کد خبر: ۹۰۷۸۸
تاریخ انتشار: ۱۳:۲۱ - ۱۴ تير ۱۳۹۵
رضایی رئیس کمیسیون عمران مجلس:

دستگاه‌های حاکمیتی برای کاهش قیمت مسکن ورود کنند

رئیس کمیسیون عمران مجلس گفت: اتحادیه مشاوران املاک و دستگاه‌های حاکمیتی، باید برای کاهش قیمت مسکن ورود پیدا کنند.

به گزارش شیرازه؛ به نقل از پسین جهرم، محمدرضا رضایی در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری سیما که با موضوع بازار رهن و اجاره بعد از کاهش نرخ سود بانکی از شبکه دو سیما پخش شد گفت: یک سوم اقتصاد کشور در گرو خروج مسکن از رکود است.

وی با بیان اینکه 160 بنگاه اقتصادی با مسکن سر و کار دارند، افزود: در حال حاضر 2 میلیون واحد مسکن در کشور نیاز است.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه حرکت جدی در بحث مسکن انجام نشده است، بیان کرد: قطعا کاهش سود تسهیلات می تواند به رونق مسکن کمک کند اما باید تلاش کنیم اگر می خواهیم سود را کاهش دهیم قیمت مسکن را نیز کم کنیم.

وی با بیان اینکه باید برای خارج شدن رکود از مسکن راهکار پیدا کرد، بیان داشت: از روز نخست فعالیت دولت، تقاضا کردیم طرحشان را برای حوزه مسکن ارائه کنند؛ گرچه موارد متعددی مطرح شد اما هیچ کدام از آنها اجرایی نشد.

رضایی با بیان اینکه باید سیاست را در حوزه مسکن مشخص کنیم، گفت: شرط کاهش سود برای تولید کننده و متقاضی زمانی ارزش دارد که قیمت مسکن ثابت شود.

وی با بیان اینکه چنانچه به افراد متقاضی با سود کم تسهیلات پرداخت می‌کنیم باید رونق این بخش را نیز شاهد باشیم، خاطرنشان کرد: شهرداری ها در دو سال گذشته رونقی در صدور پروانه‌های ساختمانی نداشتند.

نماینده مردم جهرم در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نقد حوزه مسکن به منزله انتقاد از دولت نیست، بیان کرد: آمار شهرداری‌ها از تعداد صدور پروانه‌های ساختمانی گواه ضعف در این حوزه است.

وی با بیان اینکه اتحادیه مشاوران املاک باید برای کاهش قیمت مسکن ورود پیدا کند، گفت: دستگاه‌های حاکمیتی نیز باید با ورود به این مسئله نرخ بالای قیمت مسکن را کاهش دهد.

رئیس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلام با بیان اینکه دوای درد مسکن در کشور طرح جامع مسکن است، گفت: در این طرح تکلیف تمام مشکلات مطرح شده در این حوزه مشخص شده است.

به گزارش پسین جهرم، این گفتگو با حضور مظاهریان معاون ساختمانی و مسکن وزارت راه و شهرسازی و ارتباط تلفنی با حسام عقبایی رئیس اتحادیه مشاوران املاک و بیگدلی رئیس انجمن انبوه سازان کشور همراه بود.

نظرات بینندگان