کد خبر: ۹۴۳۱۵
تاریخ انتشار: ۱۳:۳۶ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی نی ریز :

هیچ بودجه ای در بحث فرهنگ در اختیار نداریم

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی ریز گفت: هیچ بودجه ای در اختیار ما قرار ندارد که در بحث فرهنگی بتواند اهداف را پیش ببرد اما با این وجود ما و همکارانمان سعی داریم قدمی در خصوص رفع ولنگاری فرهنگی برداریم.

به گزارش شیرازه حجت الاسلام میرزایی رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی ریز با اشاره به ولنگاری فرهنگی در جامعه گفت : یکی از مسائلی که این روزها و طبق دغدغه ای که  رهبر معظم انقلاب داشتند بحث در مورد ولنگاری فرهنگی است  با توجه به بحثی که ایشان مطرح کردند به صورت مختصر و خلاصه می توان گفت ولنگاری فرهنگی یعنی بی قید و بند بودن و بی تفاوت بودن .

وی ادامه داد :  بی قید بودن نسبت به مسائل فرهنگی  از دو مقوله خوراک فرهنگی برای مردم و مقابله با ضدفرهنگ هاجامعه می توان بررسی کرد.

میرزایی در ادامه افزود : در ابتدا باید ما برای مردم و برای جامعه  ایجاد خوراک فرهنگی مناسب با فرهنگ مردم داشته باشیم و در مرحله دوم از وسایل ارتباطی  یا راه های دیگری که ولنگاری فرهنگی و ناهنجاری فرهنگی به فرهنگ جامعه ما تزریق میشود جلوگیری کرد .

رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان نی ریز بیان کرد : این دو بحث را اگر ما رعایت کنیم ولنگاری فرهنگی نخواهیم داشت و هم اکنون معضل مناطق کوچک عدم دسترسی به محصولات خوب فرهنگی است ، یعنی ولنگاری فرهنگی می تواند عدم دسترسی به استاد ، موسسه و کتاب خوب باشد.

وی تصریح کرد : آثار و نتایج ولنگاری فرهنگی در جامعه، جایگزین شدن فرهنگ دیگران به جای فرهنگ  ما است و نتیجه این می شود که هر فرهنگی که خوراکش را به مردم بدهند همان فرهنگ در جامعه غالب می شود و  اگر فرهنگ غربی باشد جامعه ما از فرهنگ غربی الگو میگیرد اگر فرهنگ شرقی باشد جامعه از فرهنگ شرقی الگو میگیرد.

میرزایی در ادامه گفت :  در بسیاری از دستگاهها و نهاد ها از قبیل اداره تبلیغات اسلامی مشکلاتی از قبیل عدم بودجه است نه کمبود بودجه ، یعنی هیچ بودجه ای در اختیار ما قرار ندارد که در بحث فرهنگی بتواند اهداف را پیش ببرد اما با این وجود ما و همکارانمان سعی داریم قدمی در خصوص رفع ولنگاری فرهنگی برداریم.

وی تصریح کرد : همانطور که می دانید در حوزه مسائل اجتماعی سلیقه ها، ارزش ها و دیدگاه ها و نگرش ها متفاوت  است و متاسفانه شاهد آن هستیم که فرهنگ بیگانه در زندگی و نگرش مردم و جامعه رسوخ پیدا کرده است.

میرزایی درپایان گفت : ما هیچ راهی جز تولید محصول فرهنگی خوب و ارائه خدمات مناسب با فرهنگ مردم و در عین حال مقابله با فرهنگ های بیگانه نداریم همین بحث ماهواره اگر صداسیما بتواند با تولید محصولات عام پسند و مفید اوقات مردم را پر کند؛ مردم کمتر به سمت ماهواره و محصولات بیگانه  می روند.

منبع: نبض نی ریز


نظرات بینندگان