کد خبر: ۹۰۱۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۳ - ۰۵ تير ۱۳۹۵
به منظور رفاه نمازگزاران؛

مهد آدینه مصلی شهرستان سپیدان افتتاح شد

مهد آدینه مصلی شهر ستان سپیدان به منظور رفاه نمازگزاران وبرای اولین بار در شهرستان سپیدان با حضور امام جمعه شهرستان و خسروانی مسئول ستاد نماز جمعه وعده ای از نمازگزاران روزجمعه افتتاح و در اختیار مردم مومن سپیدان قرار داده شد.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از مارگون،آموزش معارف دینی در سنین نونهالی و کودکی بسیار با اهمیت است و اگر تعالیم دینی در این سنین به خوبی آموزش داده نشود چه بسا که فهم قلبی آن در سنین بالاتر که قلب انسان دچار رسوب و آلودگی شده سخت تر باشد .

در همین راستا احداث و تاسیس کانون ها و مهد های قرآنی برای آموزش مفاهیم اسلامی به کودکان یکی از بهترین راحل های فرهنگ سازی دینی در سنین پایین تر است .

از آنجا که مصلی یک شهر قطب فرهنگی آن شهر است ،  با توجه به استقبال مردم مومن وولایتمدار شهرستان سپیدان از نماز جمعه  سپیدان . برای رفاه حال نمازگزاران مهد آدینه برای اولین بار در شهرستان افتتاح و در اختیار مردم مومن سپیدان قرار داده شد و نمازگران از این پس می توانند کودکان خود را در هنگام برگزاری نماز جمعه به این مهد بسپارند.

در این مهد سعی شده به کودکان در کنار بازی و سرگرمی ، تعالیم دینی و مفاهیم قرآنی به آنها آموزش داده شود و از همین سنین بچه ها را با اصول و مبانی دین اسلام آشنا و علاقه مند کرد و به عبارت دیگر بذر ایمان را در قلب کودکان کاشت .

شایان ذکر است مربیان این مهد از مربیان مستعد ومجرب وعضو ستاد نماز جمعه هستند . افتتاح این مهد در هفته اول با استقبال فراوان خانواده ها قرار گرفت و والدین از عملکرد و تعالیم این مهد بسیار راضی و خرسند هستند. .

 خسروانی مسئول ستاد نماز جمعه سپیدان فراهم کردن محیط مناسب برای نمازگزاران و فرزندان خردسال آن‌ها را مهمترین هدف از افتتاح این مکان عنوان کرد و گفت: در حالی که برخی نمازگزاران به علت داشتن فرزند خردسال نمی‌توانستند در مراسم نماز جمعه شرکت کنند اکنون می‌توانند باسپردن فرزندان خود به این مهد، در نماز عبادی - سیاسی جمعه شرکت کنند.

مسئول ستاد نماز جمعه سپیدان با بیان اینکه شرایط برای سرگرمی و آموزش کودکان در ساعات حضور در این مهد مهیاست، خاطرنشان کرد: این مهد در روزهای جمعه و در ساعات برگزاری نماز جمعه از ساعت 12 الی 14 برپا می‌شود و نمازگزاران می‌توانند کودکان خود را به‌طور رایگان به آن بسپارند.

 خسروانی اظهار داشت: مهد آدینه برای رفاه نمازگزاران آماده پذیرش، نگهداری و آموزش مهمانان کوچک نماز جمعه سپیدان است. وی اظهار داشت: راه اندازی این مهد با پیگیری و عنایت ویژه امام جمعه  شهرستان مکانی در اختیار مهد آدینه قرار گرفت

 وی گفت: راه اندازی مهد کودک آدینه در مصلی های نماز جمعه برای آسایش مادران و پدران و بهره گیری بهتر نمازگزاران از خطبه ها و سخنرانی ها ایجاد می شود. برای اینکه آوردن کودکان برای نمازگزاران مانعی نباشد کودکان همزمان با ورود پدران و مادران به نماز جمعه آموزش های قرآن، احکام و آداب اسلامی را فرا می گیرند. در آینده شاهد برکات زیادی از این مهد خواهیم بود.

نظرات بینندگان