کد خبر: ۹۳۵۹۵
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۳ - ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

شاعران اقوام ایرانی در سومین حرم/ رقابت ۵هزار اثر درجشنواره رضوی

مدیرکل فرهنگ و ارشاد فارس به همراه شاعران اقوام ایرانی که از سراسر کشور برای آیین پایانی جشنواره ملی امام رضا(ع) به شیراز آمده بودند با حضرت احمدبن موسی شاهچراغ(ع) تجدید میثاق کردند.

به گزارش شیرازه، شاعران اقوام ایرانی به همراهی بهزاد مریدی مدیر کل، بهاره شفیعی معاون فرهنگی، کارکنان و روسای انجمن های اداره کل فرهنگ و ارشاد فارس با بیش از ۵ هزار اثر برای آیین پایانی جشنواره ملی شعر رضوی به شیراز به عنوان سومین حرم اهل البیت (ع) آمدند، تا با تمام گویش های کشور، برگزیدگان این دوره را گرد حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برای زیارت و کسب فیوضات معنوی، آماده کنند. 

این مقام فرهنگی استان در مراسم معنوی یاد شده، از ارسال بیش از ۵ هزار اثر به دبیرخانه جشنواره شعر رضوی اقوام ایرانی خبر داد و گفت: در آیین پایانی برگزیدگان معرفی و نمایشهای خیابانی و نمایشنامه خوانی در شیراز و محفل شعر امین ولایت در شهرستان ها نیز اجرا شد.

مریدی با بیان اینکه آثار ارسالی در بخش‌های مختلف جشنواره بوده است، گفت: شعرهای ارسالی در بخش‌های فرهنگ رضوی، امین ولایت وشعر گویشی بوده است که اشعار گویشی توسط داورانی مسلط به همان گویش داوری می‌شود و همچنین، جشنواره ملی شعر رضوی اقوام ایرانی ٩ گویش اصلی از جمله لری بختیاری و خرم آبادی، گیلکی، مازندرانی، سیستان و بلوچستان،لکی، مازنی، ترکی، کردی، گویش‌های استان فارس و گویش‌های بخش مرکزی را دربرمی‌گیرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد فارس در پایان به برگزاری برنامه بزرگداشت امامزادگان استان فارس نیز اشاره داشت و تصریح کرد: شاعران در این روز در بقاع متبرکه استان فارس به شعرخوانی و مدح این امامزادگان ‌پرداختند و اختتامیه همه جشنواره‌های استانها ٢٣ مردادماه در خراسان رضوی برگزار می‌شود و آثار برگزیده استان‌ها در معرض دید علاقه‌مندان قرار می‌گیرد
منبع: تسنیم
نظرات بینندگان