کد خبر: ۸۸۰۸۰
تاریخ انتشار: ۱۷:۵۰ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۵

بیش از 84 میلیارد ریال برای پروژه های پزشکی بیمارستان مرودشت هزینه شد

رییس مرکز آموزشی درمانی شهیدمطهری مرودشت بیان داشت: مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت یکی از مراکز مهم و قوی در استان فارس می باشد و تنها کسانی می توانند در این باره قضاوت کنند که در شهرهای دیگر استان خدمات دیده باشند.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از مرودشت نا، نشست خبری مسئولین بیمارستان شهید مطهری مرودشت با اصحاب رسانه برگزار شد.

حسین زارعی مدیر بیمارستان شهید مطهری مرودشت، هدف از نشست خبری را اطلاع رسانی در خصوص پنج پروژه مهم این مرکز آموزشی درمانی عنوان کرد و گفت: 88 میلیارد ریال برای اجرای پروژه های پزشکی و عمرانی در این بیمارستان هزینه شده که در آینده نزدیک به بهره برداری خواهد رسید

حسین زارعی مدیر بیمارستان شهیدمطهری مرودشت.

زارعی گفت: راه اندازی دستگاه MRI بیمارستان شهید مطهری مرودشت به عنوان پر هزینه ترین پروژه با اعتبار 57 میلیارد ریال، تجهیز بخش مراقبت های ویژه کودکان (CPICU) این بیمارستان با هفت میلیارد ریال اعتبار، تامین تجهیزات مورد نیاز بخش کاردیوگرافی ویژه بیماران قلبی با 6میلیارد و 700 میلیون ریال و ارتقا بخش تصویر برداری، رادیولوژی دیجیتال و پرتابل این مرکز درمانی با صرف پنج میلیارد ریال از جمله این پروژه هاست.

 وی افزود: صرف پنج میلیارد و 500 میلیون ریال برای توسعه بخش اورژانس بیمارستان شهید مطهری در سه فاز و ظرفیت پذیرش بیمار از 16 نفر به 35 نفر خبر داد که در شرایط بحران تا 10 بیمار میتوان آن را افزایش داد.

وی در خصوص ظرفیت تخت های بخش مراقبت های ویژه بیان داشت: افزایش شمار تخت های بخش های مراقبت های ویژه بزرگسال این بیمارستان از هشت تخت به دوازده تخت و بخش نوزادان از پنج تخت به هفت تخت با اعتباری افزون بر سه میلیارد و 100میلیون ریال، بخشی از پروژه های مذکور است.

مدیر بیمارستان شهید مطهری ادامه داد: با توجه به شیوع سرطان و رشد آن در بین افراد جامعه، در پی راه اندازی مرکز تشخیص و درمان سرطان و تخصیص 15تخت روانپزشکی برای خدمات رسانی به این گونه بیماران در این مرکز درمانی هستیم.

زارعی بیان داشت: بیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت به دلیل قرار گرفتن در مسیر شمال استان فارس در ماه 35هزار نفر بیمار را پذیرش می کند اما این مرکز درمانی به لحاظ برخورداری از تخت استاندارد بیمارستانی با کمبود مواجه است.

وی گفت: انتظار داریم مسئولان ذی ربط با توجه به موقعیت شهرستان مرودشت و مشکل کمبود تخت در بیمارستان شهید مطهری هرچه زودترنسبت به تکمیل وبهره برداری بیمارستان شماره 2 این شهرستان که درسال 94 باحضور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کلنگ آن به زمین زده شد، اقدامات لازم را انجام دهند.

زارعی تصریح کرد: هم اینک دربیمارستان شهید مطهری شهرستان مرودشت 60پزشک متخصص، هفت پزشک فوق تخصص و 27پزشک عمومی فعالیت دارند که 6 گروه تخصصی هر شب در بیمارستان مقیم هستند و اجازه خروج از بیمارستان را ندارند.

دکتر قاسم عباسی رییس بیمارستان مرودشت

رییس مرکز آموزشی درمانی شهیدمطهری مرودشت نیز با اشاره به خدمات قابل توجه این مرکز به بیماران بیان داشت: مرکز آموزشی درمانی شهید مطهری مرودشت یکی از مراکز مهم و قوی در استان فارس می باشد و تنها کسانی می توانند در این باره قضاوت کنند که در شهرهای دیگر استان خدمات دیده باشند.

قادر عباسی گفت: این بیمارستان 200 تخت خواب دارد که یک جمعیت نیم میلیون نفری را تحت پوشش خود قرار داده است که به این میزان تخت مصوب در اختیار بیمارستان نیست و به نسبت توقعات امکانات چیدمان آن محقق نشده است لذا اگر بتوانیم بیمارستان دوم را راه اندازی کنیم میتوانیم کمک شایانی در بخش درمان به مردم مرودشت نمائیم.
 


نویسنده :
رضا مردانه
نظرات بینندگان