کد خبر: ۹۷۸۲۳
تاریخ انتشار: ۱۱:۴۵ - ۱۶ مهر ۱۳۹۵
معاون فرمانداری فراشبند:

چاه های مجاز کشاورزی فراشبند برقی می شوند

معاون فرمانداری فراشبند گفت: به جهت بهبود اقتصاد کشاورزی، بهبود بهداشت محیط با حذف پمپ های دیزلی، مدیریت مصرف آب و انرژی، کاهش آلاینده های زیست محیطی چاه های مجاز کشاورزی فراشبند برقی خواهند شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نخل بیدار روح اله مزارعی معاونت فرمانداری فراشبند در گفت وگویی بیان داشت :برقی کردن چاه های کشاورزی شهرستان فراشبند با پیگیری فرماندار و همکاران مجموعه فرمانداری و سرمایه گذار بخش خصوصی (جهاد نصر که مجری اصلی طرح وزارت نفت می باشد) در حال اجرا است.

وی افزود: در مرحله اول از این طرح کشوری ۳ منطقه از کشور که شامل دشت خرمایک فراشبند، دشت دهلران کرمانشاه و عباس آباد تهران انجام می شود.

معاونت فرمانداری فراشبند در ادامه گفت : همکاران ما در مجموعه فرمانداری با هماهنگی ادارات برق، جهاد کشاورزی، منابع طبیعی، امور آب، پخش فراورده های نفتی و جهاد نصر، کارگروه برقی کردن چاه های کشاورزی را تشکیل و پس از برگزاری بیش از ۷ جلسه درخواستهای متقاضیان برقی کردن چاه های کشاورزی بررسی و مسیر جهت اجرایی کردن طرح هموار گردید. از نکات قابل توجه این طرح انتخاب منطقه فراشبند در استان فارس و یکی از ۳ منطقه کشور با پیگیری مدیریت شهرستان که کمک زیادی به کشاورزان انجام خواهد شد.

 مزارعی تصریح کرد: محاسن کلی این طرح بهبود اقتصاد کشاورزی، بهبود بهداشت محیط با حذف پمپ های دیزلی، مدیریت مصرف آب و انرژی، کاهش آلاینده های زیست محیطی خواهد بود. به طور مثال میانگین برق مورد نیاز برای پمپ های کشاورزی بر اساس مساحت زیر کشت که در پروانه چاه مشخص گردیده بین ۲۰ تا ۴۵ کیلووات می باشد، چاهی که ۲۰ کیلووات برق نیاز دارد میانگین سهمیه سوخت آن ۱۵۶۰ لیتر گازوئیل می باشد که کمکی که به کشاورز به صورت بلاعوض در این طرح خواهد شد میانگین ۵ سال ما به التفاوت قیمت سوخت دولتی با آزاد می باشد که به نرخ روز برای مجموع ۵ سال چیزی معادل ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار  تومان خواهد بود.

وی افزود: هزینه برقی کردن چاه ۲۴ میلیون برای ۲۰ کیلووات زیر خطوط شبکه انتقال می باشد که از مبلغ ۲۴  میلیون ۲۳ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان از طرف شرکت جهاد نصر پرداخت خواهد شد و هرچه مقدار کیلو وات بالاتر رود  مبلغ بیشتری به طرح تعلق خواهد گرفت.

معاون فرمانداری فراشبند در پایان از کشاورزان خواست با توجه به انتخاب شدن منطقه فراشبند و محدود بودن زمان طرح نسبت به مشارکت و همکاری در این طرح اقدام نموده و این فرصت را غنیمت شمارند.

 

 


برچسب ها: معاونت ، برقی ، کشاورزی ، چاه
نظرات بینندگان