کد خبر: ۸۵۹۷۴
تاریخ انتشار: ۱۲:۳۶ - ۰۹ فروردين ۱۳۹۵

تلاشگرانی که در تعطیلات هم تعطیل نیستند/ کلیه نیروهای آتش نشان مرودشت آماده باش هستند

مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مرودشت بیان کرد: در ایام نوروز و تعطیلات کلیه نیروهای سازمان آتش نشانی به حالت آماده باش هستند و حتی اجازه بیرون رفتن از شهر را ندارند و چنانچه حادثه مهمی رخ دهد می بایست در زمانی که آف هستند به محل کار مراجعه نمایند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، مهراب سعیدی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی مرودشت با بیان اینکه" روز خوب روز بدون حادثه است" سخن را آغاز و پس از تبریک سال نو به مردم شهرستان و هم وطنان خصوصا امدادگران و آتش نشان ها، بیان داشت: سلامتی بزرگترین نعمتی است که خداوند به ما انسان ها هدیه نموده و ایمنی ضامن سلامتی است پس به آسانی آن را از دست ندهیم.

مدیر عامل سازمان آتش نشانی مرودشت مهراب سعیدی

سعیدی در گفتگو با مرودشت نا بیان داشت: در هنگام ترک منزل چیزی که مهم و حیاتی است سالم رسیدن به مقصد و اطمینان از ایمنی خانه و کاشانه و وسایل نقلیه مورد استفاده در مسافرت خواهد بود.

وی تصریح کرد: ایام نوروز است و مردم عزیز با رفت و آمدهای زیاد مشغول صلح ارحام و دیدار از اقوام و نزدیکان خود هستند. از طرفی عده ای هم نیز بار و بندیل خود را بسته و به قصد زیارت و سیاحت و با وسایل نقلیه خود عازم سفر هستند.

وی چند نکته ایمنی را که رعایت آنها هنگام ترک منزل و مسافرت ضروری است برشمرد و بیان داشت: همیشه یک عدد کپسول آتش نشانی در منزل داشته باشد. کلید خانه را هنگام ترک منزل به دست افرد مطمئن بدهید تا از منزل شما سرکشی نمایند و بهتر است یکی از همسایگان باشد تا چنانچه حادثه ای رخ داد برای باز کردن درب در دسترس باشد.

وی افزود: چادر را در محلی امن و به دور از جاده اصلی نصب کنید و در هنگام نصب چادر فاصله آن را با چادرهای دیگر حداقل 5 متر در نظر بگیرید و در اطراف و داخل چادر از روشن کردن آتش و یا پیک نیک با در نظر گرفتن وضعیت جوی خودداری نمایید و به هیچ عنوان از ذغال و یا پیک نیک برای گرم کردن چادر استفاده نکنید.

 وی بیان داشت: هنگام ترک منزل شیرهای گاز را بسته و وسایل برقی را از برق بکشیم. همچنین از بسته بودن شیر آب اطمینان داشته باشیم و بچه ها و کودکان را در خانه تنها نگذاریم و مواظب رفتار و کارهایی که انجام می دهند باشیم. چند مورد از علت آتش سوزی ها در چند ماه گذشته ریختن تکه های پاره شده کاغذ درون بخاری گازسوز بدون اطلاع والدین بوده است.

وی همچنین بیان داشت: در صورت استشمام بوی سوختگی از خودرو خود، بلافاصله در گوشه ای از جاده بایستید و از امداد خودرو درخواست کمک کنید. قبل از مسافرت از سالم بودن و ایمن بودن وسیله نقلیه خود اطمینان حاصل کنید و یک عدد کپسول آتش نشانی را در خودرو خود داشته باشید. از گذاشتن پیک نیک در آخر و وسط جعبه عقب خودرو و یا در کابین جلو خودداری نمایید و آن را در گوشه بیرونی جعبه عقب خودرو در صورتی که شیر آن به وسایل دیگر برخورد نکند قرار دهید. در هنگام رانندگی با گوشی موبایل صحبت نکنید و از سبقت غیر مجاز خودداری نموده و هر زمان احساس خستگی و خواب آلودگی کردید در یک مکان امن ایستاده و استراحت کنید و در هنگام مسافرت به توصیه های مامورین امداد و پلیس توجه کنند و از بروشورها و منابع موجود استفاده کنند.

سعیدی به ایام تعطیلی که برای آتش نشان ها تعطیل نیست اشاره کرد و بیان داشت: سال نو را به به کلیه امدادگران و آتش نشانان کشور و به خصوص آتش نشانان شهرستان مرودشت و خانواده های این عزیزان که از تفریحات و تعطیلات خود صرف نظر کرده و به خاطر خدمت به مردم در خانه مانده اند تبریک عرض نموده و صمیمانه تقدیر و تشکر می کنم و از خداوند منان آرزوی سلامتی برای آنها دارم.

وی افزود: در ایام نوروز و تعطیلات کلیه نیروهای سازمان آتش نشانی به حالت آماده باش هستند و حتی اجازه بیرون رفتن از شهر را ندارند و چنانچه حادثه مهمی رخ دهد می بایست در زمانی که آف هستند به محل کار مراجعه نمایند.

وی بیان داشت: به لطف خدا و تلاش همکاران در واحد آموزش و پیشگیری و انجام کارشناسی های ایمنی از منازل و اماکن و اطلاع رسانی به موقع از طریق شبکه های مجازی و لطف دوستان رسانه ای با ارائه عکس، اسلاید و کلیپ های متنوع در زمینه های ایمنی در مقایسه با سال های گذشته در چهارشنبه آخر سال هیچ حادثه ای ثبت نگردید و از ابتدای سال 95 به جز ی مورد انفجار گاز در آپارتمان 5 طبقه حادثه مهمی در شهر مرودشت نداشته ایم.

وی افزود: سه مورد رهاسازی گربه و پرستو، سه مورد باز کردن قفل درب منزل و بیرون آوردن افراد، سه مورد بریدن حلقه انگستری و یک مورد واژگونی خودرو با دو مصدوم و یک انفجار گاز شهری در یک آپارتمان که خوشبختانه مصدومی هم نداشت، تاکنون به ثبت رسیده و در مقایسه با سال های قبل شاهد کاهش قابل ملاحظه حوادث هستیم.

وی در پایان بیان داشت: از فرماندار، امام جمعه اعضای شورای اسلامی، مهندس جعفری شهردار مرودشت و مردم شریف و فهیم مرودشت که ما را در رسیدن به اهداف عالیه سازمان همراهی و با ما همکاری می کنند صمیمانه تشکر و قدردانی می کنم.

گوشه هایی از تلاش های آتش نشانان همیشه قهرمان مرودشت

اهدا خون به بیماران نیازمند
آتش نشانی مرودشت
استقرار اکیپ های اماد سازمان در میدان عاشورا و تخت جمشید
پخش بروشورهای ایمنی در ایام نوروز برای مسافرین نوروزی
حضور شهردار مرودشت و معاون شهرداری مرودشت در جمع آتش نشان ها در اولین روز سال نو
واژگونی خودرو پژو با دو مصدوم در مرودشت
بازدید مدیر عامل سازمان
آتش نشان های مرودشت
آتش نشانی مرودشت
انفجار گاز در آپارتمان چند طبقه
رهاسازی پرنده و حیوانات اهلی در مرودشت
نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان