کد خبر: ۸۷۰۹۲
تاریخ انتشار: ۲۲:۳۳ - ۰۴ ارديبهشت ۱۳۹۵
رییس اداره ورزش و جوانان مرودشت در گفتگو با مرودشت نا:

اولین وظیفه ما توسعه ورزش همگانی است/ به خاطر کمبود اعتبار نتوانستیم از قهرمانان 94 تجلیل کنیم

رییس اداره ورزش و جوانان مرودشت بیان داشت: توان اداره ورزش و جوانان به دلیل کمبود اعتبارات و شرایط مالی بد، بسیار ضعیف است و در حمایت و پوشش دادن قهرمانان، این اداره حتی این توانایی را نداشت که در پایان سال از این قهرمانان تجلیل هرچند مختصری داشته باشد و امیدوار هستیم در سال جدید بتوانیم از قهرمانان سال گذشته تجلیل به عمل آوریم.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، رییس اداره ورزش و جوانان مرودشت، به عملکرد این اداره در سال 94 اشاره و بیان داشت: اداره ورزش و جوانان مرودشت در سال 94 برنامه های متعددی اجرا کرد و هیات های 35 گانه شهرستان مرودشت، ورزشکاران را به برنامه های شهرستانی، استانی و کشوری اعزام کردند و میزبان مسابقات متعددی بودند.

عباس حبیبی افزود: در سال گذشته بالغ بر دویست برنامه ورزشی در شهرستان اجرا شد و در نزدیک به 96 رشته ورزشی اعزام ورزشکار به مسابقات استانی و کشوری را داشتیم.

عباس حبیبی رییس اداره ورزش و جوانان مرودشت

حبیبی اظهار داشت: ورزشکاران مرودشت در سال گذشته عناوین قهرمانی بسیاری را کسب کردند و من فقط در خصوص قهرمانی در سطح برون مرزی بگویم چرا که قهرمانی در سطح استانی و کشوری برای ورزشکاران مرودشت عنوان قابل ذکری نیست.

وی افزود: در سال گذشته بیش از 35 قهرمان در مسابقات برون مرزی داشتیم که اکثرا در رشته های تکواندو و وزنه برداری فعالیت می کردند.

وی تصریح کرد: این عناوین قهرمانی نتیجه زحمات هیات های ورزشی، مربیان باشگاهی و قهرمانان ارزنده ای است که با استعدادهای درخشان خود و توانمندی های فوق العاده ای که دارند برای شهرستان، استان و کشور افتخار آفرینی می کنند.

حبیبی به مشکلات مالی اداره ورزش و جوانان مرودشت اشاره و بیان داشت: توان اداره ورزش و جوانان به دلیل کمبود اعتبارات و شرایط مالی بد، بسیار ضعیف است و در حمایت و پوشش دادن قهرمانان، این اداره حتی این توانایی را نداشت که در پایان سال از این قهرمانان تجلیل هرچند مختصری داشته باشد و امیدوار هستیم در سال جدید بتوانیم از قهرمانان سال گذشته تجلیل به عمل آوریم.

وی خطاب به مسئولان شهرستان اظهار داشت: اگر هدف واقعا خدمت به جامعه است باید به ورزش توجه بشود و باید اعتبارات ورزشی دیده شود. در کل دنیا اعتبارات ورزشی بعد از اعتبارات دفاعی است اما متاسفانه نه تنها اعتبار ویژه ای به ما داده نمی شود بلکه باید از محل اجاره اماکن ورزشی برای دولت درآمد هم کسب کنیم و پول به حساب خزانه واریز کنیم و این درآمدزایی اداره ورزش برای دولت محسوب می شود.

وی افزود: اگر در حوزه ورزش هزینه نکنیم، در سال های آینده باید چندین برابر این هزینه را صرف دارو و درمان مردم کنیم.

وی بیان داشت: اولین وظیفه ما در اداره ورزش و جوانان توسعه ورزش همگانی است و این در حالی است که ما عمده تلاش مان را در خصوص ورزش قهرمانی به کار گفته ایم هر چند همان هم برای توسعه ورزش همگانی ایجاد انگیزه می کند اما به ورزش همگانی کمتر توجه می شود.

وی به اجرای همایش بزرگ دوچرخه سواری خانوادگی اشاره کرد و بیان داشت: همایش دوچرخه سواری خانودگی علی رغم تبلیغات کم و اطلاع رسانی نامناسب با استقبال خوبی رو به رو شد و بیش از 200 دوچرخه سوار از شهرستان و استان در این برنامه شرکت کردند.

وی افزود: امیدوار هستیم با توجه به اصل ورزش و ترویج ورزش، بیمارستان ها و دادگاه هایمان خلوت شود، بهره هوشی دانش آموزان افزایش یابد، میزان بزهکاری اجتماعی پایین بیاید.

وی اظهار داشت: برای انجام هر کار مفیدی در جامعه، باید به ورزش اهمیت بدهیم والا موفق نخواهیم شد.

نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان