کد خبر: ۸۴۶۴۸
تاریخ انتشار: ۱۵:۵۳ - ۰۵ اسفند ۱۳۹۴

یک نامزد مجلس: کاندیدا به جای رای خریدن و شام دادن، قابلیت هایشان را بیان کنند

مقصودی بیان داشت: نامزدها باید ابتدا قابلیت، ظرفیت، توانمندیها و اعتقادات خود نسبت به قوه تقنینی کشور را بیان کنند و بعد از آن بیایند و به مردم وعده بدهند و مسائل دیگر را دنبال کنند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، علیرضا مقصودی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد در همایش پیروان ولایت بیان داشت: به جای خریدن رای، شام و نهار دادن، ابتدا به این نکته می پردازم که مجلس شورای اسلامی دارای چه ظرفیت، قابلیت و توانمندی است.

علیرضا مقصودی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی در حوه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد

مقصودی افزود: نامزدها باید ابتدا قابلیت، ظرفیت، توانمندیها و اعتقادات خود نسبت به قوه تقنینی کشور را بیان کنند و بعد از آن بیایند و به مردم وعده بدهند و مسائل دیگر را دنبال کنند.

مقصودی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی جایگاه قابلیت ها، ظرفیت ها، توانمندی ها و جایگاه افرادی است که بتوانند در برابر استکبار بایستند و نیازهای مردم را برطرف کرده و مورد بهره برداری و سوء استفاده گیری قرار نگیرند.

وی اظهار داشت: مجلس شورای اسلامی جایگاهی رفیع دارد و مقام معظم رهبری و امام خمینی(ره) آن را در راس امور می دانند. هر قانونی در کشور بخواهد مصوب شود، هر مقرراتی در کشور بخواهد تنظیم شود، باید از محل مجلس شورای اسلامی عبور کند تا بعد از آن ضمانت اجرا پیدا کند.

وی افزود: در بین مردم قرار گرفتن، شعار دادن، افرادی را دور خود جمع کردن این به معنای قابلیت و ظرفیت نیست. ظرفیت و توانمندی باید به گونه ای باشد که بتواند نیازهای اساسی کشور را در حوزه قانون گذاری، در حوزه نظارت بر قانون، در حوزه مطالبه گری و در حوزه اجرای فرامین رهبری به درستی در مجلس شورای اسلامی پیگیری شود.

وی افزود: به واسطه مسئولیتم در فضای اقتصادی کشور، با دولت، مجلس و قوه قضاییه تعامل داشتیم. زمانی که وارد مجلس و یک کمیسیون می شدیم مشاهده می کردیم از 25 نفر اعضای یک کمیسیون سه چهار نفر هستند که تصمیم گیری می کنند و بقیه تبعیت می کنند. یکی از دلایل عمده این است که ما در مناطق خودمان به دنبال آدم هایی در عیار مجلس شورای اسلامی نبوده ایم و این تنها مشکل منطقه ما نیست. در هر دوره مجلس شورای اسلامی از 290 نفر نماینده مجلس، دویست نفر رای نمی آورند و عمدتا بدین خاطر است که این جایگاه را نشناختند و هنگامی که در مجلس حضور پیدا می کنند، در کنار آنها وزیری است که نماینده مجلس شده است، رییس سازمانی است که نماینده مجلس شده است و افراد با نفوذ کشور و مجتهد سیاسی در مجلس وجود دارد و قطعا افرادی که بر اساس قابلیت ها انتخاب نشده اند به آخر صف می روند.

وی افزود: لایحه بودجه دولت تقدیم مجلس شورای اسلامی شده است، سال 94 دویست و چهل هزار میلیارد تومان، سال 95 دویست و شصت و هشت هزار میلیارد تومان، و این بودجه ها در همان کمیسیونهایی می آید که چند نفر تصمیم می گیرند و بقیه تبعیت می کنند و بعد در کمیسیون تلفیق می رود. جوان ها و بزرگترها در اینترنت جستجو کنند در کمیسیون تلفیق در 8 سال گذشته کدام یک از نمایندگان مجلس در عرصه مهم تصمیم گیری و تصمیم سازی در فضای بودجه بندی حضور داشتند. در مجلس، صحن و کمیسیون حضور ندارند و حتی بعضی مواقع حضوری دارند که تابع است و آن تابع متاسفانه بر علیه امنیت کشور است. افراد متعددی در مجلس شرکت می کنند و اینجاست که باید بدانیم چه اتفاقی قرار است بیفتد.

وی به مسئله نفوذ اشاره و بیان داشت: به تعبیر مقام معظم رهبری عده ای دنبال این هستند که نفوذ کنند و در حوزه های تصمیم سازی و تصمیم گیری کشور تاثیر بگذارند تا آن انحراف بزرگ را که یک انحراف ایدولوژیک است و موجب رد استکبارستیزی و پذیرش هژمون غرب و آمریکا و تجزیه کشور می شود را دنبال کنند. سرویس های جاسوسی قصد دارند به سمت و سویی پیش روند که بتوانند امثال داعش را در کشور ما مستقر کنند.

مقصودی عنوان داشت: حوزه تصمیم سازی، حوزه تصمیم گیری، بسیار مهم است و بنده نیامده ام با مردم در گوشی صحبت کنم، بنده نیامده ام که وارد مسائلی که مسئلت انگیز شوم و به تعبیر مقام معظم رهبری محافظه کاری قتل گاه انقلاب است و بنده نیامده ام که محافظه کار باشم ولی  یک ساز و کاری در مجلس شورای اسلامی و در انتخابات مجلس شورای اسلامی ما وجود دارد و متاسفانه گروه ها و ساز و کارهایی هستند که می گویند اگر در دورن ساز و کار ما قرار نگیری، اگر به حرف ما گوش ندهی، اگر از ما تبعیت نکنی، اگر آن چیزی که ما می گوییم عمل نکنی ما برایت رای جمع نمی کنیم. ساختاری بر مبنای مفسده، ساختاری بر مبنای منافع شخصی،ساختاری بر مبنای مشکلات اولویت مردم است.

وی بیان داشت: برخی افراد می خواهند منافع شخصی خودشان، منافع حزبی خودشان را چه در چپ و چه در راست فدای منافع نظام کنند و به هیچ وجه خطوط قرمز خودشان را هم رعایت نمی کنند و هر دفعه بر علیه یک نفر حرکت می کنند، هر دفعه با یک نفر هستند و اگر منافع آنها تامین شد دوباره همان را حمایت می کنند و اگر منافع شان تامین نشد می گویند اگر به یک چوب خشک رای بدهیم و آن چوب خشک در مجلس رای بیاورد بهتر از آن آدم است. دفعه اول برای رای آوردن آن شخص یقه پاره می کنند و دفعه دوم برای رای نیاوردنش یقه پاره می کنند. این چه نافعی است که ما درگیر آن شدیم این مستضعفین، این محرومین و این مردم شهر و روستا کجای معادلات سیاسی این منطقه قرار دارند؟

علیرضا مقصودی کاندیدای دهمین دوره مجلس شورای اسلامی مرودشت

وی اظهار داشت: من با برخی از کاندیدا مناظره داشتم البته مناظره ای نبود و مباحثه بود و حرف هایشان را می زدند. بعضی از آنها به هژمون غرب و آمریکا معتقد هستند، بعضی از آنها معتقد هستند ما باید در خیلی از اصول مان کوتاه بیایم، برخی ها معتقدند که دوباره باید به انحراف و فتنه بر گردیم. بعضی از آن ها به این معتقد هستند که برای رای آوردن امروز باید بگویند ما اصول گرا هستیم، فردا بگویند ما اصلاح طلب هستیم و پس فردا بگویند ما مستقل هستیم. در هر موقعی و در هر زمانی و در هر مکانی رنگ عوض می کنند، اصول انقلاب، ارزش های انقلاب، فرمایشات رهبری این قدر واضح و روشن است که نمی خواهد رنگ عوض کنید. بگویید به چه جریان سیاسی وصل هستید؟ این پول ها کجاست؟ از کجا می آید؟ بگویید به کدام جریان وصل هستید که منافع شما میلیارد میلیارد در منطقه خرج می شود. هر جا می رویم می گویند دارند شام می دهند هر جا می رویم می گویند اینجا دارند پول پخش می کنند. انقلاب، اسلام و ولایت روح حاکم بر کشور است، چرا آنها می خواهند در انقلاب خدشه وارد کنند و مردم ما را ناامید کنند؟

وی از مردم خواست به خاطر خدا قیام کنند و برای جیب شخصی و منافع شخص خاصی قیام نکنند.

وی بیان داشت: ما امام و رهبری را قبول داریم، اگر تمام این منافع، تمام این زد و بندها، اگر زر و زور و تزویر، اگر تمام پول های سرمایه داران در منطقه ما پخش شود ما به تکلیف خودمان عمل می کنیم و به این قطب بندی های مصنوعی اصلا پایبند نیستیم که یکی در یک طرف قرار بگیرد و دیگری مقابلش قرار بگیرد و این ها منافع شخصی است و اگر راست می گویید بیایند و در تفکرها و برنامه ها مناظره بگذاریم.

وی افزود: مردم سخنان زیادی گوش کردند، بیاید ببینیم در حوزه فرهنگ، در حوزه اندیشه، در حوزه سیاست خارجه، در حوزه اقتصاد، در حوزه های مرتبط با فضای جوان ها، چه برنامه ای داریم. اگر ما از هوچیگری به سمت برنامه محوری رفتیم، آن موقع موفق هستیم والا بازار هوچیگری که بازار پر رونقی است.

وی اظهار داشت: یکی آمده پیش من و می گوید با این مقدار پول جلوی ستادتان را شلوغ می کنیم و به آدم هایی که می آیند جلوی ستاد باید این عدد را پرداخت کنیم تا ستاد شما را شلوغ کنند و این یعنی رنگ و لعاب زدن به واقعیت ها، حتی در این حوزه ها هم حسن نیت ندارند.

وی در خصوص برنامه اقتصادی خود بیان داشت: ما یک طرح اقتصادی به اسم سیاست های اقتصاد منطقه ای ذیل سیاست های اقتصاد مقاومتی داریم که در دو اندیشکده اقتصادی مطرح در تهران با همکاری هم انجام داده ایم و این را تقدیم مقام معظم رهبری می کنیم و در حوزه برنامه توسعه منطقه ای بر مبنای ظرفیت های بومی به معنای اقتصاد و صنعت دانش بنیان خرد، به معنای خدمات دانش بنیان خرد، به معنای کشاورزی دانش بنیان خرد، از حوزه پیش تولید تا حوزه برندینگ، مارکتینگ، تجاری سازی را ذیل سیاست های اقتصاد مقاومتی تعریف می کنیم و برای حوزه توریسم و اکو توریسم، طرحی در مقیاس مجلس شورای اسلامی، داریم و برای برای حمایت از محصولات استراتژیک طرحی برای مجلس شورای اسلامی داریم .

وی اظهار داشت: من در جلسه ای که چند نفر از نامزدهای نمایندگی مجلس بودند اعلام کردم به جای سخنرانی کردن، شام دادن قبل از جلسه، لابی کردن ها، پخش کردن منافع و اینکه هنوز مجلس نرفتند دارند فرماندار و بخشدار تعیین می کنند، دارند وعده و وعید می دهند، می نویسند و امضاء می کنند، بگویند این مردم مستضعف کجای این معادلات قرار دارند چرا که انقلاب اسلامی این معادلات را عوض کرد.

وی اظهار داشت: ما جوانان انقلابی اجازه نخواهیم داد خوانین جدید به شکل جدید در منطقه ما ظاهر شوند. ما باید جلوی اینها را بگیریم، اینها اگر رشد کنند همه منطقه را می فروشند.

علیرضا مقصودی کاندیدای مجلس مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در کنار نماینده آیت الله صفایی بوشهری

وی افزود: جریان انقلاب و فرزندان انقلاب بازی شما را می دانند و فقط بدانید که ما می داینم و اگر بقیه را هم می خواهید اغفال کنید ما با اذن خدا و باقدرت وارد این عرصه می شویم و مانند بعضی ها بعد از نتیجه 7 اسفند مریض نمی شویم چرا که ما به تکلیف مان عمل می کنیم و در برابر این هوچیگری ها، در برابر این تهدید و ارعابی که ایجاد کردند و مسئولان دولتی را به این وا داشتند به کسی که خلاف ما هست اجازه تبلیغ ندهید، ما جلو می رویم و محکم ایستاده ایم و اجاه نمی دهیم  دوباره به منطقه ما بیایند و مثل دوران ستم شاهی یک هژمون، رانت خواری و ویژه خواری در منطقه ایجاد کنند، قطعا مردم این منطقه اجازه نخواهند داد.

وی افزود: ما در برابر جریانی که کاملا انحراف و تفکراتش و مصاحبه هایش مغلوط است با تمام قدرت خواهیم ایستاد. ما باید به دنبال حقوق مستضعفین و محرومین باشیم نه حقوق رانت خوارها و این آموزه امام و رهبری است.

وی اظهار داشت: یکی به من گفته سی هزار رای به شما می دهیم و من گفتم در برابر آن چه می خواهید و آنها گفتند ما 10 مشکل داریم و یکی از شرط ها این است که در این شهرستان بدون اذن ما هیچ کاری انجام ندهید. پس مردم و مستضعفین کجای این معادلات هستند.

 وی اظهار داشت: آن چیزی که ما امروز وظیفه داریم عمل کردن به تکلیف مان است و چون به تکلیف مان عمل کردیم هر نتیجه ای که حاصل شود قطعا پیروزی است.

فضای منطقه ما خوب است، جریان ها در حال شکل گیری هستند و موج سوم در منطقه در حال ایجاد است و باید روی اعتقادات مان محکم بایستیم و بد اخلاقی نکنیم و در مسیر خدا حرکت کنیم و این مسیر را محکم و با صلابت ادامه دهیم.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان