخلی منجر شود.

وی افزود: دومین نگاهی که ما به بحث انتخابات داریم نگاه بین المللی است. یکی از پایه های مشروعیت هر نظامی در سطح نظام بین المللی حضور مردم در پای صندوق های رای است. به هر حال این سی و هفت سال از عمر این نظام، از عمر این انقلاب می گذرد و ما دشمنان زیادی داشتیم، توطئه های زیادی داشتیم.

محمدعلی قوهستانی نمدز مجلس شورای اسلامی

وی با ابراز امیدواری نسبت به حضور مردم در پای صندوق های رای و نقش بر آب شدن توطئه های دشمن بیان داشت: دشمنان ما به انحاء  مختلف سعی کردند که به نظام و مملکت ما ضربه بزنند و نظام را ساقط کنند، محاصره اقتصادی کردند اما این مردم ما بودند که همیشه با حضور شان و پشتیبانی شان از این نظام توانستند توطئه های دشمنان مان را و استکبارهایی را که در راس آن آمریکا است نقش بر آب کنند.

وی بیان داشت: همان طور که حضرت امام فرمودند مجلس شورای اسلامی در راس تمام امور است. کار مجلس قانون گذاری و نظارت بر اجرای قوانین است. اگر ما در بعضی از موضوعات در سطوح مختلف، دچار مشکلات، معضلات و کمبودهایی هستیم، هر چه قوانین ما کامل تر و جامع تر باشد هرچه که نظارت ما دقیق تر باشد آسیب ها کمتر خواهد بود به هر حال در سطح کلان و منطقه ای یعنی حوزه انتخابیه یک سری مسائل و مشکلاتی وجود دارد که قطعا تک تک ما اشراف داریم از حوزه مدیریتی گرفته تا حوزه های دیگر اما اولین نگاهی که ما باید به حوزه انتخاباتی مجلس بکنیم این است که یک نماینده مجلس باید نگاهش نگاه کلان و منافع ملی و منافع نظام باشد. وقتی نگاهش نگاه ملی باشد قطعا خیلی از موضوعات را ما می توانیم با قوانین خوب، با نظارت خوب حل کنیم. یک نماینده می تواند با توجه به آن جایگاه نظارتی اش، در حوزه انتخاباتی اقدامات اساسی انجام دهد. الان مشکل و معضل اساسی که در کل کشور و جامعه ما وجود دارد و من برای آن برنامه دارم بحث بیکاری است.

قوهستانی کاندیدای مجلس در حوزه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد

الان ریشه همه مشکلات و معضلاتی که در جامعه وجود دارد( منظورم بزهکاری های اجتماعی است) نظیر بالارفتن سن ازدواج، افزایش طلاق، اعتیاد و ...ناشی از این است که جامعه ما از لحاظ اقتصادی مشکلات زیادی دارد.

سوال: شما مواضع آقای هاشمی رفسنجانی در انتخابات سال 88 را چگونه ارزیابی می کنید؟

جواب: اعتقاد ما بر قانون اساسی است. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
01:09

لینک دانلود

در بحث فتنه هاشمی رفسنجانی از قانون عدول کرد

سوال: عذر خواهی می کنم من ربطش را با جناب آقای هاشمی رفسنجانی نفهمیدم.

جواب: شما باید خیلی تیز تر از این چیزها باشید.

00:00
00:56

لینک دانلود

سوال: در روزمه شما دانشگاه لموتوسف روسیه درج شده است. یک توضیح در خصوص رزومه تان می دهید؟ در خصوص دانشگاهی که تحصیل می کنید یک توضیح بدهید؟ در دوره قبل شما ارشد داشتید و الان دکترا گرفتید و الان طبق گفته هایتان بین سال 2008 تا 2015 دانشجو بودید و من متوجه نمی شوم چطور در شهرداری تهران پست داشتید و چطوری رفتید دکترا گرفتید؟ مگر غیر حضوری هم می شود چون دانشگاهی که شما در آن درس خواندید همان دانشگاه دولتی روسیه رنکینگ یک روسیه را دارد و من الان دانشجوی پیام نور هستم و اگر کلاس نروم حذف می شوم حالا نمی دانم شما چطور دکترا گرفتید با توجه به اینکه پست هم داشتید؟

جواب: اگر شما در دکترا شرکت کنید بحث تزش خیلی مهم تر است. یعنی یک سال و نیم عملا درس می خوانید  و نزدیک به دو سال و نیم روی تز کار می کنید. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
02:40

لینک دانلود

سوال: من باز متوجه نشدم در دانشگاهی که رنکینگ آن یک است میتوان هر سه ماه یک بار در کلاس هاحاضر شد؟

جواب: من گفتم ما وقتی آنجا می رویم یک ماه انجا به صورت فشرده حضور داریم. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
02:00

لینک دانلود

سوال: اطلاعاتی هم در مورد دانشگاه به من ندادید؟

جواب: رشته روابط بین الملل درس خواندم. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
01:36

لینک دانلود

سوال: پرونده هسته ای ما ذیل ماده 41 امد و ذیل ماده 42 تعریف نشد؟

جواب: ما در سازمان ملل متحد دو فصل داریم یکی فصل شش و دیگری فصل هفت. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
03:55

لینک دانلود

می توانستند پرونده هسته ای ما را ذیل ماده 42 بیاورند

سوال: در ماده 41 بحث این است کشوری که صلح جهان را تهدید کند و بحث تحریم هاست و ماده 42 جنگ است و اگر کسی صلح جانی را تهدید کرد با آن کشور باید جنگید و ما هنوز وارد ماده 42 نشده بودیم و اگر مذاکرات ما به نتیجه نرسیده بود آیا وارد ماده 42 می شدیم یا نه؟ اینکه وارد ماده 42 نشدیم حتما برای آنها منافعی داشته که ما وارد این ماده نشویم.

جواب: می توانستند وارد ماده 42 بشوند. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
01:14

لینک دانلود

سوال: چه ضعف هایی در نمایندگی نماینده قبل دیدید که احساس حضور در این عرصه را کردید؟ با ذکر مثال توضیح دهید؟

جواب: قطعا نماینده قبلی دوست ماست و ما دوستش داریم و احترامش هم برای ما واجب است. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
01:09

سوال: نظر شما در خصوص مجلس و دولت همسو چیست؟

جواب: شعار امسال بحث اتحاد و همدلی است.  ادامه جواب در صوت زیر

00:00
00:57

لینک دانلود

سوال: اگر شما در این انتخابات موفق شدید با توجه بیداری اسلامی رویکرد شما در خصوص سیاست خارجه و کشورهای منطقه با توجه بیداری اسلامی چگونه خواهد بود؟

جواب: قطعا همان طور که مقام معظم رهبری فرمودند ما هیچ مشکلی با کشورهای منطقه و کشورهای خارجی نداریم و تنها با یک کشور مشکل داریم و آن هم کشور اسراییل است.

00:00
02:03

لینک دانلود

سوال: یعنی با آمریکا هیچ مشکلی ندارید؟ لطفا صریح تر پاسخ دهید و درصد دیپلماتیکش را کم کنید. و قضیه جواب قبلتر را هم مشخص کنید کشور یا رژیم جعلی اسراییل؟

جواب: ما رژیم اسراییل می گوییم. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
01:40

لینک دانلود

سوال: امام می فرمایند آمریکا شیطان بزرگ است و شما می گویید شاید آمریکا آدم شد. چطور می شود یک شیطان آدم شود؟

جواب: حضرت علی ع می فرمایند یک انسانی را اگر شب دیدید گناهکار است صبح به دیده گناه کار به آن نگاه نکنید. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
01:18

لینک دانلود

سوال: از سوی کدام جناح وارد این انتخابات شده اید؟ وابستگی دارید یا ندارید؟

جواب: من اعلام کردم به صورت مستقل.

00:00
00:19

لینک دانلود

سوال: شما عنوان می کنید اگر مجلس و دولت همسو باشند مشکلی پیش نمی آید در صورتی که حضرت آقا از ابتدای مذاکرات فرمودند من به این مذاکرات خوش بین نیستم و همین امروز صبح در اخبار بیان شد قصد حمله سایبری به ایران را دارند و از طرفی دارند مذاکرات را دور می زنند و مبین شده مذاکرات با شکست روبرو شده است و از طرفی رییس جمهور گفتند امام حسین ع هم مناظره می کرد و شما از طرفی اعلام می کنید آمریکا دوست مان هست و یا دوست مان میشود و مشکلی با امریکا نداریم. و الان امریکا رو در روی ما ایستاده و اگر قرار باشد این مذاکرات یک بار دیگر انجام شود شما به مذاکرات رای می دهید یا با قاطعیت جلوی آن می ایستید؟

جواب: اولا وقتی ما بحث از ارتباطات می کنیم تنها چیزی که برای ما مهم است بحث منافع نظام است. ادامه جواب در صوت زیر

00:00
01:27

لینک دانلود

سوال: آیا در برنامه برجام منافع ایران حفظ شد و از این منافع صیانت شد؟ آیا الان رعایت می شود؟

جواب: نزدیک به بیست روز است که تقریبا استارت اولیه زده شده است و هنوز نمی توانیم ببینیم به تعهداتشون کامل عمل کردند یا خیر؟ ادامه جواب در صوت زیر

00:00
00:41

لینک دانلود

اعتراض گذاشتم، تایید شدم

سوال: از دیدگاه قرآن و مفاهیم اسلامی استکبار هیچ گاه رنگ عوض نمی کند و تا آخر استکبار می ماند و آن چیزی که زیاده خواهی است را تا آخر اجرا می کند و این دید را نداشته باشیم که آمریکا آدم می شود که شاهد و ناظر این حرف سخن حضرت آقا با مردم آذربایجان شرقی است که فرمودند"یکی از هدفهای کسانی که دنبال این مذاکرات بودند -و انصافاً هم تلاش کردند و زحمت کشیدند؛ این کسانی که این مذاکرات را انجام دادند، حقیقتاً زحمت کشیدند، عرق ریختند، واقعاً صرف وقت کردند- گشایش اقتصادی با سرمایه‌گذاری خارجی‌ها بود؛ [امّا] امروز آمریکایی‌ها جلوی همین را میگیرند. چندین بار تا حالا گفته‌اند؛ باز دیروز پریروز، دو سه روز قبل از این، یکی دیگرشان مجدّداً گفت ما کاری میکنیم که سرمایه‌گذارها جرئت نکنند بروند ایران سرمایه‌گذاری کنند. اینکه بنده ده بار گفتم به آمریکایی‌ها نمیشود اعتماد کرد، معنایش این است؛ اینکه میگوییم اینها غیر قابل اعتمادند، معنایش این است." استکبار از دید قرآن تا آخر می رود و هر نماینده ای که این دید را داشته باشد که شاید در آینده در نظام خوبی بیاید خلاف امر قرآن است. در بحث تایید صلاحیت ها شما بار اول تایید نشدید و ما از نزدیک مسائل همه کاندیداها را دنبال می کردیم. چطور تایید صلاحیت شدید؟ شیوه تایید صلاحیت تان در مرحله دوم را شرح دهید؟

جواب: ما اعتراض گذاشتیم تایید شدیم.

00:00
00:21

لینک دانلود

سوال: اعتراضتان بر چه مبنایی بود؟ اطلاعاتی که ما داریم شما قم و تهران تشریف بردید و پیش افرادی رفتید. بفرمایید پیش چه کسانی رفتید هرچند مسئول دفترهای شما گفتند شما پیش چه کسانی رفتید.

جواب: اتفاقا اشتباه به عرضتان رسانده اند. ما قم پیش حضرت معصومه س رفتیم. ادامه جواب در صوت زیر  

00:00
00:58

لینک دانلود

سوال: شما در اصول دین از چه کسی تقلید می کنید؟

جواب مرجع تقلیدم حضرت آقاست.

00:00
00:38

لینک دانلود

سوال: به محضرتان می رسانم در اصول دین اصلا تقلید نداریم. آخرین نماز جمعه ای که شرکت کردید کجا و چه زمانی بود؟

جواب: آخرین باری که من در نماز جمعه شرکت کردم سعادتشهر بود و جمعه قبل(بیست و سوم بهن ماه) بود.

سوال: نظرتان را در خصوص کلمات زیر بیان کنید؟

حسن روحانی:

00:00
03:43

لینک دانلود

سوال: یکی از لیدرهای شما در منطقه ما خفرک عنوان کرده بودند که یک سری اسنادی هم داشتند که آقای قوهستانی در قبرستان انجیره ، مبلغ 250 میلیون تومان کمک کردند . اولا این مبلغ برای یک روستا از کجا تامین شده و این که در چه زمینه ای هزینه شده است؟

00:00
00:49

لینک دانلود

سوال: کارخانجاتی که ما الان داریم چطور می خواهید فعالش کنید؟ مثل کارخانه آزمایش که واقعا مورد نیاز است. فاز دوم کارخانه پتروشیمی؟ نظر شما در خصوص جمیله کریمی مشاور استاندار و فعال فتنه در سال 88 و خانم شهربانو امانی به عنوان جبهه وفاق در مرودشت چیست؟ مسئولانی که الان سر کار هستند را تایید می کنید یا اینها را شما عوض می کنید؟

00:00
03:56

لینک دانلود

سوال: من یک سوال از شما در خصوص دانشگاه تان پرسیدم و گفتید فقط به چیزی که از زبان من جاری می شود شما استناد کنید. در خصوص دانشگاه شما اشتباه گفتید و گفتید سال تاسیس دانشگاه 1960 هست و من الان داشتم در اینترنت جستجو می کردم 26 آوریل 1775 در میدان سرخ مسکو ایجاد شده است.

00:00
00:54

لینک دانلود

سوال: آقای زنگنه قراردادهای جدید نفتی را محرمانه اعلام کردند و خیلی از نماینده های مجلس شدیدا مخالفت کردند آیا این قراردادهای جدید نفتی را در راستای کرسنت می دانید؟

جواب: به هر حال هر چیز محرمانه ای قطعا مشکل دار خواهد بود.

00:00
00:28

لینک دانلود

سوال: شما گفتید که داخل منطقه صنعت می آورید. مردم کشاورز چه کنند؟

جواب: یکی از موضوعاتی که نگاه ماست بحث مدیریت منابع آب است.

00:00
01:17

لینک دانلود

اگر کسی به خانه شما بیاید شامش نمی دهید!!!

سوال: ما آمار دقیق داریم ستادتان در یک ماه اخیر شام میداد و تعدادش هم در دست بررسی است و همه ستاد ها را بررسی می کنیم. این هزینه ها از کجا تامین می شود؟ قضیه جلسه تالار امپراطور چه بوده؟ و آیا راهپیمایی فردا(29 بهمن ماه) که قرار است از مسجد جامع تا گلزار باشد صحت دارد یا نه؟

00:00
01:31

لینک دانلود

سوال: بحث کارناوال انتخاباتی تان در پاسارگاد و پیامی که در این خصوص در گروه های شما توسط حامیانتان ارسال شد هم توضیح دهید؟

00:00
00:41
 
حواشی جلسه: 
محمد علی قوهستانی قرار بود روز دوشنبه(مورخه 26 بهمن ماه) راس ساعت 14 در پاتوق شرکت کند. در همان روز ساعت 11:10 خلیفه یکی از مسئولان ستاد ایشان با مسئول برگزاری پاتوق تماس گرفته و عنوان می کند چنانچه قرار است فیلم یا صوت شان ضبط گردد حاضر نخواهند شد.
 بعد از تماس تلفنی مسئول برگزاری پاتوق قوهستانی اعلام می کند باید به ختم یکی از اقوام برود و مسئول برگزاری پاتوق اعلام می کند که شما یک ساعت و نیم در پاتوق حاضر شده تا به ختم هم برسید. دکتر قوهستانی قبول می کند از ساعت 14 تا 15:30 در پاتوق حاضر شود اما دقایقی قبل ا اجرای پاتوق، اطلاع داده شد که دکتر در این جلسه حاضر نخواهد شد.
پس از تماس تلفنی دکتر قوهستانی قول می دهد که در ساعت 13 روز سه شنبه در پاتوق حاضر شوند که ساعت 13:30 تماس می گیرند و جلسه را لغو می کنند تا به گفته برادرشان به ختم مادر آقای قبادی در کوشکک بروند.
برادر دکتر در جلسه دوم(روز سه شنبه 27 بهمن ماه) جهت عذرخواهی در میان دانشجویان حاضر شده و در خصوص برادرشان عنوان می کنند: آقای قوهستانی یک بسیجی است و خودشان مسئول بسیج مرکزی شهرداری تهران جز وزارت خانه ها و کل کشور هستند و مورد تایید مقام معظم رهبری هستند و با حکم به اینجا می آیند.
 
در روز چهارشنبه 28 بهمن محمدعلی قوهستانی بالاخره با یک ساعت و نیم تاخیر، در جلسه حاضر شده و عنوان می کند باید ساعت 3:30 در جلسه فرمانداری حاضر شود.
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
سرباز آقا
Iran (Islamic Republic of)
يکشنبه ۰۲ اسفند ۱۳۹۴
0
سلام، مطلب خوبی بود و کاربردی، لطفا صوت کامل رو هم بزارین