کد خبر: ۸۹۷۵۲
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۸ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
نماینده مردم جهرم در مجلس:

تمام امکانات نباید در مرکز استان متمرکز شود/به عملکرد مسئولان نظارت داریم

رضایی گفت: استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان در تخصیص اعتبارات باید توجه‌شان به شهرستان‌ها و مناطق محروم باشد و ما نیز برای تحقق این امر نظارت ویژه را خواهیم داشت.

به گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم محمدرضا رضایی نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار ما با اشاره به اینکه امروز اشتغال و وضعیت اقتصادی مردم دغدغه اصلی جامعه بوده که وضعیت مناسبی ندارد، اظهار داشت: امروز با سیل عظیم از جوانان فارغ‌التحصیل دانشگاهی روبه‌رو بوده و حتی کارگران ساده فصلی و کارگران ساختمانی نیز به لحاظ رکودی که در کشور حاکم است وضعیت مناسبی ندارند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نمایندگان مجلس در نگاه ملی باید تمام توجه و فکرشان به حوزه اقتصاد کشور باشد و در بحث قانون‌گذاری و نظارت، به دولت و مسئولان کشور کمک داده تا شاهد رونق اقتصادی و خروج از رکود در کشور  باشیم.

وی ادامه داد: تحقق این امر نیاز به عزم و اراده ملی دارد و در این راستا نقش نمایندگان مجلس مهم و موثر است.

اقتصاد، معیشت و اشتغال اولویت نماینده مردم جهرم

رضایی توجه به مسائل اقتصاد کشور، معیشت مردم و اشتغال جوانان را سه اولویت خود در نگاه ملی دانست و افزود: باید با قانون‌گذاری مناسب مسیر را برای حرکت جدی‌تر دولت به عنوان مجری قانون هموار کرد.

وی با بیان اینکه در این مسیر باید به وزرای متولی معیشت مردم، اقتصاد کشور و اشتغال جوانان تذکر داد و آنها را بازخواست کرد، عنوان کرد: در کنار آن نیز باید با حمایت و پشتیبانی از آنها شاهد یک حرکت رو به جلو در عرصه اقتصاد کشور باشیم.

اتکا مردم به یارانه در شأن نظام نیست/به عملکرد مسئولان نظارت داریم

عضو فراکسیون یاوران امداد مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه امروز بسیاری از مردم در روستاها و مناطق محروم جامعه تنها با یارانه زندگی خود را اداره می‌کنند که در شأن نظام مقدس جمهوری اسلامی نیست، تصریح کرد: نیاز است بحث معیشت و قدرت خرید مردم مورد توجه قرار بگیرد؛ طبیعی است که یک قسمت از آن در جایگاه نظارت بر عملکرد مدیران ملی، استانی و شهرستانی بوده و نمایندگان وظیفه دارند در چهارچوبی که قانون برای آنها تعیین کرده نظارت داشته باشند.

وی با بیان اینکه نظارت بر عملکرد رئیس جمهور، وزیران و مسئولان اجرایی استان و شهرستان از اولویت‌های دیگر نمایندگان مجلس است، عنوان کرد: مسئولان باید با تمام وجود در خدمت مردم بوده و با اخلاق اسلامی، تواضع و رواج دادن کار مردم در خدمت آنها باشند.

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام در اولویت/لزوم توزیع عادلانه اعتبارات دولتی

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی پیگیری برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام مانند بزرگراه شیراز جهرم، آبرسانی به شهر جهرم، بیمارستان 240 تخت‌خوابی، گمرک، منطقه ویژه اقتصادی و پتروشیمی را از اولویت‌های خود دانست و  توسعه شهری و کمک به شهرداری‌ها و دهیاری‌ها در راستای مناسب‌سازی محیط زندگی مردم را دیگر اولویت خود در مجلس دهم عنوان کرد.

وی با تاکید به لزوم توزیع عادلانه اعتبارات گفت: باید متناسب با نیازهای هر استان و شهرستان به توزیع اعتبارات اقدام شود.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: توسعه شهرستان‌ها به پیشرفت و توسعه‌یافتگی استان کمک کرده و چنانچه شهرستان‌ها ضعیف باشند طبیعی است که استان نیز ضرر می‌کند.

تمام امکانات نباید در مرکز استان متمرکز شود/پروژه‌های کلان استان در راس برنامه‌ها

وی با بیان اینکه نباید تمام امکانات و اعتبارات متوجه مرکز استان شود، تصریح کرد: استاندار و شورای برنامه‌ریزی استان در تخصیص اعتبارات باید توجه‌شان به شهرستان‌ها و مناطق محروم باشد و ما نیز برای تحقق این امر نظارت ویژه را خواهیم داشت.

رضایی با بیان اینکه در کنار پروژه‌های اساسی و کلیدی شهرستان، پروژه‌هایی که جنبه ملی دارد و منافع آن به تمام استان می‌رسد در اولویت فعالیت‌ها قرار دارد، گفت: تامین آب، توجه به حوزه صنعت و کشاورزی، طرح‌های آبخیزداری و جلوگیری از واردات مرکبات از برنامه‌هایی است که برای ساماندهی آنها ورود پیدا می‌کنیم.

توجه به حوزه فرهنگ و ارتباط صمیمی با مردم اولویت نماینده جهرم

وی با بیان اینکه تلاش داریم در کنار پروژه‌های عمرانی، مسائل و طرح‌های اجتماعی و فرهنگی نیز بیشتر مورد توجه قرار بگیرد، ارتباط مستمر با مردم را دیگر اولویت خود عنوان کرد و گفت: مردم انتظار دارند نماینده‌شان ارتباط صمیمی با آنها داشته باشد و در خدمتشان باشد.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: سعی داریم در کنار توجه به پروژه‌های کلان ارتباط‌مان با مردم به‌ویژه لایه‌های ضعیف جامعه را حفظ کنیم چرا که معتقدیم این قشر از جامعه نیازمند توجه و حمایت ویژه مسئولان هستند.

انتهای پیام/

نظرات بینندگان