کد خبر: ۹۵۸۳۲
تاریخ انتشار: ۰۸:۲۱ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس:

بازداشت امثال کرباسچی، تاجزاده و رحیمی نشانه فراجناحی بودن قوه قضائیه است

نماینده فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس بازداشت امثال کرباسچی، تاجزاده و رحیمی را نشانه فراجناحی بودن قوه قضائیه دانست.

به گزارش شیرازه  کورش کرمپور نماینده مردم فیروزآباد، فراشبند و قیروکارزین در مجلس شورای اسلامی، در مراسم افتتاح ساختمان جدید دادگستری و بازداشتگاه شهرستان قیروکارزین اظهار داشت: این ساختمان نشان دهنده روحیه جهادی و انقلابی، و عمل به اقتصاد مقاومتی است چراکه ساختمانی با این وسعت و عظمت در مدت 15 ماه ساخته شده و به بهره برداری رسیده که این جای تقدیر دارد.

کرمپور با مثبت خواندن عملکرد قوه قضائیه از ابتدای انقلاب تا کنون گفت: در عملکرد این قوه می بینیم که هم کرباسچی از یک حزب و تشکیلات بازداشت می شود، هم رحیمی از یک حزب و تشکیلات دیگر بازداشت می شود، و هم تاجزاده از تشکیلاتی دیگر بازداشت می شود، این مسئله نشان دهنده اینست که قوه قضائیه توانسته است فراجناحی به وظیفه خود عمل کند و در این موضوع بهترین عملکرد را در میان قوا داشته است.

وی با اشاره به وظایف خود در اوایل انقلاب اسلامی ایران افزود: افتخار می کنم که در یک مقطع مانند سرباز احکام صادره از طرف قوه قضائیه را اجرا می کردم  که به اجرای احکامی که از سوی نظام صادر شده است افتخار می کنم که مردم شهرستان خودشان به این مسائل آگاهند.

رئیس مجمع نمایندگان استان فارس گفت: در بحث پُر کردن چاه های غیر مجاز مجموعه دادگستری قیروکارزین بالاخص دادستان محترم عملکرد قابل قبولی را داشتند بطوریکه در کشور رتبه برتر را کسب کردیم و این درحالی بود که هیچ تنش و درگیری جدّی در این موضوع مشاهده نشد و این نیز جای تقدیر دارد.

پیوند مردم با معنویات باعث کاهش جرائم خواهد شد

حجت الاسلام عنایت الله اکبری امام جمعه قیروکارزین در آئین گشایش ساختمان جدید دادگستری و بازداشگاه قیروکارزین اظهار داشت: دادگستری مانند یک دارالشفاء برای جامعه است، قرآن نیز به این موضوع اشاره فرموده که قصاص نوعی حیات برای جامعه است.

وی ادامه داد: هرچند اجرای برخی از احکام ناراحت کننده و دردآور است، امّا برای حیات جامعه باید اجرا شود، مانند پزشکی از قطع عضو بیمارش خوشحال نمی شود بلکه ناراحت هم می شود امّا گاهی برای زنده ماندن بیمار مجبور است عضوی از بدنش را قطع کند یا از بدنش خارج کند تا آن بیمار بتواند ادامه حیات بدهد، البته گاهی هم با یک داروی جانبی مشکل را برطرف می کنند وکار قوه قضائیه نیز همانند پزشکان است که گاهی دارو می دهند و گاهی مجبور می شوند با اکراه و ناراحتی عضوی را قطع کنند برای حیات جامعه.

امام جمعه قیروکارزین با اشاره به وظایف قوه قضائیه که در بند 5 اصل 156 قانونی اساسی نیز آمده گفت: پیشگیری از وقوع جرم باید با جدّیت بیشتری دنبال شود چراکه اگر این مسأله پیگیری شود قطعاً آمار جرم و جنایت بطور چشمگیری کاهش خواهد یافت و مهمترین مرکز برای این فرهنگ سازی مساجد، حوزه های علمیه و دیگر مراکز فرهنگی و مذهبی است.

اکبری تأکید کرد: تنها تقوای الهی و نماز است که می تواند انسان را از ارتکاب جنایت بازدارد.

وی در پایان با اشاره به عملکرد پرسنل دادگستری قیروکارزین گفت: پرسنل محترم دادگستری عملکرد مطلوبی را ارائه کرده اند که در رأس آنها جناب فخارزاده ریاست محترم دادگستری و حاج آقا توانی دادستان محترم قرار دارند و با عملکرد جهادی و انقلابی خود توانسته اند کمک شایانی به کاهش جرم و جنایت در این شهرستان داشته اند.




منبع:  پرگون

برچسب ها: کرمپور ، قوه قضاییه
نظرات بینندگان