کد خبر: ۹۳۷۳۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۵۸ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۵

کارگاه آموزشی تغذیه با شیر مادر در پاسارگاد برگزار شد

کارگاه آموزشی تغذیه با شیر مادر با هماهنگی و همکاری واحد سلامت خانواده و جمعیت جهت داوطلبان بسیج شهرستان در سالن آموزش بیمارستان امام جعفر صادق ع) سعادت شهر برگزار شد.
به گزارش شیرازه، کارگاه آموزشی تغذیه با شیر مادر با هماهنگی و همکاری واحد سلامت خانواده و جمعیت جهت داوطلبان بسیج شهرستان در سالن آموزش بیمارستان امام جعفر صادق ( ع ) سعادت شهر برگزار شد.

 " کارشناس مسئول سلامت و خانواده و سلامت کودکان مرکز بهداشت " با اشاره به ارتقاء شاخص تجویز شیر مصنوعی در شهرستان و نقش داوطلبان سلامت در مشاوره و اطلاع رسانی به مردم در خصوص مزایای تغذیه با شیر مادر را ضروری دانست.

" نوش آفرین شادکام "  در خصوص مطالبی همچون،اقدامات دهگانه در بیمارستان های دوست دار کودک،نقش تغذیه با شیر مادر در رشد و بقای کودک نارس و رسیده،جنبه های بیوشیمی،تغذیه ای،ایمنولوژیکی،روانی و اقتصادی شیر مادر،آموزش شیر مادر در دوران بارداری ، مراقبتهای شیردهی در اتاق زایمان،مشکلات شایع پستان ، شیردهی و اهمیت و اصول مشاوره شیردهی ، مهارتهای برقراری ارتباط و ایجاد اعتماد به نفس، برقراری تماس پوست با پوست مادر و نوزاد ، روش صحیح بغل کردن و به پستان گذاشتن شیر خوار ، راه های حمایت از تغذیه با شیر مادر پس از جراحی سزارین  مطالبی را بیان نمود.


 


در این کارگاه  مباحثی در خصوص کمک به مادران سزارین شده و کمک به تغذیه دوقلوها،بیماریهای مادر و شیردهی، روش های پیشگیری از بارداری در دوران شیر دهی،تغذیه در دوران شیر دهی و اثر رژیم گرفتن و استرس و شیر دهی،امتناع شیرخوار از گرفتن پستان و نحوه کمک و وضعیت شیر دهی ،مشاهده ،ارزیابی شیردهی و گرفتن شرح حال، مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

" شادکام " در مورد  علل ناکافی بودن شیر مادر و شیردهی مجدد و راه های افزایش شیر مادر،داروها و شیر مادر،عوامل موثر بر تداوم شیر دهی تا 2سالگی و زمان از شیر گرفتن، رفتارهای شیر خواران،مادران شاغل و شیردهی و نحوه دوشیدن شیر و ذخیره کردن شیر دوشیده شده به ایراد سخن پرداخت . 

برچسب ها: شیر مادر
نظرات بینندگان