کد خبر: ۹۷۶۵۶
تاریخ انتشار: ۱۰:۰۴ - ۱۴ مهر ۱۳۹۵
رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان خبرداد :

اعزام 100 مبلغ به نقاط مختلف شهرستان سپیدان

رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان گفت: بیش از100نفر مبلغ دینی به مناسبت ایام محرم وصفر به مناطق مختلف شهرستان سپیدان اعزام شدند.

به گزارش شیرازه به نقل از مارگون حجت الاسلام عبدالعظیم ارودا رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در گفتگو با خبرنگار ما گفت: به مناسبت دهه اول محرم 100 مبلغ دینی به مناطق شهری و روستایی سه بخش مرکزی ، همایجان و بیضا از توابع شهرستان سپیدان اعزام شدند.

وی افزود: این مبلغین  با هدف تبلیغ اهداف قیام امام حسین(ع) و نیز پاسخگویی به سوالات شرعی و اعتقادی مردم ، اقامه نمازجماعت و برگزاری کلاسهای قرآن و احکام در شهرستان مستقر شده اند..

حجت الاسلام  ارودا  تصریح کرد: روحانیون اعزام شده شامل روحانیان اعزامی از دفتر تبلیغات اسلامی و حوزه علمیه قم، اداره اوقاف، روحانیان طرح هجرت و بومی می باشند.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان به نقش روحانیون در تبلیغ مسائل دینی و اعتقادی اشاره کرد و گفت: ماه محرم فرصت خوبی برای تبلیغ و ترویج دین توسط روحانیون  بوده و باید در این ماه اهداف و آرمان های قیام امام حسین(ع) را بیان کنند.

حجت الاسلام ارودا افزود: روحانیون در ماه محرم در سخنرانی های خود به بررسی ابعاد مختلف هدف قیام پرداخته و جوانان را با آرمان های امام حسین(ع) و مکتب اهل بیت عصمت و طهارت آشنا کنند.

وی با بیان اینکه در ماه محرم و صفر زیباترین جلوه های دین به نمایش گذاشته می شود گفت: این زیبایی ها همچنان که از دیر باز در سنت و فرهنگ ما بوده باید به شکل های زیباتر و قابل فهم در مجالس امام حسین(ع)   به جوانان و نوجوانان منتقل شود.

 رئیس اداره تبلیغات اسلامی شهرستان سپیدان افزود: اقامه نماز جماعت، ترویج دین مبین اسلام، بیان مسائل اعتقادی، اجتماعی و سیاسی و پاسخ به شبهات دین، پاسخگویی به سوالات شرعی و ذکر فلسفه قیام امام حسین (ع) از مهم ترین برنامه های روحانیون اعزامی به مناطق مختلف شهرستان سپیدان است.

وی هدف از اعزام مبلغین در ماه محرم را تبیین قیام عاشورا برای مردم عنوان کرد و گفت علاوه بر شور حسینی شعور حسینی  نیز باید در بین مردم رواج پیدا کند. روحانیون با منابر قوی و موثر خود بتوانند در راستای جذب جوانان به مساجد بکوشند.

وی همچنین با اشاره به لزوم توجه به مداحی با اخلاص توسط مداحان اهل بیت بیان کرد: گام اول و مهم در مداحی اخلاص است.

رئیس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان در پایان یادآور شد: معلومات یک مداح نیز هر چقدر بیشتر باشد می تواند یک واقعه را دقیق‌تر و بهتر مطرح و بیان کند بنابراین باید کاری کنیم که این سرمایه اجتماعی به هدر نرود.

در پایان رییس اداره تبلیغات اسلامی سپیدان از همکاری و همیاری بخشداران ، شوراهای اسلامی و دهیاران در اسکان و میزبانی از مبلغین تقدیر و تشکر کرد.


برچسب ها: اردوا ، تبلیغات
نظرات بینندگان