کد خبر: ۸۵۳۷۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۹ - ۲۱ اسفند ۱۳۹۴

همایش "اقتصاد مقاومتی، راهبردها و راهکارها" در جهرم برگزار شد

همایش "اقتصاد مقاومتی، راهبردها و راهکارها" با حضور مسئولان و جمعی از فرهیختگان علمی و دانشگاهی شهرستان جهرم برگزار شد.
به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم، همایش "اقتصاد مقاومتی، راهبردها و راهکارها"، صبح امروز به میزبانی دانشگاه آزاد اسلامی جهرم برگزار شد.

 

علیرضا صحرائیان فرماندار ویژه جهرم در این همایش گفت: در شهرستان جهرم استعدادهای بسیار خوب و توانمند در حوزه نیروی انسانی وجود دارد که باید از آنها در عرصه اقتصاد دانش بنیان استفاده شود.

 

وی ثمره توجه ویژه به اقتصاد دانش بنیان را سبب بالارفتن راندمان اقتصادی و ثمرات ارزشمند برای شهرستان عنوان کرد و از مسئولان ادارات خواست تا منافع اقتصادی و معیشتی مردم را در اولویت برنامه‌های خود قرار دهند.

 

فرماندار ویژه شهرستان جهرم با بیان اینکه هر فرد که دل در گرو اعتلای شهرستان دارد ملکف است به موضوع اقتصاد آن بپردازد، بیان کرد: باید تلاش شود تا ظرفیت بالقوه شهرستان به ظرفیت بالفعل تبدیل شود.

 

بهنام بهروزنام رئیس همایش "اقتصاد مقاومتی، راهبردها و راهکارها" نیز گفت: مسیر اداره هر کشور و حکومت با چالش‌هایی رو به رو بوده و ایجاد راه‌کار برای برون رفت از آن ضرورت دارد.

 

وی با بیان اینکه نظام جمهوری اسلامی با مفاهیم عجیب در حوزه اقتصاد رو به رو بوده که برای برون رفت از آن نیازمند به یک راهکار نظری و عملی است، به بومی سازی واژگان اقتصاد مقاومتی توسط رهبری انقلاب در راستای برطرف شدن مشکلات اقتصادی اشاره کرد و افزود: این نظریه برای نخستین بار ارائه شده و پیشینه نطری بر این واژگان دیده نمی‌ود.

 

رئیس همایش "اقتصاد مقاومتی، راهبردها و راهکارها" با اشاره به تفاوت‌های اقتصاد مقاومتی و اقتصاد ریاضتی، مبنا قرار گرفتن رفاه اجتماعی را اساس اقتصاد مقاومتی دانست و تولید، ملت و دولت را یه حلقه جدایی ناپذیر برای پیشبرد اقتصاد عنوان کرد.

برچسب ها: همایش ، جهرم
نظرات بینندگان