کد خبر: ۸۹۳۱۱
تاریخ انتشار: ۱۷:۴۱ - ۲۱ خرداد ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان نی ریز :

برادران و خواهران فرهنگ شما با فرهنگ غرب متفاوت است

امام جمعه شهرستان نی ریز گفت: برادران و خواهران فرهنگ شما با فرهنگ غرب متفاوت است؛شما باید با غربی ها متفاوت باشید، وظیفه ی همه ی مردم است که رعایت کنند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نبض نی ریز امام جمعه شهرستان نی ریز در نماز جمعه این هفته گفت: برای خدا عبادت و بندگی کنید. دنیا جای کشت و اخرت جای برداشت است. هرچه کشته اید درو می کنید. بهترین توشه برای ما مردم تقواست. با دلهای پاک و نیات خوب از خداوند متعال درخواست کنیم توفیق دهد ماه مبارک رمضان را روزه بگیریم.

وی افزود:نگاه کردن به نقوش قران عبادت است,سعی کنید به نقش و کتابت قران نگاه کنید و قران را بخوانید؛ این ارزشمند است.  نگاه کردن به, امام و حاکم عادل, چهره عالم,پدرو مادر,برادر دینی, قران و نظر کردن به طرف خانه خدا عبادت است. از پیامبر(ص) شنیده شده  که نگاه کردن به علی(ع) نیز عبادت است.

سید محمد فقیه در ادامه خاطر نشان کرد: قران سفره الهی است  از این سفره باید استفاده کردو صرفه برد. در روایات امده است که سه چیز از دست مردم شکایت می کنند: 1-به گفته امام ششم مسجدی که اهلش در ان نماز نخوانند 2-دانشمندی که در میان جاهل ها است و حق عالم را نمی شناسند 3-قرانی که اویزان باشد ,غبار قران را بگیرد و در ان خانه قرائت نشود. قران را درک و به معنای ان توجه کنید. امام علی (ع) در بستر شهادت می فرماید: نکند دیگران در عمل کردن به قران از شما سبقت بگیرند.

امام جمعه شهرستان نی ریزدر پایان با اشاره به صحبت رهبر معظم انقلاب در مراسم ارتحال امام راحل(ره) که فرموند استقلال سیاسی,اقتصادی و فرهنگی؛ افزود:  برادران و خواهران فرهنگ شما با فرهنگ غرب متفاوت است.شما باید با غربی ها متفاوت باشید. وظیفه ی همه ی مردم است که رعایت کنند.ما مردم به دنبال آزادی هستیم و ماه رمضان ,ماه آزادی است؛ ما گرفتار شهوات هستیم.

نظرات بینندگان