کد خبر: ۹۵۸۳۴
تاریخ انتشار: ۰۸:۱۹ - ۱۸ شهريور ۱۳۹۵
لجبازی مدیران دردسری دیگر برای مردم؛

کارشکنی ها در مسیر ساخت دانشگاه آزاد زرین دشت ادامه دارد

زوایای پیدا و پنهان از تلاش های برخی مدیران برای تغییر مکان ساخت دانشگاه آزاد گرفته تا اصرار بر تغییر مدیریت این نهاد علمی فرهنگی مهم، در این میان بازار شایعات داغ داغ است.

به گزارش شیرازه ماجرای دانشگاه آزاد و حواشی مربوط به آن مدتهاست نقل مجالس و محافل سیاسی اجتماعی فرهنگی شهرستان زرین دشت شده است.

انگار این حواشی مخرب به این زودی ها قصد رخت بر بستن ندارد؛ از کلنگ زنی های مداوم سالانه تا تبدیل شدن به طعمه برای جلب رای و آمد و رفت های مشکوک دم انتخابات!

این بار اما ماجرا زوایای پیدا و پنهان دیگری هم پیدا کرده است؛ از تلاش های برخی مدیران شهرستان برای تغییر مکان ساخت دانشگاه آزاد  گرفته تا اصرار بر تغییر مدیریت این نهاد اقتصادی فرهنگی مهم، در این میان بازار شایعات داغ داغ است، از چرایی سنگ اندازی ها و تکذیب کل ماجرا تا سکوت های کاملا معنادار.

در تازه ترین قسمت از این سریال جنجالی، شورای شهر و فرماندار شهرستان در جلسه ای که پیرامون مسائل فرهنگی تشکیل شده است در رابطه با مشکلات و دلایل عدم شروع به ساخت دانشگاه آزاد زرین دشت صحبتهایی را مطرح می کنند که تعجب و نگرانی همگان را در پی دارد.

در میان صحبت های رد و بدل شده نقطه عطف اما منوط شدن ساخت دانشگاه به تغییر مدیریت این نهاد علمی است، آنجایی که یکی از تصمیم سازان حاضر در جلسه به وضوح اعلام می کند تا زمانی که  ناجی رئیس باشد ما اجازه شروع به ساخت را نمی دهیم.

در همین رابطه خبرنگار سایت تحلیلی خبری زرنوشت با مراجعه به فرمانداری خواستار مصاحبه و اطلاع رسانی در جهت روشن شدن ابعاد مختلف این ماجرا می شود که با جواب منفی معاون فرماندار و عدم شفاف سازی ایشان روبرو میشود.

پیگیری های  ادامه پیدا می کند و عضو شورای شهر ضمن تایید مخالفت ها با آغاز ساخت و ساز دانشگاه آزاد، میگوید: در صورتی که سنگ اندازی ها در شروع به ساخت دانشگاه واحد زرین دشت ادامه دار شود، گزینه استعفای دسته جمعی شورای شهر حاجی آباد بصورت جدی بررسی می شود.

ظلع سوم این اتفاقات  ناجی، رئیس دانشگاه آزاد واحد زرین دشت است

ناجی رئیس دانشگاه آزاد زرین دشت گفت: با توجه به استقلال دانشگاه آزاد هرگونه تغییر مدیریت فقط به درخواست و اراده مدیران استانی و کشوری سازمان مرکزی انجام می شود و این مدیران حق دخالت برای دیگران قائل نیستند.

وی ادامه داد: در شرایطی که افکار عمومی و مردم این شهرستان به جد پیگیر ساخته شدن ساختمان این نهاد فرهنگی آموزشی هستند  و این مرکز برخلاف مراکز همجوار سود دهی مناسبی دارد و شرایط کاملا محیاست باید اختلافات را  کنار گذاشت و به فکر پیشرفت و تکمیل چنین پروژه هایی باشیم؛ چرا که هر لحظه ممکن است نظر مساعد سازمان مرکزی نسبت به ساخت این پروژه در زرین دشت نغییر پیدا کند و در اینصورت چیزی جز حسرت و ضرر برای مردم باقی نمی ماند.

وی افزود: با توجه به اینکه ایرادات مربوط به نقشه و مناقصه بطور کامل در حال رفع شدن است، اگر حمایت ها در داخل شهرستان انجام شود ظرف چند هفته آینده پروژه ساخت دانشگاه آزاد زرین دشت شروع  می شود.

 ناجی در پایان با اشاره به حمایت های قبلی  انصاری نماینده مردم زرین دشت و داراب  از واحد زرین دشت و همچنین تلاش های فراوان  وی برای نگه داشتن رشته پرستاری در دانشگاه آزاد واحد داراب، خواستار حمایت و توجه بیشتر نماینده مردم در مجلس به این پروژه مهم زرین دشت شد.

 کسانی که از توسعه همه جانبه شهرستان و لزوم کنار گذاشتن اختلافات مخرب دم می زنند این روزها، چوب لجبازی لای چرخ توسعه و پیشرفت آموزشی زرین دشت گذاشته اند که این رفتارها از دید مردم پنهان نمی ماند.

آنچه که در این موضوع اهمیت دارد اتحاد و همگرایی مردم و مدیران است که همانا در شرایط کنونی مهمترین فاکتور برای پیشرفت این شهرستان محروم است.

ما امیدواریم، شما چطور...؟!

منبع:  زر نوشت

نظرات بینندگان