کد خبر: ۸۵۳۶۸
تاریخ انتشار: ۰۰:۳۹ - ۲۴ اسفند ۱۳۹۴

فعال رسانه ای مرودشت: حق محلات جنوب شهر از امکانات ورزشی، پایمال نشود

مهدی توکلی شهروند مرودشتی بیان کرد: در سالیان متمادی همیشه محلات حاشیه نشین مورد کم مهری و کم توجهی واقع شدند و اگر غیر از این بود امروز وضعیت محلات حاشیه ای شهر این نبود.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، در پی برگزاری نشست شهردار و ریاست اداره ورزش و جوانان مبنی بر ایجاد زمین های ورزشی چمن مصنوعی در چهار نقطه از شهر، مهدی توکلی شهروند ساکن محله فردوسی گفت: امیدوارم این بار حق محلات جنوب شهر همچون فردوسی، رسالت، فرهنگ و سهل آباد و سایر محلات حاشیه ای همچون محمدآباد و شصت متری و طالقانی نادیده گرفته نشود.

این شهروند افزود: در سالیان متمادی همیشه محلات حاشیه نشین مورد کم مهری و کم توجهی واقع شدند و اگر غیر از این بود امروز وضعیت محلات حاشیه ای شهر  این نبود.

این چهره مطبوعاتی تصریح کرد: اگر تقسیم فضاهای ورزشی در سطح شهر ارزیابی و سرانه هر محله مشخص شود به این نتیجه می رسیم که بیشترین امکانات ورزشی در بلوار قدس مشهور به کمربندی و محله شهرک معلم می باشد و کمترین امکانات ورزشی در محلات حاشیه ای مانند شصت متری،  فردوسی، سهل آباد، فرهنگ، طالقانی، محمد آباد و علی آباد می باشد که اگر در احداث امکانات ورزشی جدید مورد توجه قرار نگیرند قطعاً وضعیت فرهنگی و اجتماعی این محلات با چالش های بیشتری روبرو خواهد شد.

مهدی توکلی مطبوعات مرودشت

سردبیر هفته نامه عصر مرودشت با اشاره به ارتباط مستقیم ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی با کاهش مشکلات و ناهنجاری ها گفت: ایجاد امکانات فرهنگی و ورزشی راهی است برای کم شدن معضلات اجتماعی همچون اعتیاد که اگر در این مورد هزینه نکنیم همین هزینه را بعداً باید صرف توسعه زندان ها و مقابله با بزهکاری کنیم.

این عضو نظام مهندسی ساختمان خطاب به شهردار و رییس اداره ورزش و جوانان و اعضاء شورای شهر گفت: امیدوارم آقایان جعفری، حبیبی و اعضاء محترم شورا با تحقیقات لازم امکانات ورزشی و خدمات دهی را بر اساس عدالت و نیاز محلات مختلف شهر تقسیم بندی کنند.

وی اضافه کرد: در توسعه متوازن و عادلانه در برخی موارد متاسفانه بی عدالتی ها مانع از شیرین شدن کام مردم می شود که امیدواریم از این به بعد رعایت توسعه متوازن و عادلانه به عنوان اصل و اساس برنامه ها بدون کوچکترین مشکلی صورت پذیرد.

مهدی توکلی همچنین در خصوص وضعیت بهداشت و  مبارزه با سالک در محلات جنوب شهر گفت: خوشبختانه با اجرایی شدن طرح توسعه شبکه فاضلاب در محلاتی که در این خصوص مشکل داشتند همچون فردوسی، سهل آباد و طالقانی تا حدی این موارد کمتر شده و البته در جنوب شهر همچون فردوسی و سهل آباد اولین توقعی که مردم این محلات از نماینده محترم مجلس دارند این است که تکمیل شبکه فاضلاب در این محلات انجام شود چرا که برخی از کوچه ها و معابر به شبکه فاضلاب شهری متصل نشده و امیدواریم مسئولین و نماینده محترم  پیگیر مطالبه به حق مردم این محلات باشند و در مورد دوم هم بسیاری از معابر و کوچه هایی که به شبکه فاضلاب وصل شدند الان در وضعیت بسیار نامطلوب و خاکی قرار دارند که امیدواریم شهردار محترم جناب مهندس جعفری و همکاران ایشان نسبت به بهسازی آسفالت این دست از معابر اقدام کنند و این خواسته به حق مردم این منطقه است.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان