کد خبر: ۹۷۴۹۸
تاریخ انتشار: ۱۰:۵۶ - ۱۲ مهر ۱۳۹۵

برگزاری باشکوه مراسم سوگواری اباعبدالله الحسین(ع) در سروستان

دبیر شورای مرکزی هیئآت مذهبی سروستان از برگزاری باشکوه ترین مراسم سوگواری آقا اباعبدالله الحسین(ع) در این شهرستان خبر داد.

به گزارش شیرازه به نقل از سروستان ما، حجت الاسلام مجید زارع پور، مسئول نمایندگی تبلیغات اسلامی سروستان در جلسه هماهنگی هیئآت مذهبی این شهرستان که در سالن اجتماعات فرمانداری سروستان برگزار شد اظهار داشت: عشق و ارادت مردم سروستان به ساحت مقدس حضرت اباعدبالله الحسین(ع) ستودنی و غیرقابل وصف است.

وی در ادامه این مطلب افزود: سال گذشته  و در طول ماه محرم و صفر بیش از 700 برنامه سوگواری در سراسر  شهرستان سروستان توسط مردم بصیر، ولایتمدار و دلباخته اهل بیت پیامبر(ص) انجام شده که این آمار فوق العاده نشان از فرهنگی غنی و بالای مردم این خطه از ایران اسلامی دارد.

حجت الاسلام زارع پور در بخش دیگری از سخنان خویش ضمن تاکید بر حفظ شعائر اسلامی در ایام سوگواری به ویژه جلوگیری از ورود خرافات به مجالس و برنامه های عزاداری تصریح کرد: باید تلاش کرد تا در راستای عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی که از جمله مطالبات مقام معظم رهبری است طوری عمل شود تا هیچ گونه اسرافی به ویژه در مبحث نذورات  خوراکی و سایر هزینه های جاری هیئآت مذهبی صورت نگیرد.

در ادامه این جلسه امام جمعه سروستان در سخنانی کوتاه ضمن بیان روایاتی از ائمه معصومین درخصوص اهمیت برپایی مجالس سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) تصریح کرد: باید تلاش کرد تا نحوه مراسم سوگواری امام حسین(ع) خدای ناکرده موجب سلب آسایش دیگران نشود .

وی در ادامه این مطلب تاکید کرد: دقت و توجه به اشعار و نوحه هایی که توسط مداحان و ذاکران اهل بیت(علیهم السلام) خوانده می شود باید به گونه ای باشد که موجب تقویت فلسفه قیام امام حسین(ع) که همان امر به معروف و نهی از منکر است، شود.

سید علاءالدین کراماتی، سرپرست فرمانداری سروستان نیز ضمن تجلیل از فعالیت های صورت گرفته توسط هیئآت مذهبی این شهرستان، برپایی باشکوه مراسم سوگواری امام حسین(ع) در سروستان را نشان از اوج بصیرت عاشورایی مردمان این دیار عنوان کرد و افزود:تبیین فلسفه قیام امام حسین(ع) و آمیخته شدن شعور و شور حسینی منجر به عزت و اقتدار روزافزون فرهنگ تشیع خواهد شد.

سرهنگ دوم پاسدار غلامعلی احمدی، فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان نیز در این جلسه معنوی ضمن تقدیر از برگزار کنندگان مراسم عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خواستار توجه بیش از پیش عموم مردم به فریضه مهم و الهی امر به معروف و نهی از منکر شد و اعلام کرد: به فضل الهی سیزدهم محرم امسال شاهد تجمع بزرگ عاشورائیان سروستانی با موضوع امر به معروف و نهی از منکر خواهیم بود که از همین جا از عموم مردم بصیر، ولایتمدار و شهید پرور سروستان جهت شرکت در این مراسم دعوت می کنیم.

وی همچنین افزود: راه اندازی موکب امام حسین(ع) در مسیر پیاده روی اربعین از جمله افتخارات مردم  ولایتمدار فارس در این مراسم می باشد که از ارادتمندان و دلباختگان مکتب سرخ حسینی(ع) تقاضا داریم نذورات خود را به دفتر این موکب واقع در ناحیه مقاومت بسیج سپاه سروستان تحویل نمایند.

حجت الاسلام حسینی؛ رئیس ستاد اقامه نماز این شهرستان با اشاره به اهمیت نماز جماعت ظهر عاشورا تاکید کرد: هیئت های محترم عزاداری طوری برنامه ریزی نمایند تا نماز جماعت ظهر عاشورا که نسبت به آن خیلی تاکید شده در اول وقت و به صورت فراگیر اقامه شود.

تاکید بر پوشش تصویری مراسم سوگواری محرم از طریق صدا و سیما و همچنین تاکید بر وحدت و انسجام بیش از پیش هیئآت مذهبی سروستان در راستای هرچه باشکوه تر برگزار شدن مراسم سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع)  و یارانش در این شهرستان از دیگر خواسته های حاضران در این جلسه بود.


برچسب ها: حسین ، محرم ، صفر
نظرات بینندگان