کد خبر: ۹۸۶۷۵
تاریخ انتشار: ۰۹:۱۶ - ۲۹ مهر ۱۳۹۵
در چهارمین شورای فرهنگ عمومی شهرستان نی ریز مطرح شد:

طلاق در پی ازدواج ها سطحی

شصت و ششمین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان با حضور اعضاء و با موضوع آسیبهای اجتماعی(طلاق) در محل دفتر امام جمعه تشکیل شد.

به گزارش شیرازه به نقل از نبض نی ریز؛ شورای فرهنگ عمومی شهرستان نی ریز  با موضوع آسیب های اجتماعی در دفتر امام جمعه این شهر برگزار گردید.


در این جلسه ابتدا فاطمه قرایی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نی ریز گزارشی از جلسات گذشته شورا و مصوبات اجرایی ارائه نمود.

سپس محمد رضا امیری فرماندار با اشاره به استقبال مردم از آموزشهای تحکیم خانواده در برنامه های اخیر شهرستان به شناخت نیاز مردم و پاسخگویی ارگانهای ذی ربط تاکید کرد و از اعضای شورا خواست که کارگروهای تخصصی تشکیل شود که فقط کلیات و طرح مسائله نشود بلکه راهکارهای اساسی و کارشناسی شده ارائه دهد.


علوی وکیل دادگستری مهمان جلسه نیز به پیشگیری قبل از درمان پرداخت  و گفت؛ آسیب جامعه کنونی سرعت عمل  در بازه زمانی قبل از عقد است و تفکر غلط"در کار خیر حاجت هیچ استخاره نیست"،  که متاسفانه در این فرصت کوتاه فرصت لازم برای شناخت خانواده ها فراهم نمی شود و ازدواج سطحی صورت می گیرد و تجربه ثابت کرده است که زندگی دیگر قابل بازگشت نیست و بحث طلاق از طرف زوجین صورت می گیرد و ضربه سنگینی هم به خانواده ها و هم سیستم قضایی وارد می آورد که راهکار این آسیبها را  تغییر نگرش مردم و فرهنگ عمومی جامعه دانست .


سایر اعضاء جلسه نیز به تغییر سبک زندگی مردم و برگزاری همایشها و کارگاههای آموزشی توسط دستگاههای آموزش و پرورش، دانشگاهها و ناحیه مقاومت بسیج سپاه و روحانیت تاکید کردند.

و در پایان حضرت آیت الله فقیه رییس شورای فرهنگ عمومی به آموزه های دینی در امر ازدواج موفق اشاره نمودند و از اعضا خواستند که در جلسات بصورت کارشناسی و تخصصی به راهکارهای عملی و اجرایی پرداخته شود.


برچسب ها: نی ریز ، شورای شهر
نظرات بینندگان