کد خبر: ۹۷۸۸۱
تاریخ انتشار: ۱۰:۱۴ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
فرمانده نیروی انتظامی سپیدان:

پلیس برای تامین امنیت عزاداران حسینی در آماده باش کامل است

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان از آماده‌‌باش نیروی انتظامی در ایام عزاداری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) خبر داد و گفت:‌ مجوعه خدوم نیروی انتظامی شهرستان از شب اول محرم تا پایان عزادری ها تمهیدات کاملی برای امنیت و آرامش عزاداران حسینی و هیئتهای مذهبی تدارک دیده است.
به گزارش شیرازه، سرهنگ محمدی فرمانده نیروی انتظامی سپیدان در گفت‌وگو با خبرنگار ما برای هر چه بهتر برگزار شدن مراسم عزاداری حضرت امام حسین(ع) در محرم امسال اظهار کرد: تمهیدات بسیار خوبی برای بحث ترافیکی و انتظامی عزاداران حسینی اندیشیده شده و تمامی پیش‌بینیهای لازم به‌منظور کنترل نقاط ترافیکی انجام گرفته است.

به گفته وی تمامی سعی و تلاش نیروی انتظامی شهرستان سپیدان در راستای ایجاد امنیت و آرامش برای هیئتهای مذهبی و عزاداران حسینی است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان خاطرنشان کرد: امیدواریم بتوانیم مباحث ترافیکی و به‌ویژه رفت و آمد هیئتها  و دسته‌های عزاداری را تسهیل کنیم و در این زمینه نیز نیازمند همکاری و همراهی هیئتهای مذهبی هستیم که البته جلسات مناسبی را با هیاتها داشته‌ایم تا روان‌سازی ترافیک و نظم‌بخشی به‌طور کامل انجام پذیرد.

محمدی با بیان اینکه  ساعت شروع و پایان دسته‌های عزاداری را اداره تبلیغات وشورای فرهنگی شهرستان تعیین می‌کند، گفت: پلیس شهرستان از شامگاه اول محرم‌الحرام در آماده‌باش کامل خواهد بود و تامین امنیت، نظم و آرامش دسته‌های عزاداری و عزادران حسینی در خیابانها و معابر شهرستان را دنبال خواهد کرد.

وی افزود: گشتهای نیروی انتظامی در  ایام عزاداری ماه محرم‌الحرام و دهه نخست عزارداریها در آماده‌باش کامل خواهد بود و  افزایش می‌یابد البته حضور گشتهای انتظامی در شبهای تاسوعا و عاشورای حسینی در محلات و کنار عزارداران محسوس‌تر خواهد شد.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان تاکید کرد: تمامی پیش‌بینیهای لازم برای دسته‌های عزارداری و ترافیک اندیشیده شده و نیروی انتظامی در کنار عزاداران حسینی خواهد بود.

وی گفت: نیروی انتظامی یک نیروی دینی و ولایی و در خدمت هیئت های مذهبی است و قبل از ورود به ماه محرم نیز جلسات و نشست های خوبی برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم های عزاداری ابا عبدالله الحسین (ع) در دهه اول ماه محرم با هیئت های مذهبی برگزار کردیم و تا کنون هیچ حادثه خاصی در شهرستان نداشتیم.

محمدی افزود:به حمد اله امسال مراسم های عزاداری مردم ولایتمدار شهرستان سپیدان در سوگ فرزند پیامبر (ص) با عظمت و یک انضباط و آرامش بهتری نسبت به سال های قبل در حال برگزاری است.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان در ایام دهه اول ماه محرم را دردو بخش انتظام بخشی و امور ترافیکی عنوان کرد و اظهار داشت: نیروهای انتظامی شهرستان در طول هفته ناجا در حال آماده باش 100 درصدی در خدمت هیئت های عزاداری و عموم مردم عزیز شهرستان سپیدان هستند و امیدواریم مراسم های امسال با شکوه هرچه بهتر برگزار شود.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان در خصوص همکاری هیئت های مذهبی با پلیس گفت: امسال یک کار خوبی از سوی هیئت ها صورت گرفت و هر هیئتی چند نفر را به عنوان انتظامات وهمیارپلیس معرفی کردند که این افراد با همکاری ماموران ما وظیفه نظم و امنیت و روانسازی ترافیک در زمان عبور دستجات عزاداری در سطح شهر را برعهده دارند.

سرهنگ محمدی به شهروندان و عزاداران حسینی توصیه کرد: در هنگامی که دستجات عزاداری در خیابان های سطح شهر عبور می کنند با ماموران پلیس همکاری لازم را به عمل آورند و هرگونه موارد مشکوک ، انتقاد و پیشنهاد را از طریق شماره تلفن 110 به پلیس اعلام نمایند.

فرمانده نیروی انتظامی شهرستان سپیدان در خصوص تعیین ساعت خاصی برای پایان مراسم های عزاداری در طول شب به خبرنگار ما گفت: ساعت خاصی برای این گونه مراسم ها تعیین نشده اما به همه هیئت های مذهبی در جلساتی که داشتیم توصیه کردیم که مراسم های خود را طوری تنظیم کنند که در ساعات پایانی و نیمه های شب باعث اذیت و آزار مردم، افراد کهنسال و بیماران نشود.


منبع: مارگون
نظرات بینندگان