کد خبر: ۹۸۲۵۸
تاریخ انتشار: ۱۶:۱۷ - ۲۳ مهر ۱۳۹۵
امام جمعه شهرستان نی ریز:

چرا صنعت ما خوب نباشد و کیفیت خوب به مردم ارائه ندهیم

امام جمعه نی ریز دگفت: چرا صنعت ما خوب نباشد و کیفیت خوب به مردم ارائه ندهیم و انتظار می رود تولید کنندگان ایرانی در جهت ارتقاء محصولات و افزایش تولید داخلی اهتمام ویژه ای داشته باشند .

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز  آیت الله سید محمد فقیه امام جمعه نی ریزدر خطبه های نماز جمعه این شهر در خصوص رسیدگی به امور مردم و رها نکردن جامعه به حال خود گفت : در قهوه خانه ها چه خبر است ؟ سرکشی کنید، مردم را رها نکنید؛ وقتی جامعه فاسد شد دودش به چشم همه ما می رود .

امام جمعه نی ریز ادامه داد : در ادارات به مردم توجه کنید و آن ها را تکریم کنید، کار و امورات مردم را راه بیاندازید و امروز، فردا نکنید و حقشان را ضایع و پایمال نکنید . آیا می خواهیم با پول پارتی و رشوه با مردم رفتار کنیم؟ و بدان تویی که این کار را انجام می دهی، فاسدی، خیانتکاری، ستمگری . به مردم توجه کنید و طبق قانون خدا رفتار کنید .

وی در خصوص دادخواهی مردم و مراحل رسیدگی به شکایات و حق هایی که ضایع می شود بیان کرد : هم به آیت الله شاهرودی هم آیت الله لاریجانی گفتم تعدادی از مردم هزینه خرید حتی تمبر و ثبت شکایات خود را ندارند، آیا نباید به شکایت آن ها رسیدگی شود ؟ این دسته از مردم باید به کی پناه ببرند و اگر مظلومی حقش ضایع شده و تنگ دست است نباید وکیلی از حق او دفاع کند ؟

آیت الله سید محمد فقیه گفت : در جهت تحقق خدمت رسانی به مردم ابتدا ادارات باید اصلاح شوند و اهل نماز، مسجد و جماعت باشند و از زندگی اشرافی گری و تجملاتی دوری بجویند .

وی ادامه داد : به نقل از فردی شنیدم که در دولت های بیگانه مردم صادقانه و و آزادانه مالیات های خود را پرداخت می کنند و حال ما نیاز به فرهنگ سازی داریم تا در این روند دروغ نگوییم، سند سازی نکنیم و به دولت و سازندگی جامعه خود کمک کنیم و وظیفه مان را به خوبی انجام بدهیم .

امام جمعه نی ریز در مورد روز شهادت امام زین العابدین (ع) اظهار داشت : ایشان امامی است که واقعه عاشورا را درک کرده، سر پدر را بالای نیزه دیده، پیکر شهدای کربلا را دیده، مجلس عبیدالله بن زیاد را دیده و صحبت کرده، با یزید زمان روبرو صحبت کرده ، حقایق دینی را بیان کردو راه پدر را ادامه داد و عزای سیدالشهدا(ع) را دنبال کرد و واقعه عاشورا را زنده نگه داشت و حال انتظار می رود برای این امام شجاع مراسم سوگراری در خور شأن ایشان برگزار شود .

وی ادامه داد : این امام بزرگوار فجایع بنی امیه را مطرح کرد و راه پدرش را زنده نگه داشت و در این مسیر زجرها کشید ولی دست از کار نکشید و بدانید که صحیفه سجادیه امام زین العابدین(ع) سرشار از عرفان حقیقی است و متأسفانه شاهد ان هستیم که تعدادی به دنبال عرفان های کاذب هستند .

سید محمد فقیه در مورد روز جهانی استاندارد گفت : به کیفیت کالاهای تولیدی دقت کنید و تولید کننده ها هم به کیفیت مناسب در تولیدات خود دقت ویژه داشته باشند .

وی ادامه داد : چرا صنعت ما خوب نباشد و کیفیت خوب به مردم ارائه ندهیم و انتظار می رود تولید کنندگان ایرانی در جهت ارتقاء محصولات و افزایش تولید داخلی اهتمام ویژه ای داشته باشند .

امام جمعه نی ریز دغدغه خود را در خصوص تربیت و توجه به فرزندان و دانش آموزان مصادف با روز پیوند اولیا و مربیان این گونه مطرح کرد : خانه و مدرسه توأم با هم باید در تربیت بچه ها و دانش آموزان همراه باشند و مدام به مدرسه و وضعیت فرزندانشان سرکشی کنید و اوضاع آن ها را دنبال کنید و مراقب اعمال و رفتار آن ها باشید .

وی ادامه داد : در دبستان و دبیرستان است که فرزندانمان آماده رفتن و ورود به جامعه و دانشگاه را پیدا می کنند و هنگامی که تحصیل و مدرسه می فرستید آن ها را رها نکنید و معلمان هم بدانند که درست برخورد کنند که رفتارشان در پرورش مناسب دانش آموزان تأثیر بسزایی دارد .

آیت الله فقیه با توجه به درپیش بودن روز جهانی غذا گفت : این روزها معلوم نیست چه چیزی به مردم می دهند، غذای سالم برای همه ماها لازم است . توجه داشته باشید که خوراکمان چگونه است، آیا بهداشتی می باشد ؟ و بدانید چه غذایی جسم، چه غذای روح هر دو باید سالم باشند .

وی در پایان در خصوص ورزش و تربیت بدنی که روز آن هم در پیش است، اظهار داشت : ورزش عبادته، وقتی تن سالم باشد، روح هم سالم می شود؛ امیرالمونین علی(ع) اسوه و الگوی ورزشکاران می باشد و همه ماها باید هم تقویت جسمی و هم تقویت روحی داشته باشیم و پهلوانی که دین ندارد فایده ای ندارد و در نظر داشته باشید که ورزش برای سلامتی خودتان است و آن را دنبال کنید .





برچسب ها: فقیه ، جمعه
نظرات بینندگان