کد خبر: ۸۸۱۵۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۲۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیرکل دادگستری استان فارس:

بیشترین آمار جرائم لارستان مربوط به قاچاق کالا و مواد مخدر است

مدیرکل دادگستری استان فارس بیشترین آمار جرائم در شهرستان لارستان مربوط به قاچاق کالا و ارز و همچنین قاچاق مواد مخدر است که دلیل آن موقعیت جغرافیایی و همسایگی با استان های مرزی است که می بایست با برنامه ریزی به آن ورود جدی داشت تا با ناامن کنندگان این شهرستان مقابله کرد.

به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان؛ علی القاصی مهر بعد از ظهر امروز در آئین تودیع و معارفه رؤسای دادگستری شهرستان لارستان که در محل تالار وحدت شهر لار برگزار شد با اشاره به جایگاه و وظائف قوه قضائیه، اظهار داشت: مهمترین وظیفه دستگاه قضاء داوری میان مردم و احقاق حقوق آنان است.

وی با بیان اینکه دستگاه قضا وظیفه دفاع و حمایت از جان، مال و ناموس مردم جامعه را بر عهده دارد، افزود: تمام فعالیت ها و کارکردهای فردی و اجتماعی در گرو عدالت و امنیت در جامعه است.

مدیرکل دادگستری استان فارس سرعت عمل در رسیدگی ها و برخوردهای قاطع و بدون اغماض با متعرضان به نوامیس و اموال مردم را از اولویت و مطالبه اصلی دستگاه قضا دانست و تصریح کرد: بیشترین آمار جرائم در شهرستان لارستان مربوط به قاچاق کالا و ارز و همچنین قاچاق مواد مخدر است که دلیل آن موقعیت جغرافیایی و همسایگی با استان های مرزی است که می بایست با برنامه ریزی به آن ورود جدی داشت تا با ناامن کنندگان این شهرستان مقابله کرد.

وی با بیان اینکه مرتکبین به جرائم در شهرستان لارستان، اغلب از غیربومی ها هستند، خاطر نشان کرد: قاچاق سازمان یافته کالا و ارز اقتصاد یک کشور و منطقه را مریض و دچار صدمه می کند که مقام معظم رهبری آن را سمّی برای تولید داخلی می دانند.

القاصی مهر با اشاره به اینکه با هماهنگی دستگاههای قضا، نظامی، اطلاعاتی و اجرایی می بایست با مسئله مواد مخدر و قاچاق کالا برخورد کنند، ادامه داد: متأسفانه در بسیاری از موارد، اقدامات در این خصوص به شکل شعاری است.

وی با تأکید بر تقویت گلوگاههای مبارزه با قاچاق مواد مخدر در شهرستان لارستان، افزود: می بایست با احکام بازدارنده محیط را برای سوداگران ناامن کرد.

مدیرکل دادگستری استان فارس بیان کرد: مهمترین جرائم رخ داده در شهرستان لارستان در مدت یکساله سال ۹۴ به ترتیب آمار به حمل مواد مخدر، ایجاد جرائم و صدمات بدنی بر اثر تصادفات، نگهداری و مالکیت مواد مخدر، سرقت، ضرب و جرح، توهین به اشخاص، رانندگی بدون مدارک رسمی، استعمال مواد مخدر، تخریب و تهدید تعلق دارد.

این مسئول ادامه داد: پرونده های حقوقی این شهرستان نیز شامل مطالبه وجه، تأمین خواسته، مطالبه مهریه، مطالبه وجه چک، سرباز زدن از هزینه دادرسی، طلاق توافقی، مطالبه نفقه، سرباز زدن از پرداخت محکوم به، طلاق به درخواست زوجین تعلق دارد که نیازمند فعالیت بیشتر مسئولین و روحانیون برای کاهش جرائم و آسیب هاست.

وی با تأکید بر برخورد با زمین خواری و همچنین با متخلفین برداشت بی رویه آب های زیرزمینی با توجه به بحران آب در شهرستانهای جنوب استان فارس، تصریح کرد: یکی از تهدیدات و مشکلات در لارستان بحث برداشت های غیرمجاز و غیراصولی از منابع زیرزمینی است که می بایست برخورد قاطع صورت گیرد.

مدیر مجتمع علوم دینی اهل سنت در بخش اوز لارستان نیز در این مراسم در سخنانی با استناد به آیات قرآن کریم، گفت: تنها با قرآن است که یک انسان می تواند انسان بماند، زندگی کند و خداوند متعال را عبادت نماید.

شیخ صالح انصاری بیان کرد: براساس قرآن کریم، زمانی که می خواهیم سخن بگوییم، باید عادلانه و امانت سخن بگوییم و در قضاوت ها نیز به عدل حکم کرد.

وی با استناد به قرآن کریم ادامه داد: مبادا دشمنی ها سبب جفا و ظلم در حق آنان شود و از قسط و عدل عبور شود.

معاون استاندار و فرماندار ویژه لارستان نیز در سخنانی امنیت و آسایش در این شهرستان را حاصل تدین و انضباط مردم دانست و گفت: آن جرائمی که در شهرستان لارستان رخ می دهد، عمدتاً توسط و غیربومی هاست.

علی اکبر نجیب زاده با توصیه به مردم در حفظ امنیت، افزود: در صورت بروز ناامنی امکان زندگی و پیشرفت وجود ندارد.

وی با تأکید به مسئولین در امر توجه ویژه به بحث اقتصاد مقاومتی، تصریح کرد: از مسئولین ادارات تقاضا می شود تا نسبت به اجرای دستورالعمل های ارسالی به ادارات مربوط به اقتصاد مقاومتی اهتمام ویژه داشته باشند.

در پایان این مراسم، از با اعطای لوح تقدیر تلاش چهار ساله حجت الاسلام سیدکاظم موسوی در لارستان تشکر و به عنوان مسئول نظارت و ارزشیابی قضات دادگستری استان فارس منصوب و طی حکمی محمدرضا انصاری که پیش از به عنوان رئیس دادگاه شهرستان گراش فعالیت داشت، به ریاست دادگستری شهرستان لارستان منصوب شد.
نظرات بینندگان