کد خبر: ۹۸۸۶۱
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۱۱:۰۵ - ۰۱ آبان ۱۳۹۵

توزیع رایگان سیب‌زمینی و پیاز مازاد در سال انتخابات

رئیس سازمان مرکزی تعاون روستایی، از دریافت مجوز هیئت وزیران برای توزیع سیب‌زمینی و پیاز در صورت لزوم به محرومان خبر داد

توزیع رایگان سیب‌زمینی و پیاز مازاد در سال انتخاباتبه گزارش شیرازه به نقل از پسین جهرم آبان ماه سال گذشته بود که خبر دفن هزار و 700 تن سیب‌زمینی کشاورزان فسا و داراب رسانه‌ای شد؛ اتفاقی که علاوه بر حاشیه‌دار بودن آن، 620 میلیون تومان از پول بیت‌المال را به زیر خاک برد.


ماجرا از این قرار بود که مسئولان جهاد کشاورزی استان فارس برای تنظیم بازار اقدام به امحا کردن بیش از هزار و 700 تن سیب‌زمینی کردند

اما امسال در ماه‌های پایانی دولت یازدهم و با نزدیک شدن به زمان خرید تضمینی پیاز و سیب زمینی، هیئت وزیران مصوبه‌ای را به تصویب رسانده که براساس آن تعاون روستایی می‌تواند در صورت لزوم پیاز و سیب‌زمینی میان محرومان توزیع کند.

سال‌هاست فراوانی تولید پیاز و سیب‌زمینی تکرار می‌شود و وزارت جهاد کشاورزی به عنوان متولی تولید محصولات کشاورزی هرگز نتوانسته تدبیری اتخاذ کند تا تولید این دو محصول کنترل شده و به میزان مصرف سالانه باشد. هربار که خبرنگاران از بی‌برنامگی این وزارتخانه در این بخش سؤال می‌کنند با پاسخ تکراری مواجه می‌شوند، اینکه سیب‌زمینی قوت غالب محرومان است و نمی‌توانیم تولید آن را پیش‌بینی کنیم.



برچسب ها: جهرم ، سیب زمینی ، هیئت
نظرات بینندگان
نظرات بینندگان
محمد
Iran (Islamic Republic of)
شنبه ۰۱ آبان ۱۳۹۵
0
باز هم بهتر است تا در انبارها خراب شوند
یکی از بازنشستگان فرهنگی می گفت همه امید ما به این انتخابات است تا پاداش پایان خدمتمان را بدهند انتخابات تمام شود کسی به کسی نیست