کد خبر: ۹۸۷۶۰
تاریخ انتشار: ۱۵:۱۰ - ۳۰ مهر ۱۳۹۵

برگزاری جشن آغاز آموزش قرآن در مدارس سپیدان

به مناسبت آغاز آموزش قرآن پایه اول ابتدایی در شهرستان سپیدان، برای کلاس‌های پایه اول مدارس مراسم جشنی برگزار شد.

به گزارش شیرازه  به نقل از مارگون به مناسبت آغاز آموزش قرآن پایه اول ابتدایی در شهرستان سپیدان، مدرسه قرآنی شهید احمدی و با همکاری اداره آموزش و پرورش شهرستان برای کلاس‌های پایه اول مدارس مراسم جشنی برگزار کرد.

این برنامه با حضوربرخی ازمسئولان و همچنین تعدادی ازاولیای دانش‌آموزان اول ابتدایی در مدرسه قرآنی شهید احمدی در شهراردکان مرکز شهرستان سپیدان برگزار شد.

این برنامه با اجرای حاملان قرآن آغاز شد و همچنین قرآن توسط یکی از قاریان نوجوانان شهرستان قرائت شد. درادامه سعید مهبودی رئیس آموزش و پرورش سپیدان در این مراسم معنوی اظهار کرد: دانش آموزان بایستی بصورت شایسته در تمامی مراحل زندگانی خود قرآن را سرمشق زندگی خود قرار دهند، چرا که تمامی روشهای زندگی سالم در این کتاب آسمانی مهیا است و رسیدن به کمال انسانی با قرائت و تدّبر در این کتاب الهی و جاوید دست یافتنی است.

مهبودی با اشاره به روایتی از زندگانی امام علی‌(ع) به حق قرآن اذعان کرد که مسئولیت ما در قبال قرآن بسیار است و باید در این راه از تمام توان خود استفاده کنیم.

وی از تمامی دست‌اندکاران مدارس قرآنی و زحمتکشان عرصه تعلیم و ترویج قرآن کریم تشکر و قدردانی کرده و این نکته را یادآور شد که تمام مشکلات امروز خانواده‌ها مشکل دوری از قرآن است و اکثر مراجعات برای رفع مشکلات خانوادگی از سوی خانواده‌هایی است که در زندگی آن‌ها به قرآن و تعالیم دینی توجه بسزایی نمی‌شود.

مهبودی با اشاره به اهداف این طرح یادآورشد: با نظر به سیاست راهبردی وزارت آموزش و پرورش آموزش در توجه جدی به آموزش قرآن دانش آموزان از پایه اول و اینکه کتاب آسمانی قران مجید به عنوان مهمترین کتاب درسی باید مورد توجه همه دست اندرکاران بویژه معلمان و اولیا باشد، این طرح عملیاتی شده است تا با تکیه برآموزش های پایه و اصولی، فضاسازی قرآنی در سطح جامعه به شکل مطلوب انجام پذیرد.

 وی اظهار کرد: نهادینه کردن فرهنگ قرآنی، معرفی بلاغت و شیوایی کلام قرآن،آموزش آداب گوش دادن به قرآن وتفکر و تعمق در آیات قرآن از دیگراهداف آموزش قرآن دراین دوره است.
مهبودی گفت: به امید روزی هستیم که بتوانیم مطالبات مقام معظم رهبری در حوزه فرهنگ قرآن کریم را اجرا کنیم.

رئیس اداره آموزش وپرور ش سپیدان با بیان اینکه این کتاب به آموزش روخوانی آیه های کوتاه، ساده و مفاهیم قرآنی پرداخته است خاطر نشان کرد: قرآن کرامت و حرمت دارد؛ دانش آموزان پایه اول می توانند با یادگیری این کتاب آسمانی پایه دینی اعتقادی خود را استحکام بخشیده و در دیگر برهه حیات خود موفق تر عمل کنند.

در ادامه برنامه دکلمه‌ای از دانش‌آموز پایه دوم ابتدایی در ثنای امام رضا(ع) و پس از آن برنامه هم‌خوانی قرآن اجرا شد ودرپایان با اجرای سرود و قرائت دعای سلامتی و فرج امام زمان‌(عج) به پایان رسید.



برچسب ها: قران ، اموزش ، مارگون
نظرات بینندگان