کد خبر: ۸۹۷۶۹
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۲ - ۳۰ خرداد ۱۳۹۵
مسئول آزمایشگاه مرکز سلامت فراشبند:

فضای نامطلوب آزمایشگاه؛ در سطح همشهریان عزیز نیست

مسئول آزمایشگاه مرکز سلامت جامعه فراشبند گفت: فضای نامطلوب آزمایشگاه درخور همشهریان عزیز نیست، تعداد کم نیرو که جوابگوی جمعیت مراجعین نیست و بعضاً خطاهای کامپیوتری و چاپی که بخاطر عدم تناسب تعداد نیرو و تعداد آزمایشهای مراجعین محترم می باشد از جمله مشکلات این آزمایشگاه است.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از نخل بیدار، از آنجا که روزانه عده زیادی از همشهریان عزیز به علل مختلف به آزمایشگاه مرکز بهداشت فراشبند مراجعه می کنند و خواهان خدمات در سطح مطلوب هستند و بعضاً از عملکرد آزمایشگاه و نتایج حاصله شاکی هستند به سراغ مسئول آزمایشگاه مرکز سلامت جامعه فراشبند رفتیم تا دقایقی پای صحبت های ایشان بنشینیم.

سلام. خسته نباشید. لطفاً خودتون را معرفی بفرمائید:

با سلام، شما خسته نباشید، صدیقه نوروزی هستم مسئول آزمایشگاه مرکز سلامت جامعه فراشبند.

شما برای جلب رضایت مراجعین به آزمایشگاه چه اقداماتی انجام داده اید؟

بنده و همکارانم، تمام توان خود را بکار بسته ایم تا مراجعین محترم حتی المقدور در کمترین زمان ممکن و کیفیت مناسب و حداقل هزینه نتیجه آزمایش خود را دریافت کنند و راضی از مرکز خارج شوند.

جهت رسیدن به این هدف والا و دشوار خداوند متعال را شاهد می گیرم که از هیچ تلاشی دریغ نکرده ایم تا مردم عزیز فراشبند و روستاهای اطراف نیازی نباشد بخاطر بعضی آزمایشات به شهر های مجاور مراجعه نمایند و هزینه اضافی متقبل نشوند.

چه آزمایشهایی در آزمایشگاه مرکز سلامت جامعه فراشبند انجام می گیرد؟

از نظر قانون و دستورالعمل ارسالی وزارتخانه و استان، آزمایشگاه های دولتی مراکز بهداشتی فقط موظف به پذیرش با اولویت بندی: افراد دیابتی، آزمایشات ازدواجی،عدم اعتیاد، طب کار و طب صنعتی، کارت بهداشت و تندرستی، آزمایشات روتین زنان باردار و آزمایشات قارچ و سالک و مالاریا و سل و وبا تب مالت با دفترچه های روستایی عشایری است.

آیا آزمایش های نوشته شده در دفترچه های بیمه شهری و تامین اجتماعی و سایر بیمه ها و آزمایشات هورمون تیرویید هپاتیت B و C و ایدز و هورمون زنان در این آزمایشگاه انجام می گیرد ؟

آزمایشگاه های دولتی مراکز بهداشتی وظیفه ای در قبال چکاپ های دفترچه های بیمه شهری و تامین اجتماعی و سایر بیمه ها و آزمایشات هورمون تیرویید هپاتیت بی و سی و ایدز و هورمون زنان ندارد.

با این وجود مرکز فراشبند به روایت ناظر بیمه استان از بین 16مرکز فعال استان تنها مرکزی است ک با حداقل نیرو و پرسنل فقط  بخاطر رضای خداوند و رفاه مردم (چرا که در سطح شهرستان آزمایشگاه خصوصی وجود ندارد) بار اضافی تمام دفترچه ها ی بیمه را تقبل می کند و همگی قلباً بر این عقیده ایم که با کار مضاعف خود مانع از مراجعه خانواده ای( که با مشکلات متعددی از جمله اقتصادی دست و پنجه نرم می کند) به شهرهای مجاور و تقبل هزینه های آن چنانی رفت وآمد و آزمایشگاه خصوصی آنها می شویم، به هیچ وجه احساس خستگی نخواهیم کرد و در قبال این کار کوچک از خداوند متعال نیز خواهانیم که سلامت کامل را اول به همه مردم وسپس به پرسنل آزمایشگاه و عزیزان ایشان عطا کند.

 تجهیرات و کیت های مصرفی شما برای رسیدن به امر مهم آزمایش در چه سطح هستند؟

برای رسیدن به این امر مهم آزمایشگاه با تمام توان خود با همکاری رییس محترم و گرانقدر وحسابدار و کارپرداز شبکه بهداشت و درمان با خرید بهترین تجهیرات و کیت های مصرفی به روز موجود در بازار تلاش می کند تا خدمات را در سطح عالی به همشهریان ارایه دهد که از جمله آن خرید بهترین و آخرین خون کنترل موجود، بهترین نوارهای ادراری و بهترین کیت های بیوشیمیایی و بهترین ضد عفونی کننده های موجود می باشد که با همکاری رییس محترم شبکه هرگز کیفیت را فدای قیمت نکرده ایم.

 نتایج حاصله از آزمایشات شما در مقایسه با آزمایشگاه های پیشرفته در مرکز استان و دیگر شهرستان ها در چه سطحی است ؟

من لازم می دانم چند نمونه از مقایسه نتایج آزمایشگاه با نمونه های مجهول ارسالی از تهران و شیراز خدمت شما ارائه بدهم، علاوه بر اینها کنترل کیفی های داخلی خود آزمایشگاه نیز هست که بر فرض مثال دستگاه آزمایش ازدواجی و کم خونی از 4 راه مختلف در ماه کنترل کیفی دقت و صحت و تکرار پذیری می شود علاوه بر آن 15روز یکبار با خون کنترل مرکز ژنتیک استان مقایسه و به صورت فصلی نیز توسط آزمایشگاه کنترل کیفی مرجع کشور کنترل می شود.

نتایجی که مشاهده می کنید نتایج آزمایشات نمونه مجهول از آزمایشگاه مرجع سلامت کشور که سالانه 4بار به آزمایشگاه مرکز بهداشت فراشبند ارسال می شوند تا آزمایشگاه های کل کشور از نظر کیفیت عملکرد مورد بررسی قرار گیرند که خوشبختانه و با کمال مسرت اعلام میکنم که آزمایشگاه فراشبند همیشه و در تمام کنترل کیفی ها بصورت عالی یا مطلوب نتیجه گرفته است.





مشکلات و کمبودهای آزمایشگاه را در چه می دانید؟

فضای نامطلوب آزمایشگاه که درخور همشهریان عزیز نیست، تعداد کم نیرو که جوابگوی جمعیت مراجعین نیست و بعضاً خطاهای کامپیوتری و چاپی که بخاطر عدم تناسب تعداد نیرو و تعداد آزمایشهای مراجعین محترم  می باشد.

 امیدواریم به همت رییس جدید شبکه بهداشت که به فعال و کوشا و مسلط بودن در کار خود مشهور هستند و از ایشان خدمات بسیار ارزنده ای درحیطه عملکرد و پیشرفت سریع بیمارستان دیده ایم و هنوز می بینیم بزودی مرتفع گردد.

· در پایان،اگر صحبت خاصی دارید بفرمائید:

 در پایان جا دارد از جناب آقای محسن پورچراغی مسئول امور آزمایشگاههای شهرستان نیز بخاطر فعالیت های صبورانه و دلسوزانه ایشان در جهت تجهیز و پیشبرد مطلوب آزمایشگاهای بیمارستان و مرکز بهداشت فراشبند،نوجین ،دهرم و دولت آباد کمال تشکر کنم.

 از اینکه وقت خود را در اختیار ما قراردادید سپاسگزاریم.

موفق باشید.






انتهای پیام/

نظرات بینندگان