کد خبر: ۹۷۹۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴:۳۱ - ۱۷ مهر ۱۳۹۵
همزمان با سراسر کشور؛

همایش «احلی من العسل» در شیراز برگزار شد

همایش "احلی من العسل" که در قالب طرح سوگواری بصیرت عاشورایی برگزار شد، با سخنرانی مذهبی، عزاداری و مداحی دانش آموزان همراه بود.

به گزارش شیرازه، تجمع بزرگ نوجوانان عاشورایی تحت عنوان همایش «احلی من العسل» در روز ششم محرم الحرام که منتسب به حضرت قاسم ابن الحسن(ع) است برگزار شد.

 این همایش به همت اداره اوقاف امروز 17مهرماه مصادف با 6 محرم الحرام رأس ساعت 10 صبح همزمان با سراسر کشور با نوای «لبیک یا حسین و هیهات من الذله» دانش آموزان در قدمگاه حضرت عباس (ع) واقع در خیابان قدمگاه برگزار شد.

حضرت قاسم (علیه السلام) با اینکه در دشت کربلا همچون نگینی در محاصره مخالفان و دشمنان دیانت قرارگرفت اما با اراده ای آهنین و لبهای تشنه و بدن زخم خورده ایستاد و شهادت را با آغوش پذیرفت تا زیر باز ذلت و ستم نرود و کشته شدن با عزت را از حلاوت شیرینترین طعام، یعنی عسل، برتر دانست.

از اهداف برگزاری این همایش ترویج روحیه استکبار ستیزی در جوانان و نوجوانان، آشنایی نسل جوان با زندگینامه و حماسه آفرینی شهدای جوان کربلا و شهدای دانش آموز وترویج و نهادینه سازی فرهنگ ولایت مداری  است.

به گزارش شیرازه، «احلی من العسل» جمله تاریخی حضرت قاسم بن الحسن (علیه السلام) در روز عاشورا هنگام رفتن به میدان جنگ بود که خطاب به امام حسین (علیه السلام) فرمود: کشته شدن من در راه خدا از عسل برایم شیرین تر است.

نظرات بینندگان