کد خبر: ۸۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۶ - ۰۲ تير ۱۳۹۵

انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین 20 واحد صنایع غذایی فارس با شرکت‌های دانش بنیان

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: این تفاهم نامه‌ها پس از آن امضا شد که در سمینار تخصصی تبادل فناوری صنایع غذایی به میزبانی فن بازار منطقه‌ای فارس، 14 پیشنهاد فناوری برای بهبود وضعیت این صنایع ارائه شد.

به گزارش شیرازه، مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس گفت: 20 واحد صنایع غذایی این استان با مخترعان و شرکت‌های دانش بنیان تفاهم نامه همکاری برای ارتقای فناوری در این واحدهای تولیدی منعقد کردند.

شاهپور قنبری افزود: این تفاهم نامه‌ها پس از آن امضا شد که در سمینار تخصصی تبادل فناوری صنایع غذایی به میزبانی فن بازار منطقه‌ای فارس، 14 پیشنهاد فناوری برای بهبود وضعیت این صنایع ارائه شد.

وی گفت: در این سمینار تخصصی شماری از استادان دانشگاه، صاحب نظران، شرکت‌های دانش بنیان، مخترعان وشرکت های فنی و مهندسی و نیز فعالان صنایع غذایی استان حضور داشتند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس اظهار کرد: بررسی و شناسایی نیازمندی‌های صنایع غذایی استان به فناوری‌های جدید، بیان طرح‌های نوآورانه و فناوری‌های نوین در این صنایع توسط استادان دانشگاه، مخترعان و صاحب نظران، معرفی محصولات دانش بنیان در حوزه صنایع غذایی و بررسی چالش‌ها و مشکلات صنایع غذایی در بخش‌های تولید، بهره وری، انرژی، بازار و تکنولوژی و ارائه راهکارها برای حل این مشکلات از موارد مطرح شده در این سمینار بود.

وی ادامه داد: در این نشست تخصصی 20 تقاضای واحدهای صنعتی در زمینه‌های رفع باکتری در محصولات عرقیات گیاهی، خشک کردن و تولید پودر قارچ، روش‌های نوین در تولید رب گوجه، کنترل کیفیت میوه‌ها و افزایش ماندگاری در سردخانه‌ها از طریق فناوری جاذب اتیلن وهمچنین روش‌های جدید در بسته بندی میوه مطرح و تفاهمنامه هایی بین عرضه کنندگان فناوری و صنایع متقاضی منعقد شد.

قنبری در ادامه گفت: دفتر فن بازار منطقه‌ای فارس محلی برای مبادله و عرضه و تقاضای فن آوری است و واحدهای صنعتی که نیازمند ایده و تکنولوژی نوین هستند می‌توانند به این مرکز مراجعه و نیازهای خود را تأمین کنند.

وی اضافه کرد: فن بازار منطقه‌ای فارس با محوریت ایجاد زمینه مناسب برای ارتباط بین صنعت و افراد و شرکتهای دانش بنیانی که طرح و برنامه دارند و می‌تواند دانش فنی را به صنایع ارائه دهند ایجاد شده است.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی فارس با اشاره به اهمیت فن بازار در تبدیل علم به فناوری‌ و تحقق اقتصاد مقاومتی گفت: در این زمینه، فن بازار منطقه‌ای فارس تقویت و حمایت می‌شود.

نظرات بینندگان