کد خبر: ۹۶۳۷۹
تاریخ انتشار: ۰۸:۵۷ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۵

دوچرخه سوار خنجی پیام صلح و دوستی ایران را به کشورها رساند

مازیار ترک نژاد دوچرخه سوار خنجی پس از گذر از کشورهای ارمنستان، گرجستان و ترکیه، با هدف رساندن پیام صلح و دوستی به زادگاهش در شهرستان خنج بازگشت.

به گزارش شیرازه مازیار ترک نژاد دوچرخه سوار خنجی پس از گذر از کشورهای ارمنستان، گرجستان و ترکیه، به زادگاهش در شهرستان خنج بازگشت.

ترک نژاد در این خصوص در گفتگو با خنج کهن، گفت: هدفم در این سفر، رساندن پیام صلح جهانی، ترویج ورزش دوچرخه سواری و تبلیغ آن به جوانان و همچنین آشنایی با فرهنگ و رسوم کشورهای همسایه بود.






وی افزود: در این سفر به همراه دو دوچرخه سوار از شهرهای اوز و مشهد، 1560 کیلومتر مسافت را رکاب زدیم که 34 روز طول کشید.

این دوچرخه سوار خنجی درباره استقبال مردم کشورهای میزبان گفت: استقبال مردم کشورهای ارمنستان، گرجستان و ترکیه بسیار خوب بود و واقعاً مهربان و خونگرم بودند، در هر روستا و منطقه ای که می رسیدیم، مردم و بزرگان آنجا می آمدند و ضمن پذیرایی، مکان های تفریحی به ما معرفی می کردند، مهربانی آنها به حدی بود که چندین مرتبه برای خوردن شام و استراحت، در منازل شخصی آنها بودیم.

ترک نژاد در ادامه به بیان خاطراتی از این سفر پرداخت و گفت: در واقع تمام لحظات این سفر برایم خاطره بود اما یکی از شیرین ترین لحظات زمانی بود که در شهر باتومی گرجستان بودیم، حوالی ساعت 5 عصر در یکی از میدان های این شهر جهت پیدا کردن کمپ اسکان ایستاده بودیم که در همین حین، یکی از اهالی ما را صدا زد و به منزل خود دعوت کرد و با اصرار فراوان برایمان شام آورد و حتی مکان خواب نیز فراهم نمود.






وی به خاطره دیگری از سفر اشاره نمود و گفت: در یکی از روستاهای کشور ارمنستان بودیم که فردی آمد و گفت که اهل روسیه بوده و خبرنگار است، او ما را به منزلش دعوت کرد و از ما پذیرایی نمود، در آنجا با صحنه جالبی روبرو شدیم؛ متوجه شدیم همسر این فرد، در تهران دارای دوست و رفیقی است و همچنین این خانواده علاقه زیادی به موسیقی و خوانندگان ایرانی داشتند و این موضوع برای ما بسیار جالب بود.

این دوچرخه سوار خنجی در خصوص استقبال مردم خنج نیز گفت: با اینکه سفرم شخصی بوده و واقعاً توقعی نداشتم اما شاهد استقبال جمعی از مردم، دوستانم و همچنین برخی مسئولان بودم که از همه آنها ممنونم. البته اگر تعداد بیشتری از دوچرخه سواران خنجی با نظم خاصی و به طور هماهنگ به چند کیلومتری خنج می آمدند و با هم به شهر می آمدیم، جلوه مناسب تری پیدا می کرد.

گفتنی است، این سفر نخستین تجربه مازیار ترک نژاد بود و قرار است در آینده با دوچرخه سفری به کشورهای شرق آسیا نظیر چین، هند و مالزی داشته باشد.












منبع : خنج کهن
نظرات بینندگان