کد خبر: ۹۸۱۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷:۵۶ - ۲۰ مهر ۱۳۹۵
کارشناس فضای مجازی کشور در دانشگاه پیام نور نی ریز گفت:

فضای مجازی محیط زیست افراد شده است

همایش امر به معروف و نهی از منکر در بستر فضای مجازی با حضور کارشناس فضای مجازی کشور، دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و و استقبال گرم دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان، در دانشگاه پیام نور نی ریز برگزار گردید.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ همایش امر به معروف و نهی از منکر در بستر فضای مجازی با حضور روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی کشور در دانشگاه پیام نور نی ریز برگزار شد.


 همایش امر به معروف و نهی از منکر در بستر  فضای مجازی با همکاری ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و سخنرانی روح الله مومن نسب کارشناس فضای مجازی کشور، دبیر و اعضای ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان و  و استقبال گرم دانشجویان، اساتید و کارکنان دانشگاهها و مراکز آموزش عالی شهرستان،  در سالن اجتماعات دانشگاه پیام نور نی ریز  برگزار شد .


در این همایش، ابتدا صداقت ریاست دانشگاه پیام نور نی ریز ضمن عرض تسلیت ماه محرم ، فلسفه قیام امام حسین(ع) را مبارزه با ظلم و احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر دانست و افزود همه ما وظیفه داریم ، جهت احیای این فریضه مهم هم در فضای حقیقی و مجازی تلاش کنیم و به شیوه ای عمل کنیم که خروجی آن منجر به محبت و مهربانی گردد.


صداقت، با توجه به این مطلب که فضای مجازی و شبکه های اجتماعی بخشی از ساعات روزمره ما انسانها را به خود اختصاص داده و بسته به نحوه استفاده ما می تواند یک فرصت یا یک تهدید محسوب شود و ما وظیفه داریم با تولید محتوای مناسب با جامعه هدف خود بهترین استفاده را از این فضا داشته باشیم.


در ادامه مومن نسب، کارشناس فضای مجازی ضمن تعریف فضای مجازی که فضای مجازی چیست و در گذشته، حال و آینده چه نقشی دارد افزود: افراد در دو بعد زندگی می کنند بعد مجازی و بعد حقیقی و طبق فرمایشات مقام معظم رهبری،  امروزه  فضای مجازی چند برابر فضای حقیقی شده است و برخی در این فضا زندگی می کنند و برخی در این فضا نفس می کشند و فضای مجازی محیط زیست افراد شده است  . متاسفانه امروز اطلاعات گوشی افراد از اطلاعات خود فرد نسبت به خودش بیشتر است و گوشی موبایل فرد را بیشتر از خودش می شناسد.


کارشناس فضای مجازی کشور اظهار داشت: شبکه های مجازی رایگان نیستند و فقط استفاده از انها آزاد هست و به طور مستقیم ما مبلغی پرداخت نمی کنیم و آنها از طریق فروش اطلاعات ما به ثروتمند ترین شرکتها تبدیل شده اند و از این راه درامد کلانی کسب می کنند .


کارشناس فضای مجازی کشور ،  با بیان اینکه علم خوب است و ما علم و تکنولوژی بد نداریم و علم حاصل تجربه گذشتگان هست و از مجموعه علوم تکنولوژی بدست می اید و برای ما مهم این است که از تکنولوژی به درستی استفاده کنیم و خودمان صاحب تکنولوژی باشیم اظهار داشت:  استفاده زیاد از فضای مجازی اعتیاد اور هست و بیش از پانزده دقیقه در روز را به این کار اختصاص ندهیم و بسیار مراقب باشیم که اطلاعات مهم و حیاتی خود و خانواده را در این فضا منتشر نکنیم که مشکل ساز خواهد شد.




نظرات بینندگان