کد خبر: ۹۷۱۰۸
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۷ - ۰۷ مهر ۱۳۹۵
رئیس آتش نشانی و ایمنی شهرداری مُهـر:

در مُهـر قادر هستیم کمتر از پنج دقیقه در صحنه حاضر و انجام‌وظیفه کنیم

رئیس آتش نشانی و ایمنی شهرداری مُهـر گفت: ازنظر تجهیزات کمبودی نداریم و در مُهـر قادر هستیم کمتر از پنج دقیقه در صحنه حاضر و انجام‌وظیفه کنیم.

به گزارش به گزارش شیرازه  به نقل از  عصر مُهـر، محسن حسن‌زاده رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهر در گفت‌وگوی اختصاصی به خبرنگار ما گفت: سه سال است که به‌عنوان آتش‌نشان در حال انجام‌وظیفه هستم و شهرداری مهر در سال‌های اخیر با تجهیز دستگاه‌ها و خودروهای ایمنی جهش خوبی به‌سوی ارتقای خدمات ایمنی و آتش‌نشانی داشته است.

وی ادامه داد: مأموریت و حوزه خدمات‌دهی ما در تمام شهرستان است و به‌طور میانگین سه روز یک حادثه و یا آتش‌سوزی دارا هستیم در محدوده مأموریتی است با هماهنگی مسئولین مربوطه حضور خواهیم یافت.



حسن‌زاده افزود: بیشترین مشکل ما افرادی هستند که در زمان حادثه راه را بر ماشین‌های خدمات رسان خصوصاً آتش‌نشانی مسدود می‌کنند که انتظار داریم این افراد در مواقعی که خودروهای آتش‌نشان و خدمات ایمنی را مشاهده می‌کنند راه را برای این خودروها باز و اجازه بدهند که این خودروها در سریع‌ترین زمان به محل حادثه اعزام شوند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم پایین بودن کابل‌های برق در خیابان‌های اصلی و فرعی شهر است که در زمان حرکت سرعت ما را بسیار کند می‌کنند و می‌بایست در چندین مرحله جهت رد کردن کابل‌های برق کاملاً توقف کنیم و نیروی آتش‌نشان برای جدا و یا رد کردن این کابل‌ها بر روی خودروهای آتش‌نشانی بروند که این مشکلات وقت بسیار زیادی از نیروهای آتش‌نشان گرفته می‌شود و نمی‌توانیم در آن زمانی که پیش‌بینی لازم را کرده‌ایم بر سر صحنه و یا محل اتفاء حریق حاضر شویم.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهر خاطر نشان کرد: بعضی مکان‌ها شده که توقف می‌کنیم برای انجام وظایف، می‌بینیم که خودروهای شخصی ماشین‌های امدادی و مخصوص آتش‌نشانی را محدود کرده‌اند و در زمان خروج از محل نمی‌توانیم خودروی آتش‌نشانی را خارج کنیم که به‌خودی‌خود این کار نیز وقت بسیاری از ما را گرفته خواهد شد.



وی ادامه داد: در زمان و مکان‌هایی که تصادفات جاده‌ای رخ می‌دهد از شهروندان عزیز می‌خواهیم که صحنه تصادف را برای نیروهای امدادی اورژانس و آتش‌نشان‌ها باز بگذارند تا بتوانیم به نحو احسنت وظایف خود را به‌خوبی انجام دهیم و اگر در این زمان‌ها شهروندان صحنه را خلوت نکنند به ما نیروهای امدادی کمکی نخواهند کرد بلکه مانع سرعت عمل ما نیز خواهند شد.

حسن زاده تفزود: در مرکز شهر قادر هستیم کمتر از پنج دقیقه سر صحنه حاضر شویم و انجام‌وظیفه کنیم.

رئیس آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری مهر گفت: ازنظر تجهیزات کمبودی نداریم و در حال حاضر یک سری وسایل و دستگاه‌های جدیدی خریداری‌شده است که امیدواریم چند روز آینده این وسایل به این مجموعه اضافه شود

این مسئول در ادامه گفت:  خواهشمندیم از مردم در زمان تماس و اعلام اطفاء حریق در تصادفات آدرس دقیق اعلام نمایند که بتوانیم در اولین دقایق در آن مکان حضور پیدا کنیم.



وی در پایان خاطر نشان کرد: در این مدت تنها مهد و پیش‌دبستانی قائم مهر و یک نوبت هم برای آموزش‌وپرورش آموزش اتفاء حریق برگزار کردیم و آمادگی کامل داریم در این خصوص که اگر سازمان و یا نهادی بخواهند برای آن‌ها آموزش اطفاء حریق را برگزار کنیم، جای تقدیر و تشکر دارد که از علامه شهردار مهر بابت اقدامات مطلوبی که در راستای سیستم عملیاتی و سیستم حفاظت فردی کارکنان صورت گرفته است.



برچسب ها: مهر ، آتش نشانی ، شهرداری
نظرات بینندگان