کد خبر: ۹۴۶۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹:۲۳ - ۰۱ شهريور ۱۳۹۵
معاون آموزش ابتدایی فارس گفت :

برای مدیریت دنیا باید از علم و فرهنگ به ثروت دست یافت

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش فارس گفت: برای مدیریت دنیا باید از علم و فرهنگ به ثروت دست یافت و در کشور ما نیز باید زیر ساخت های لازم برای استفاده از علم ،برای رسیدن به ثروت فراهم شود.

به گزارش شیرازه علی عسکر جمشیدی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش  فارس ،در همایش معاونین و کارشناسان آموزش ابتدایی شهرستان ها و مناطق  آموزش و پرورش سراسر فارس، که به میزبانی شهرستان سپیدان برگزار شد، گفت: کار آموزش ابتدایی فرهنگ سازی و تربیت نیروی انسانی  است که آموزش و پرورش را به عنوان  مهمترین نهاد  حکومتی معرفی می نمایند.

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش با  جمعیت 40 میلیونی مخاطبین شامل ، اولیا،  دانش آموزان و همکاران فرهنگی مواجه است گفت: بر ای پاسخگویی  و رفع مشکلات این جمعیت عظیم باید برنامه ریزی داشته باشیم و با وجود چنین جمعیتی از مخاطبین ، نقش آموزش و پرورش و نوع عملکرد ما  در جامعه بسیار  با اهمیت  و چشمگیر است.

جمشیدی تاکید کرد: در همه دنیا عقیده بر این است که راه رسیدن به ثروت علم است  و برای  مدیریت دنیا  باید از علم و فرهنگ به ثروت دست یافت و در کشور ما نیز  باید زیر ساخت های لازم برای استفاده از علم  ،برای رسیدن به ثروت فراهم شود.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش  فارس با بیان اینکه برای ماندگاری باید کار اثر گذار انجام داد افزود :  اجرای طرح گلستان خوانی ،یکی از کارهای اثر گذار در آموزش ابتدایی است  که باید برای ماندگاری این طرح  تلاش کرد.

وی گفت: در آموزش و پرورش  برای دستیابی به اهداف،به دلیل هزینه بر بودن ، امکان آزمون و خطا نداریم و  باید با  مدیریت و برنامه ریزی صحیح  به دنبال دستیابی به اهداف خود باشیم.

جمشیدی  گفت: بهترین شیوه برای تربیت نیروی انسانی ، استفاده از مدل روایت پژوهی است تا افراد با تجربه ،نتایج عملکرد  خود را در قالب روایت به نسل جدید منتقل کنند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش  فارس گفت: شعار ما این است  در همه چیز صرفه جویی ،جز آموزش و تربیت بچه هایمان و در همه چیز صرفه جویی برای آموزش و تربیت بچه هایمان، بنا بر این باید از همه امکانات خود برای آموزش و تربیت فرزندانمان بهترین  استفاده را ببریم.

جمشیدی با اشاره به سخن امام (ره)  مبنی بر اینکه  به دبستانی ها برسید که دانشگاه دیر است افزود : اگر همه مسئولان تنها به این مهم توجه کنند بسیاری از مشکلات ما رفع می شود.

وی با اشاره به شعار جهانی 2016  که آموزش پایه زیر بنای  توسعه  پایدار افزود : توسعه یافتگی کشور ها از آموزش ابتدایی شکل می گیرد، تربیت فرزندانی خلاق و صبورکه دارای روحیه تعامل و گفتگو باشند  ، آینده نیروی انسانی هر کشوری را برای توسعه یافتگی تامین می کند.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش  فارس  با اشاره به  نرخ پوشش پیش دبستانی ها  در سال های اخیر گفت: نرخ پوشش دبستانی ها در سال 93-92  حدود 31% بوده   و در سال 94-93 ، نیز نرخ پوشش به  9/47  درصد رسید  و در سال 95-94  نیز 6/51 درصد بوده  .

 جمشیدی افزود : به این ترتیب دانش آموزان مشکل دار را به سمت آموزش های پیش دبستانی  سوق داده ایم و باید  در سال جاری نیز با همکاری مناسب نرخ پوشش پیش دبستانی را افزایش دهیم.

وی همچنین گفت: کل دانش آموزان ابتدایی فارس  در سال 94-93  حدود 420 هزار و 886 دانش آموز بوده که در سال 95-94  این جمعیت به   438 هزارو 128  افزایش یافته  و با رشد  09/4 و نرخ تکرار پایه 47/4 ،روبرو شده است و در مجموع ،نرخ  ارتقاء دوره 53/97 درصد  بوده و  نرخ تکرار پایه  نیز به صورت سرجمع  47/2 صدم بوده که این رشد نشان از  هزینه بسیار زیادی است که به آموزش و پرورش و خانواده ها تحمیل شده است.

وی افزود: برای کاهش این نرخ علاوه بر  آموزش اولیای کلاس اولی ها  و  آماده نمودن آنها  برای هماهنگی با  اولیای مدرسه ، باید  معلمین خود را نیز با اختلالات یادگیری آشنا نمود  تا برخورد نامناسب  با اینگونه افرا انجام نشود و با برخورد صحیح با دانش آموزان دارای اختلال یادگیری  ،از تکرار پایه آنها جلوگیری کرد.

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش  فارس  همچنین گفت: پیش دبستانی مقدمه ای است برای ورود به دبستان  و  با برنامه ریزی مناسب  برای پوشش حد اکثری در دوره  پیش دبستانی  ، می توان نرخ تکرار پایه را کاهش داد .

منبع:  مارگون

نظرات بینندگان