کد خبر: ۸۸۱۶۲
تاریخ انتشار: ۱۰:۳۷ - ۲۷ ارديبهشت ۱۳۹۵
مدیر کمیته امداد لارستان مطرح کرد:

مهمترین مشکل ازدواج جوانان دغدغه‌ مالی است/ فرهنگ ازدواج ساده و آسان در جامعه نهادینه شود

مدیر کمیته امداد امام خمینی(ره) لارستان از پرداخت مبلغی بالغ بر ۳ میلیارد ریال به ۱۵۹ نوعروس و تازه داماد تحت پوشش این نهاد در سال گذشته خبر داد.
به گزارش سرویس شهرستان های شیرازه به نقل از لادستان ، هوشنگ دلاور با بیان اینکه یکی از راهکارهای توانمندسازی مددجویان، تلاش جهت فراهم سازی زمینه ازدواج سالم آنهاست، اظهار داشت: کمیته امداد با تأمین جهیزیه نوعروسان، زمینه را برای تشکیل خانواده برای جوانان زیر پوشش این نهاد را فراهم ساخته که در سال ۱۳۹۴ تعداد ۱۵۹ مورد کمک هزینه تامین جهیزیه و ازدواج به ارزش بیش از ۳ میلیارد ریال به نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت پرداخت گردیده است.

دلاور افزود: با توجه به بالا رفتن هزینه های ازدواج یکی از مهمترین مشکلات ازدواج جوانان دغدغه های مالی است که با الگوسازی و فرهنگ سازی در راستای ازدواج آسان این مشکل مرتفع خواهد شد و تلاش می شود که فرهنگ ازدواج آسان و ساده در جامعه ترویج و نهادینه شود تا بستر مناسب برای ازدواج جوانان فراهم و از آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

دلاور تصریح کرد: در همین راستا یکی از مهمترین برنامه ها و خدمات کمیته امداد پرداخت کمک هزینه ازدواج و تأمین جهیزیه به نوعروسان و تازه دامادهای تحت حمایت برای رفع قسمتی از مشکلات مالی و شروع زندگی مشترک است.

مدیر کمیته امداد خاطر نشان کرد: کلاس های آموزشی مختلفی برای مددجویان برگزار شده است که برگزاری کلاس های مشاوره و آموزشی در زمینه های بهداشت روانی، بهداشت فردی و خانواده و دیگر مسائل از دیگر برنامه های این نهاد برای زوجین است که از مزایای شرکت در این کلاس ها می توان به ارتقاء سطح علمی و آگاهی نوعروسان و آشنایی با روش های زندگی ساده و موفق و تربیت فرزندان صالح و همچنین کاهش نرخ طلاق اشاره کرد.

این مقام مسئول افزود که این هزینه ها از محل اعتبارات دولتی و کمک های مردمی تامین گردیده و تا کنون تعداد ۱۳۰ نفر به دلیل کمبود اعتبار موفق به دریافت این هدایا نگردیده اند که مشارکت خیرین را در این راستا خواستار شد.
برچسب ها: لارستان
نظرات بینندگان