کد خبر: ۹۷۰۱۷
تاریخ انتشار: ۱۲:۵۱ - ۰۶ مهر ۱۳۹۵
آینده سازان را در یابید؛

ورود دلالان سیاسی به عرصه تعلیم و تربیت سروستان ممنوع

مقابله با آفت سیاست زدگی براساس شاخصه های انقلابی گری و بصیرت افزایی در این عرصه، وظیفه جامعه بزرگ فرهنگیان سروستان است.

به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، آموزش و پرورش به عنوان یکی از ارکان مهم جامعه و یکی از مقدس ترین نهادهای علمی، فرهنگی و تربیتی از ابتدا تاکنون در راستای تربیت و پرورش نسل آینده ساز کشور همواره مورد توجه بوده و هست.

آنچه مشخص است؛ جوامع موفق و پیشرفته بیشترین سرمایه گذاری خود را به این مجموعه مهم و اساسی اختصاص داده و از این طریق بیشترین بهره ها برده اند.

قطعا هرگونه بی توجهی و یا کم توجهی به این نهاد ارزشمند، انسان ساز و آینده ساز از هر زاویه ای، منجر به خسارات عظیمی در سراسر جامعه خواهد شد.

حل مشکلات و دغدغه های فرهنگیان، ارتقای وضعیت فضاهای آموزشی، تامین نیازهای علمی، فکری و روحی دانش آموزان، همه و همه در موفقیت روزافزون کشور امری لازم و ضروری است.

و اما بعد..

اگر نگاهی دقیق به وضعیت آموزش و پرورش در شهرستان سروستان داشته باشیم  دو نکته به وضوح قابل مشاهده و قابل تامل است؛ یکی انجام وظیفه فرهنگیانی که  با بی توجهی به مشکلات و همچنین سیاست زدگی های موجود با تمام قوا مشغول انجام وظیفه بوده و موفقیت های موجود این مجموعه بزرگ علمی، فرهنگی و تربیتی، مرهون تلاش، ایثار و دلسوزی های این جماعت فرهیخته می باشد که این مساله سال هاست ادامه داشته و دارد.

اما نکته دوم؛ دست های پشت پرده ای است که طی 10 سال اخیر سعی داشته و دارند تا با سیاسی کاری و ایجاد سرگرمی های گوناگون علاوه بر سوء استفاده از ظرفیت ها و پتانسیل های موجود این مجموعه بزرگ فرهنگی و آموزشی در راستای رسیدن به غرایض و مسایل سیاسی خویش، آموزش و پرورش را در وضعیت ضعیف قرار داده تا علاوه بر بی انگیزه کردن اکثریت کسانی که عاشقانه، مشغول خدمت در این عرصه هستند موجبات پرورش نسلی کم سواد و بی بصیرت را فراهم آورند.

این نکته را می توان در مسائل حزبی و انتخاباتی به ویژه در دو عرصه انتخابات مجلس و ریاست جمهوری به خوبی مشاهده کرد و در این بین، افراد سیاسی کار و دلال صفت که غالبا در خارج از این مجموعه حضور دارند در هر یک از مواقع ضروری و حساس نظام مقدس جمهوری اسلامی(انتخابات) به یکباره و پس از مدت ها غیبت، حاضر شده و تلاش دارند از طریق این نهاد بزرگ فرهنگی به خواسته های خود برسند.

باتوجه به عرایض فوق و همچنین با عنایت به شرایط امروز سروستان که متاسفانه ریشه بی تفاوتی و عدم انسجام عمومی از یک سو و مهاجرت نخبگان آن به مرکز استان از سوی دیگر، روز به  روز در حال گسترش می باشد از جامعه بزرگ فرهنگیان این دیار انتظار می رود همچون گذشته و با هوشیاری کامل با توجه به رسالت معلمی خویش، بیش از این اجازه دست درازی سیاسی کاران فرصت طلب به ظرفیت های عظیم این نهاد مقدس را نداده و با روشنگری و بصیرت افزایی علاوه بر کوتاه کردن دست های طماع و فریبکار، فضایی آرام و مطمئن در جهت گسترش تحصیل و تهذیب نسل آینده ساز ایران اسلامی عزیز را فراهم آورند.

بی گمان آسیب ها و چالش های  هر گونه بی تفاوتی و کم توجهی به این مقوله مهم و اساسی بیشتر متوجه کسانی خواهد بود که رسالت آنها  هدایت گری است.



نظرات بینندگان