کد خبر: ۸۹۰۰۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۲ - ۱۶ خرداد ۱۳۹۵
نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار پاسخ می دهد؛

وعده هایی که داده شده ؛ از حرف تا عملی شدن

نمایندگان مجلس در هر شهرستان بعد از انتخاب شدن توسط مردم باید به وعده هایی که پیش از انتخابات داده اند عمل کنند؛ نماینده مردم خرامه در این خصوص به برخی از سوالات پاسخ می دهد.

به گزارش شیرازه به نقل از صدای خرامه، سال 94 به عنوان سال آخر فعالیت نمایندگان دور نهم مجلس، اندکی با سال‌های قبل از آن تفاوت داشت، به گونه‌ای که مردم، حضور نماینده خود را در سطح حوزه‌های انتخابیه، بیشتر احساس می کردند.

حضور دائمی در حوزه انتخابیه، جلسات و محافل خانگی، ارائه گزارشات مکرر، پروژه‌های عمرانی پرتلاطم و در بعضی موارد، تغییر دیدگاه یا رفتار نمایندگان و اطرافیان آنها، در بسیاری از نقاط کشور قابل مشاهده بود؛ برخی از این موارد در حوزه انتخابیه خرامه، سروستان و کوار نیز مشاهده می‌شد.

از 7 اسفند تا 7 خرداد که تکلیف بسیاری از نمایندگان مجلس روشن شد، صبحت‌های زیادی به گوش می‌رسید، به گونه‌ای که در شهرستان خرامه، از زمان پیروزی  اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار  در انتخابات تا به امروز، حرف و حدیث های زیادی در مورد تعطیل شدن پروژه های عمرانی شهرستان و تبلیغاتی بودن همه آنها نقل کلام شده بود به همین دلیل به سراغ این نماینده رفتیم تا با پاسخ به برخی از سوالات؛ این شایعات را رد یا تایید کند.

داریوش اسماعیلی نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی در گفت وگو با خبرنگار صدای خرامه اظهار داشت: در 4 سال گذشته برنامه تنظیمی مجلس به این صورت بود که هر سه یا چهار هفته پس از برگزاری جلسات کمیسیون‌ها و صحن علنی، یک هفته برای حضور در حوزه انتخابیه تعطیل می شد.

وی افزود: اما در سال گذشته لازم دیدیم برای اینکه نتایج فعالیت 3 سال اول را به اطلاع مردم برسانیم، جلسات مختلفی را با مردم داشته باشیم، به همین دلیل حضورمان را بیشتر کرده به گونه‌ای که هر هفته در حوزه های انتخابیه حضور داشتیم.

اسماعیلی ادامه داد: از 7 اسفند سال گذشته، دوباره روال عادی را پیش گرفته و هر ماه یک هفته را به حوزه انتخابیه اختصاص داده ایم، یک روز سروستان، یک روز کوار، یک روز خرامه، یک روز مرکز استان جهت حضور در ادارات کل، یک روز یا بیشتر در تهران جهت پی گیری مشکلات در سازمان‌های کل و وزارت‌خانه‌ها و یک روز در ماه هم اختصاص به ملاقات‌های عمومی دارد.

این نماینده مجلس با بیان این نکته که طی سه ماه گذشته یک‌بار در نیمه دوم نوروز و یک بار در اواخر اردیبهشت در حوزه انتخابیه حضور یافته است، گفت: مجلس 4 هفته پشت سر هم جلسه داشت که به مجلس دهم وصل شد، در این مدت، جلسات مختلفی برای مقدمات مجلس دهم داشتیم که وقت خیلی زیادی برای انتخاب دکتر لاریجانی به عنوان رییس مجلس صرف شد.

وی با اشاره به این مطلب که پروژه‌های مهم شهرستان با قدرت و قوت کار خود را انجام می دهند بیان داشت: جاده خرامه نی ریز، خاکریزی 35 کیلومتر اول تمام شده و آماده آسفالت است و بیشتر از 4 کیلومتر آسفالت شده که زمان تحویل این پروژه پایان سال 95 خواهد بود.

اسماعیلی به وضعیت پروژه جاده سروستان اشاره کرد و گفت: 24 کیلومتر از جاده سروستان-خرامه به بهره‌برداری رسیده و مسیر 11 کیلومتری قبر سفید تا خرامه که اتفاقا در ایام انتخابات تعطیل بود در حال انجام است.  

نماینده مردم خرامه، سروستان و کوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: پیمانکار کلینیک تخصصی بیمارستان خرامه و ارتقاء 32 تختخواب به 64 تختخواب در حال فعالیت است که مردم به راحتی می‌توانند با مراجعه به بیمارستان این روند را مشاهده کنند.

وی در تشریح وضعیت انتقال کارخانه سیمان به خرامه بیان داشت: هفته گذشته جلسه ای با حضور مهندس لطفی مدیرعامل هلدینگ شستا و مدیرعامل بانک صنعت و معدن داشتیم و پی گیری‌های لازم برای حل مشکل ارزی جهت واردات دستگاه های لازم انجام شد.

اسماعیلی گفت: پروژه انتقال آب از سد درودزن، پیمانکار آن انتخاب شده و به زودی جزییات بیشتری در مورد نحوه اجرای این پروژه ارائه خواهیم کرد؛ در مورد پروژه‌های گاز نیز پروژه گاز مجموعه دهستان دهقانان کلنگ زنی و پیمانکار مجموعه مهرآباد انتخاب شده که امیدواریم تا دهه فجر امسال به بهره‌برداری برسد.

این نماینده مجلس در پاسخ به علت تعطیلی برخی پروژه‌ها اذعان داشت: تعطیلی پروژه ها مربوط به برخی سالن‌های ورزشی است که اعتبارات آنها از ماده 180 بود، متاسفانه در سال 94 علی رغم تبادل موافقنامه با دولت، در سراسر کشور یک ریال هم تخصیص داده نشد، بنابراین پروژه‌های سراسر کشور که با ماده 180 تامین هزینه شده بود با مشکل تخصیص روبرو شد که امیدواریم دولت این کم‌کاری خود را جبران کند.

وی به برنامه‌های آتی خود اشاره کرد و گفت: اولویت کاری ما این است که همه پروژه های نیمه تمام را حداکثر تا دو سال اول مجلس دهم به پایان رسانده و آماده احداث کارخانجات بزرگ برای اشتغال جوانان شویم.

نظرات بینندگان