کد خبر: ۹۳۵۹۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۳۱ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

راه اندازی سینمای دیجیتال در لامرد

به مدد تغییر تکنولوژی و فراهم شدن شرایط مناسب تر، شاهد راه اندازی سینما در شهر لامرد هستیم که نیاز مند یک برنامه ریزی از سوی مسئولان برای اکران فیلم ها و حضور بیشتر مردم است.
به  گزارش شیرازه، زمانی در لامرد نوای نقد و ایراد از نبود سینما به حدی بلند بود که هم مسئولان دولتی و هم بخش خصوصی را به تکاپو انداخته بود تا با سرمایه‌گذاری عظیمی که به حدس و گمان همگان با توجیه اقتصادی هم همراه نبود،  این کمبود را مرتفع نمایند.
مدت زمانی است که به مدد تغییر تکنولوژی و فراهم شدن شرایط مناسب تر، شاهد راه اندازی سینما در شهر لامرد هستیم که در انتخاب فیلم های به روز و با کیفیت نیز با دقت نظر دست اندرکاران آن همراه است.

اکنون که با همت مسئولان زمینه مساعد در خصوص ایجاد یک تفریح سالم و متناسب با جمع خانواده ها ایجاد شده،  می طلبد شهروندان نیز با تجدید نظر در خصوص برنامه‌ریزی و استفاده از فرصت های خالی خود، از این موقعیت بهره بهتری را ببرند.

چهار روز پایانی هفته گذشته، دو فیلم ایستاده در غبار و رسوایی 2 در سالن معلم شهر لامرد که به عنوان سینما از آن استفاده می شود، اکران شد که علیرغم دو اثر سینمایی بسیار زیبا شاهد عدم استقبال و تعداد کم تماشاچیان بودیم که این روند می تواند در ادامه این حرکت فرهنگی تاثیر گذار باشد، با این تفاسیر باید شرایط مناسبی هم از سوی مسئولان در خصوص تبلیغات و اطلاع رسانی دقیق تر و هم از سوی مردم در خصوص حضور در سینما و رونق دادن به بازار تماشای فیلم های به روز، اتخاذ گردد.

باید این نکته را نیز مدنظر قرار داد که حضور مردم در سینما و فروش متناسب بلیط باعث تشویق مسئولان به ادامه این حرکت فرهنگی می شود و دست اندرکاران این سینما نیز با برنامه ریزی بهتر و تعیین دوره زمانی مشخص تر اقدام به اکران فیلم های روز سینمای ایران نمایند.

بهرام حسین زاده معاون پرورشی اداره آموزش و پرورش لامرد در خصوص راه اندازی سینما در لامرد در گفتگو با خبرنگار لامرود هدف از راه اندازی را انجام کارهای فرهنگی از طریق نمایش فیلم در سینما عنوان کرد و اذعان داشت: هدف از راه اندازی، پرکردن اوقات فراغت مردم و همچنین ایجاد روحیه با نشاط و شاداب در جامعه است.

وی اضافه نمود: این سینما به صورت دوره ای و حداکثر هر 21 روز به مدت 4 روز جدیدترین فیلم های سینمایی را همزمان با سینماهای کل کشور اکران می کند.

حسین زاده خاطر نشان کرد: راه اندازی این سینما و اکران فیلم های اجتماعی، فرهنگی و طنز، جوانان را از پاتوق های سطح شهر، ترغیب به سینما سوق می دهد.

این مسئول خاطر نشان کرد: بنا داریم فیلم هایی را در این سینما اکران کنیم که به ذائقه مخاطب به ویژه جوانان خوش آید و بخشی از نیاز به سرگرمی این قشر پویای جامعه را تامین شود.

همچنین حجت الاسلام روح بلوری از کارشناسان اجتماعی لامرد در این باره اظهار کرد: وجود سینما محور توسعه یافتگی هر شهری محسوب می شود و یکی از الزمات رشد و پیشرفت فرهنگی همین موضوع است.

وی اضافه کرد: سینما زبان برنده و قوی دارد و اگر خوب و به موقع استفاده شود، می تواند در رشد و پیشرفت فرهنگ یک منطقه تاثیر مستقیم و بسزایی بگذارد.

بلوری تاکید کرد: با توجه به ظرفیت های بسیار خوب لامرد در حوزه فرهنگی علی الخصوص فرهنگ دینی، انتخاب فیلم های از قبیل ایستاده در غبار و رسوایی 2 و بادیگارد و ... می تواند با استقبال بسیار خوب مردم مواجه شد و باید از این ظرفیت مناسب استفاده شود.

توسعه فرهنگ و هنر ، عرصه های مختلف دیگر اعم از اقتصادی ، اجتماعی ، عمرانی و غیره را متحول می کند ، پرداختن به مسائل فرهنگی و استمرار حرکت در مسیر توسعه پایدار را تضمین کرده و بر این اساس می توان به نقش و اهمیت مقوله فرهنگ به عنوان بستر و زیر ساخت اصلی دیگر ساز و کارهای اجتماعی پی برد.

همچنین با محوریت قرار دادن شاخصه های توسعه فرهنگی در ایجاد بسترهای مناسب سرمایه گذاری می توان در جهت جذب سرمایه گذاران برای ایجاد اشتغال گام های موثری برداشت.

گفتنی است سینما لامرد با ظرفیت 500 نفر، کاملا به روز بوده و مردم شهرستان از این پس می توانند جدیدترین فیلم های سینمای ایران را به صورت همزمان، در این سینما مشاهده نمایند.

منبع: لامرود
نظرات بینندگان