کد خبر: ۸۴۶۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹:۰۸ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۴

نامزد انتخابات خنج: در خصوص الحاق بهداشت خنج به لار، نظرم طبق نظر مردم خنج است

خنج کهن این بار به سراغ "یوسف محبی" یکی دیگر از کاندیداها رفته تا گپ و گفتی با وی داشته باشد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه، پس از مصاحبه خنج کهن با "اسعد زاهدی"، این پایگاه خبری این بار به سراغ یکی دیگر از کاندیداهای دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه لارستان، خنج و گراش رفته تا در آستانه هفتم اسفندماه، گپ و گفتی کوتاه با این کاندید انتخابات داشته باشد. گفتگوی خنج کهن با "یوسف محبی" به شرح زیر می باشد.

بنده به خاطر حمایت از دولت آمده ام/ در خصوص الحاق بهداشت خنج به لار، نظرم طبق نظر مردم خنج است


* به عنوان سؤال اول بفرمایید اصلی ترین هدفتان در انتخابات چیست؟

اصلی ترین هدف بنده، خدمت به کشور، مردم و بخصوص حوزه انتخابیه است.


* اگر به عنوان نماینده انتخاب شدید، چه راهکاری برای تسریع در سرمایه گذاری و ایجاد اشتغال در منطقه دارید؟

امنیت سرمایه گذاری، آسان کردن راهکارهای سرمایه گذاری از قبیل در اختیار گذاشتن زمین، آب و برق و اینکه با فرد سرمایه گذار همکاری 100 درصد نمایم تا به راحتی بتواند مجوز خود را بگیرد.


* یک اندیشه در کشور وجود دارد که معتقد به ساخت تمدن اسلامی در عرصه جهانی بوده و یک اندیشه نیز اعتقاد به الگوی مدیریتی غربی دارد، به گونه ای که برخی از آرمانهای انقلاب اسلامی را افراطی گری دانسته و معتقد است برای پیشرفت کشور باید مدیران غربی وارد کرد. دیدگاه شما در مورد این دو طیف چیست؟

نظر من همان نظر رهبری و دولت است، چون دولت مورد حمایت رهبری است. دولت و رهبری هر نظری داشته باشند و تصمیم بگیرند، نظر من هم همان است. من نمی توانم مخالفت کنم؛ هنگامی که بنده رهبر و رییس جمهور دارم، چه لزومی دارد نظر بدهم.

بنده به خاطر حمایت از دولت آمده ام. آن چیزی که خلاف مصلحت نظام و مملکت بخواهد مطرح شود، طبیعی است که همه مخالفت می کنند و آن چیزی که در جهت پیشرفت مملکت باشد، همه موافقت خواهند نمود. نظر دولت محترم روحانی مشخص است دیگر. صداقت، رفتار، برخورد، روابط عمومی با کشورهای دیگر و داخل مشخص است، این الگو می باشد و ما نیز حمایت می کنیم.

بنده نمی گویم که مدیر غربی یا شرقی وارد شود، بلکه اعتقاد دارم نظر رهبری و دولت ملاک می باشد. اگر رهبری و دولت با هم موافق باشند، ما نیز موافقیم. مگر امکان هم دارد که دولت و رهبری با هم اشتباه کنند؟ تصمیم رهبری و دولت ملاک است.


* لطفاً نظرتان در مورد قرارداد نفتی کرسنت بفرمایید.

فعلاً بررسی نکرده و آینده بررسی خواهم کرد؛ بنده فقط مثل شما شنیده و خودم دخالت نداشته ام و نمی دانم و نمی توانم هم در موردش نظری بدهم و در مجلس مشخص می شود. بنده حدود 8 سال است که در مجلس نیستم و من هم مثل بقیه شنیده ام و نمی توانم دخالت کنم.


* نظرتان در خصوص اقدام نظام در حصر آقایان موسوی و کروبی بفرمایید.

باز هم نظر، نظر رهبری، دولت و قوه قضاییه است.


* خب جنابعالی در این مورد چه نظری دارید؟

من نمی توانم نظر بدهم. هر تصمیمی که دولت بگیرد و مورد حمایت رهبری و قوه قضاییه باشد، بنده نیز همان نظر را خواهم داشت.


* جناب آقای محبی! فارغ از نظرات رهبری، دولت و قوه قضاییه، ما می خواهیم نظر جنابعالی را به عنوان کسی که می خواهد نماینده مجلس شود، بدانیم.

ببخشید، مگر من می توانم به عنوان نماینده مجلس در این خصوص حرفی بزنم؟ این مربوط می شود به رهبری، دولت و قوه قضاییه و ارتباطی به مجلس ندارد و هیچگاه طرحی در رابطه با آقای کروبی و موسوی به مجلس نمی آید! بنده نیز نظری نداشته و نظرم همان نظر رهبری، دولت و قوه قضاییه است.


* نظرتان در مورد طرح هدفمندی یارانه ها چیست؟

بنده چندین سال رییس بهزیستی بوده ام. پرداخت یارانه به افراد مستضعف عالی است اما افرادی که توانمند بوده، وضعیت مالی آنها در حد مطلوب است و نیازی ندارند، باید فکری برایشان بشود.


* به نظرتان این طرح باید ادامه پیدا کند یا خیر؟

به صورتی که به همه افراد یارانه تعلق بگیرد، خیر. به افراد مستضعف پرداخت شود اما باید به افرادی که نیازمند نیستند، به روشی دیگر کمک کرد، نه با پرداخت 45 هزار تومان پول.


* نظرتان در رابطه با طرح مسکن مهر چیست؟ به نظر شما طرح مزخرفی است یا مناسب؟

مسکن مهر نمی شود گفت طرح مزخرفی است، اگر نظارت روی ساخت و ساز و پرداخت هزینه هایش باشد و همچنین به افراد مستحق واگذار شود. اگر به افراد نیازمند و مستحق واگذار شود، طرح خوبی است اما اگر قرار بر این باشد که نظارتی روی آن نباشد و فقط به ظاهر ساخت و سازها توجه شود، مناسب نیست.


* در خصوص الحاق شبکه بهداشت و بیمارستان خنج به دانشکده علوم پزشکی لار چه نظری دارید؟

بنده در این خصوص اطلاع دقیقی ندارم.


* شما موافق این اقدام هستید یا مخالف و اگر نماینده شدید چه اقدامی در این زمینه انجام خواهید داد؟

بنده اطلاعی ندارم و فقط شنیده ام که چنین اتفاقی افتاده و هنگامی که پرسیده ام، گفتند برای مدت کوتاهی می باشد. باید این طرح بررسی شود و چنانچه به نفع مردم باشد که ادامه پیدا کند و چنانچه به ضرر مردم باشد، به حالت اولش برگردد.


* اگر نماینده شدید، در این خصوص چه اقدامی انجام می دهید؟

فقط نظر مردم. باید ببینیم نظر مردم خنج در این زمینه چگونه می باشد.


* خب اگر مردم خنج مخالف این طرح و مردم لار موافق آن باشند، شما به عنوان نماینده چه تصمیمی خواهید گرفت؟

نظر من طبق نظر مردم خنج می باشد و مردم لار هم در این مورد حرفی نداشته و دخالت نمی کنند. مسئولین فقط دنبال این موضوع هستند و علت آن هم نمی دانم. اگر مردم شهرستان خنج در این موضوع مخالف باشند، می شود پیگیری کرد که به حالت اول خود برگردد. بنده تا جایی که اطلاع دارم، مردم لار نه موافق و نه مخالف این موضوع هستند. در نهایت، این موضوع بستگی به نظر مردم شهرستان خنج دارد.
 
نظرات بینندگان