کد خبر: ۸۹۸۵۱
تاریخ انتشار: ۱۸:۵۲ - ۳۱ خرداد ۱۳۹۵

مجمع خیرین مدرسه‌یار در جهرم گشایش شد

مسئول مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم از گشایش این مجمع در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت خبر داد.

به گزارش شیرازه؛به نقل از پسین جهرم، فریدون افسر مسئول مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم در جمع خبرنگاران اظهارداشت: با توجه به مشکلات متعدد حوزه آموزش و پرورش و  اینکه برخی اوقات نیازهایی وجود دارد که در برنامه دولت و وزارت‌خانه نیست، به پیشنهاد همکاران،مجمع فرهنگی مبنی بر ایجاد مجمع خیرین مدرسه‌یار در مجموعه آموزش و پرورش جهرم تشکیل شد.

وی با بیان اینکه این مجمع از دی ماه سال گذشته آغاز به کار کرده و اکنون در مرحله اخذ مجوز است، افزود: در جلسات این مجمع و با تعیین کارگروه‌های مختلف به چارچوب مشخص که ضرورت ایجاد آن را مشخص می‌کرد رسیده و اهداف تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم در پنج محور تعیین و مشخص شد.

مسئول مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم گفت: کمک به دانش‌آموزان نیازمند در تمام ابعاد، شناسایی و حمایت از همکاران نیازمند، کمک به خرید تجهیزات آموزشی مدارس نیازمند، حمایت از ساخت و ساز و مرمت آموزشگاه‌ها و حمایت از برنامه‌های قرآنی، تربیتی و اردویی مدارس نیازمند از جمله اهداف تشکیل مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم است.

وی با بیان اینکه در راستای حفظ عزت خانواده‌ دانش‌آموز، شناسایی دانش‌آموزان بی‌بضاعت توسط مدیران مدارس که به‌طور مستقیم با خانواده‌ها در ارتباط هستند، انجام می‌شود، بیان کرد: حمایت این مجمع از دانش‌آموزان بی‌بضاعت در زمینه‌های مختلف از جمله پوشاک، تهیه کتاب و لوازم آموزشی، تغذیه، سرویس رفت و برگشت و غیره انجام می‌شود.

افسر با بیان اینکه برخی از همکاران فرهنگی به علت بیماری خود و یا اعضای خانواده بخش عمده‌ای از حقوق‌شان را صرف درمان می‌کنند، خاطرنشان کرد: حمایت از این‌گونه افراد محور تشکیل مجمع خیرین‌ مدرسه‌یار بوده است.

وی با اشاره به اقدامات این مجمع از بدو شروع به کار تا کنون گفت: در این مدت تعداد یک هزار نفر دانش‌آموز که خانواده آنها بضاعت مالی بالایی ندارند شناسایی شده و در نخستین اقدام و در یک ماه مانده به سال جدید حواله خرید پوشاک به تعدادی از آنها اعطا شده است.

مسئول مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم با اشاره به اینکه با برگزاری چند جلسه ویژه همکاران فرهنگی و توجیه فعالیت این مجمع، تعداد 350 نفر از آنها به عضویت در مجمع خیرین مدرسه‌یار درآمدند، تصریح کرد: ماهانه بین هزار تا 250 هزار تومان از حساب این افراد کسر و در راستای حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت هزینه می‌شود.

وی، پرداخت هزینه درمان تعدادی از دانش‌آموزان و تامین کتاب‌های درسی برخی از دانش‌آموزان بی‌بضاعت مقطع ابتدایی را از دیگر اقدامات این مجمع عنوان کرد و گفت: تعمیر و مرمت بخشی از مدارس، کمک به ساخت نمازخانه مدرسه، مرمت سرویس بهداشتی و تهیه 87 بسته مواد غذایی پیش از ماه رمضان برای خانواده دانش‌آموزان نیازمند از دیگر اقدامات این مجمع بود که با همت خیران شهرستان انجام شد.

افسر ادامه داد: تلاش داریم تا با همکاری خیران شهرستان اقدام به احداث درمانگاه تخصصی فرهنگیان و ساختمان دبستان دهبانی کنیم.

مسئول مجمع خیرین مدرسه‌یار شهرستان جهرم همچنین ضمن تشکر از خیران مدرسه‌یار در حمایت از دانش‌آموزان بی‌بضاعت از همشهریان تقاضا کرد تا با شرکت در این امر خداپسندانه زمینه تحصیل   فرزندان این مرز و بوم را فراهم کنند.

وی شماره حساب‌های 52522525  نزد بانک اقتصاد نوین و 0110626586006 نزد بانک ملی جهت حمایت از دانش‌آموزان نیازمند توسط مجمع خیرین مدرسه‌یار و شماره تماس 09171901093 را پل ارتباطی با این انجمن معرفی کرد.

انتهای پیام

برچسب ها: جهرم ، خیرین ، مدرسه
نظرات بینندگان